Ga naar inhoud


OSCAM moet herstarten na elke kanaal wissel?


Ga naar oplossing Opgelost door Gast Mimisiku,

Aanbevolen berichten


  • Oplossing
Gast Mimisiku

Zou ik niet doen! Je hebt de OE 1.6 binary gedownload terwijl je de OE 2.0 had moeten hebben! Dus even de correcte downloaden, uitpakken, naar /usr/bin kopiëren (of waar hij nu gestart wordt). Rechten op 755 zetten. Box rebooten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik van jou was zou ik  pli software erop zetten 

deze werkt wel direct met oscam ..of cccam 

en welke bootloader staat er op je lcd scherm ?

vb:84 of nog een vorige versie ?

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mimisiku heeft helemaal gelijk!

Ik had duidelijk een senior moment toen ik die cam was aan t downloaden.

Ik zag "All Dreambox" bij mips-tuxbox-oe1.6 en keek niet meer verder naar beneden op die page.

Nu juist de oe2.0 versie afgehaald en in de box gezet, dat werkt een pak beter.

Ik kan nu terug van kanaal wisselen zonder dat de cam moet herstarten.

Het duurt wel iets langer (5 seconden ofzo) dan tevoren voordat er terug beeld is, maar het werkt.  :)

Allemaal reuze bedankt om mee te denken,

am.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

5 seconden is redelijk lang.... Zou de config nog eens doorlopen.... Maar mooi dat de basis in elk geval werkt. Als je die "Reopen on zap" er even uithaalt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku ik gebruik nu uw paketje config files uit een van uw posts hier, enkel de [webif] ip adressen zijn aangepast.

Reopen_on_zap staat er niet in.

Die config bevat wel een paar dingen die voor mij niet van toepassing zijn: tweede smartcard reader, extra reader voor sharing met slaapkamer, cccam.  

Mischien komt de vertraging van een ip-netwerk timeout ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Het niet gebruiken van de lokale share zal niet vertragen. Is alleen van belang voor de opstart van OScam. Eénmaal geladen merk je daar helemaal niets meer van. Wat wel iets scheelt is de verwijdering van de ecmheader whitelist regel... Ik heb deze gebruikt omdat ik 3 verschillende kaarten gebruik. Maar of dat nu 5 seconden gaat schelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik kan toch uitmaken, dat in zijn config file's, onvolledigheden en/of onjuistheden zijn. Maar ik ben niet bij mijn ontvanger, om te zien, hoe ik het doe. Maar de onderste kaartlezer moet hij group = 1 veranderen naar 2. Nu verwijst hij beide kaartlezers naar dezelfde group, en bij user, zal hij beide kaartlezers aanspreken, wat problemen geeft.

 

[reader]
label  =  Onder
protocol  =  internal
device  =  /dev/sci0
caid  =  0100
detect  =  cd
mhz = 357
cardmhz  =  500
group  =  1 die 1 veranderen naar 2
emmcache  =  1,1,15
lb_weight = 1000
ratelimitecm = 4
ratelimitseconds = 11
 
En aangezien je maar 1 kaart gebruikt, kan je deze lezer disabled zetten, maar ken het commando niet van buiten.
reden edit: spelfout

 

Je kunt zonder problemen meerdere readers in dezelfde groep hebben. Mijn interne server draait zo al jaren.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

ratelimitseconds = 11

Je draait ook al een hele oude oscam zo te zien of niet? Tegenwoordig zitten zo toch al een tijdje op milliseconde.

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je draait ook al een hele oude oscam zo te zien of niet? Tegenwoordig zitten zo toch al een tijdje op milliseconde.

 

Dat heb je heel goed gezien alias haha! De parameter heet tegenwoordig ook ratelimittime. Dus duidelijk gevalletje van copy/paste van oud naar nieuw waarover al vaak geopperd is dat dat de nodige problemen met zich mee kan brengen. Wat hebben de mensen er toch tegen om alles via de WebIf in te stellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat hebben de mensen er toch tegen om alles via de WebIf in te stellen?

Omdat tekstbestandjes makkelijker te editeren zijn.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...