Ga naar inhoud


Help!: geen signaal meer op Astra 23.5


Casaoui

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik woon in Casablanca(Marokko) en wil graag Ned TV blijven kijken. Ik keek eerst via Astra 19, maar aangezien veel zenders zijn verhuisd naar Astra 23.5 heb ik een grotere schotel (1.40 m) gekocht en deze geïnstalleerd. De monteur kreeg de Astra 23.5 na lang zoeken niet te pakken en beweerde zelfs dat ie niet bestond. De volgende dag heb ik zelf de schotel een beetje bewogen en kreeg alle frequenties te pakken. Na twee maanden kijkplezier werd het signaal wat zwakker en Ben ik weer het dak op gegaan en ben ik het signaal kwijtgeraakt. Het signaal is helemaal weg.ik kan Astra 19 ontvangen en als ik iets naar links ga krijg ik Badr 26E,maar daartussen geen Astra 23.5! Er zijn inmiddels drie monteurs geweest, waarvan een beweert dat Astra zelf het signaal heeft beperkt. Kan dit wel?

 

Wie o wie heeft een tip of advies?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Een grotere schotel lijkt mij de enige oplossing.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor je reactie ceesv. Is het dus wel mogelijk dat de footprint is veranderd? . Ik Ben bang dat een nog grotere schotel dan 1.40 niet zal helpen. Ik ga eerst een andere lnb proberen. Het blijft toch bizar want ik had een paar dagen terug nog 70% signaal op alle HD kanalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een paar weken geleden is de symbool rate bij Canaldigitaal veranderd, waardoor je voor ongestoorde ontvangst iets meer signaal nodig hebt.

Doordat je op de rand van de footprint zit ga jij dat merken.

Dat het signaal op dit moment weg is, zal vermoedelijk komen omdat de schotel niet goed uitgericht is.

Een grotere schotel heeft een kleinere openingshoek, een miniemen verschuiving van de schotel zal tot signaal verlies leiden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@cacaoui, zoals je kunt zien ligt Casablanca in het gebied waar minimaal een schotel van 1,5m nodig is, met minder kunnen sommige transponders nog ontvangen worden, maar niet allemaal. bovendien zijn sinds 1 juni enkele transponders verandert van symbool rate (29900 in plaats van 27500) en daardoor is de ontvangst reserve bij slecht weer ook wat vermindert. Dus één raad, indien mogelijk natuurlijk, een grotere schotel plaatsen.

post-44192-0-57506600-1468697323.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag is hoe hij zoekt ? Via Omroep Zeeland Televisie ,is fta en via de TP 11914 H 29900  2/3. Eronder zitten dikwijls de signal/quality meters.

Dat is een lage freq en die NPO HD's zitten lager.

Ofwel ga je naar de gewone NPO 's op Astra 1  freq 12515  H en die werken nog

Bron, Kingofsat.

aangepast door de mon

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de Astra 23,5 te vinden moet je een makkelijke zender nemen.
Ik ga er van uit dat je de CanalDigitaal fastscanlijst hebt ingeladen via de Astra 19,2.
Stem dan eens af op de zender Slagr TV op positie 235 of op de zender CT 24 op positie 236. Die moet je heel makkelijk kunnen ontvangen. Richt hiermee de schotel eens optimaal uit.
 

post-60869-0-66141900-1468703214_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tahnx voor jullie reacties. Ik heb na 1 juni alle zenders kunnen toevoegen met de nieuwe symbool rate 29900 en anderhalve maand daarna geen probleem mee gehad.

 

Als ik zoek dan zet ik m op TV Drenthe of een andere fta zoals TV Regina. Ieder keer wanneer de satfinder piept kom ik erachter dat ik op Badr 26 of Astra 19 zit :(.

 

Ik moet wel zeggen dat de monteur de schotel schuin heeft vastgemaakt zodat bij het draaien elke satteliet wordt ontvangen behalve Astra 23.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal morgen een foto van de schotel maken. Wat ik bedoel met schuin vastgemaakt is dat deze niet recht verticaal staat maar een beetje gedraaid. Ik heb een vaste schotel zonder positioner, is die schuine stand wel nodig? . Bij een schotel met positioner zie je weleens dat deze schuin staat bij het draaien van satteliet naar satteliet. Dat bedoel ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat hij dish-skew  bedoelt om het max er uit te halen. Staat de elevatie dan niet juist bij A 3 dan draai je  telkens voorbij die positie.

En draaien moet zeer langzaam gebeuren.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo heren, het is opgelost! De Lnb instellingen in het menu waren niet goed! Ik kon dus wel zenders ontvangen op astra1 en badr 26e, maar de frequenties van die zenders kwamen niet overeen metde bijbehorende frequenties die op kingofsat staan. Daardoor kwam ik erachter! Ik heb de Lnb frequentie onder Antenne setup veranderd van 9750-10750 naar 9750-10600 en toen klopten de kanaal frequenties op astra1. Daarna de frequentie van Slagr TV ingesteld en het dak opgegaan en hupsakeee.

 

Ik heb alle kanalen weer op Astra 3 met 70% signaalsterkte en dezelfde schotel 1.40 m.

 

Bedankt voor jullie hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er ook nooit aan getwijfeld dat een schotel van 140cm te klein zou zijn. Vele camperbezitters die van Gibraltar tot aan de zuidgrens van Marokko rijden bij de Canarische Eilanden ontvangen gedurende de gehele rit de Astra 23,5 met een automatische schotel van 85cm. Veel regenreserve hebben ze dan niet maar ja, het regent daar zelden.
Maar wat bedoel je nu met 70% signaalsterkte?
Signaalsterkte zegt erg weinig. Het gaat om de signaalkwaliteit maar dat bedoel je misschien ook?

Heb je de rail van de lnb's 34graden schuin staan en de skew van de Astra 19,2-lnb op 27 graden staan en de skew van de Astra 23,5-lnb op 31 graden?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...