Ga naar inhoud


zwak geluid blu-ray speler


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een Panasonic DMP BD460  blu-ray speler die is enkel voor het geluid is aangesloten op een YAMAHA RX475 AV.

( Alleen beeld wordt op TV weergegeven )

 

Nu valt mij op dat ik de geluidsterkte aanzienlijk hoger moet instellen  bij afspelen van gewone dvd films.

Bij radio staat de waarde op 45 en bij afspelen van DVD moet ik hem op 28 zetten om de zelfde sterkte te krijgen.

 

Mvg Hans

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor en goed resultaat dien je de Speler via HDMI aan te sluiten op de Receiver, vanuit de receiver ga je naar de TV met een HDMI kabel.

 

Andere aansluitingen zijn optioneel en eigenlijk een beetje achterhaald.

 

Ook de Blu-Ray HD Audio formaten zijn enkel via HDMI verbinding te beluisteren.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Blu-ray zowel met HDMI kabel aangesloten op de TV en AV  ( dus 2x HDMI uitgangen, 1 voor beeld en 1 voor geluid)

Er zit nl een aparte HDMI uitgang op de Blu-ray voor het geluid .

In de handleiding staat nl dat je dan een betere geluidsweergave krijgt.

 

In het menu moest ik dan voor de 1e HDMI -uitgang de optie op OUT zetten.

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verkeerd dus 1 HDMI kabel vanuit de Blu-ray speler naar de receiver, en 1 HDMI kabel vanuit de receiver naar de TV, die 2de uitgang is bestemd voor een tweede beeld scherm of projector te bedienen.

 

Ook even de menu instelling geluid en output doorlopen en kijken of geen downmix van het geluid is ingesteld, vermits je receiver alle gangbare formaten ondersteunt kan je dan ook alles zonder omzetting doorsturen.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste, 

 

Ik heb hem volgens de gebruiksaanwijzing aangesloten.

De 2e HDMI out is alleen voor geluid bedoelt.

Misschien kun je even in de handleiding kijken als je tijd en zin hebt ( is te downloaden)

Ik wil niet eigenwijs zijn maar de 2e HDMI is niet voor beels.

 

MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe je wel, http://www.techradar.com/reviews/audio-visual/blu-ray-players/panasonic-dmp-bdt460-1252061/review

 

The DMP-BDT460 adds two HDMI outputs, essentially allowing anyone to upgrade to 3D without replacing an older non-HDMI AV receiver. This is something no other deck in Panasonic's arsenal (or any other brand's, for that matter) now includes.

 

Uw Yamaha reciever is gereed voor; 4K pass-through for next generation super high resolution images

 

Dus sluit je de HDMI High Speed Kabel vanuit je Blu Ray speler rechtstreeks aan op de BLU-Ray ingang van de receiver.

 

Dus je beschikt over een Receiver die 4K pass-through ondersteunt en je sluit hem aan als een model die dat niet is, zo zal dat dus niet werken. 

 

Video Features Yamaha RX475 AV

4K Ultra HD Pass-through Yes

HDMI 3D passthrough Yes

HDMI Audio Return Channel Yes

Deep Color/x.v.Color/24Hz

Refresh Rate /Auto Lip-Sync Yes

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En je bekomt het omgekeerde effect, wat logisch is, het probleem is als ik u iets probeer uit te leggen, je steeds terugkomt met je eigen theorie, is het nu zoveel werk om eens die HDMI kabels te versteken en te testen ?

 

Wat staat er onderaan pagina 10 vermeldt.

 

Nogmaals je hebt wel degelijk een 4K Receiver, maar de aansluiting die jij doet is voor een niet compatibele 4K receiver, dat moet nu toch wel duidelijk zijn.   

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marcow,

dat probleem dat elke bron een ander geluidniveau heeft heb ik ook als ik tussen de bronnen schakel.

zodra je de input level op een waarde instellt, bijvoorbeeld 35dB is het voor elk toestel 35 dB dan werkt het voor alle toestellen

 

totdat je een andere Suround modus schkalet SCHAKELT of automatisch gekozen wordt

post-30989-0-94329100-1467044840.png

aangepast door Tonskidutch

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Tripleboy,

 

Allereerst ik ben A-technisch 

Ik raadpleeg altijd de gebruiksaanwijzing als ik iets moet aansluiten.

 

In de Yamaha handleiding  staat enkel  :  U kunt naar een rijker geluid luisteren door de aansluiting HDMI AV OUT SUB te gebruiken.

Als leek heb ik deze aansluitprocedure gevolgd en volgens  het schema de aansluitingen zo uitgevoerd.

Er wordt hier niet vermeld dat dit voor 4K  niet geldt .

 

Verder twijfel ik niet aan je advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb die handleiding ook even doorgebladerd en die zuigt.

Op blz 10 staat hoe je de BD moet aansluiten op een versterker. En dat begint met de zin:

 

 

Voer één van de volgende aansluitingen uit in overeenkomst met uw versterker/ontvanger-inputaansluiting.

 

En direct daaronder staat een plaatje zoals jij de boel moet aansluiten.

Maar er zijn dus blijkbaar meer manieren waarop je de BD kan aansluiten en die worden daaronder genoemd, op blz 11

 

En daar staat dan die volstrekt onduidelijk zin "U kunt naar een rijker geluid luisteren door de aansluiting HDMI AV OUT SUB te gebruiken", omdat niet duidelijk is waarom je deze manier van aansluiten zou willen gebruiken.

 

Dat wordt dan weer duidelijk als je naar het plaatje kijkt. Met de eerste HDMI kabel gaat beeld en geluid via de TV. En dan heb je dus een flut geluid in stereo uit je TV. Dus dan neem je een tweede HDMI kabel en die prop je in een versterker en dan heb je een "rijker geluid" want nu gaat het via de versterker over je speakers. Maar deze manier van aansluiten is alleen bedoeld voor het geval als je niet compatibele apparatuur hebt.

 

Het is natuurlijk niet zo dat er met 2 HDMI kabels ineens een beter geluid uit je BD komt. Zo heb jij dat geïnterpreteerd.

 

Samengevat: met jouw apparatuur is aansluiten volgens het plaatje op blz 10 de juiste manier.

 

En dan hou je waarschijnlijk nog steeds het probleem van je harde en zachte input signalen :grin:

 

Ik geloof niet dat je daar veel aan kan doen. Je hebt het vaak ook al tussen 2 verschillende TV kanalen.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

Zoals ik het nu heb aangesloten ( volgens pag 10 handleiding ) krijg ik alleen geluid uit de AV versterker ; het geluid komt niet uit de TV 

Dit komt volgens mij omdat ik HDMI AV OUT SUB op uit heb staan.

 

Ik vindt het niet zo erg dat er verschil in niveau van het geluid is; maar nu is het extreem .

Als ik vergeet de geluidsknop na het weergeven van een DVD terug te zetten en de keuze  op radio zet donder je weg in de kamer 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan best even in de menu's van de speler kijken of geen downmix aan staat (blz 27).

 

Ook de overige instellingen die men daar aangeeft bekijken en even mee testen.

 

Hierbij in het oog houden dat je receiver met alle gangbare formaten overweg kan, d.w.z je Blu Ray speler moet deze zonder enige aanpassing door geven.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@marcow,

 

 

Heb jij dan niet de mogelijkheid om het uitgaande geluidsniveau van je Bluray terug te regelen via bijv. je afstandbediening ?

Het omgekeerde kan gelden voor de door jou gebruikte tuner.

 

Verder zal er altijd verschil zitten in het geluidsniveau van een opname, zowel een CD, DVD als ook Bluray.

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...