Ga naar inhoud


Gaat CD aan de codering sleutelen?


Jassy

Aanbevolen berichten

Ik kreeg net deze mail binnen:

 

 

Geachte heer of mevrouw,

In de maand augustus biedt CanalDigitaal nieuwe software aan voor onderstaande ontvangers. De software-update is nodig om te voldoen aan verscherpte eisen van zenders.

- Philips DSR 7121: 18 augustus
- Philips DSR 8121: 23 augustus
- M7 DSR 8141: 24 augustus
- M7/Philips DSR 7141: 25 augustus

Maakt u gebruik van een van bovenstaande ontvangers dan zal op de genoemde datum de software-update gaan plaats vinden zodra u de ontvanger aanzet. Houdt u er rekening mee dat de update ongeveer 15 minuten in beslag neemt. Tijdens de software-update kunt u geen tv-kijken of radio luisteren.

Gebruikerstip
Wilt u een bepaalde uitzending bekijken? Zet uw ontvanger op bovengenoemde datum dan tenminste een kwartier voor aanvang aan.

SmartWi en Clone+
Houdt u er wel rekening mee dat nadat de software-update verwerkt is, ondersteunende hardware-oplossingen die niet door CanalDigitaal ondersteund worden, zoals SmartWi en Clone+, niet meer werken.

 

Met name het stukje over de SmartWi en Clone+ is interessant. Dit duidt er op dat ze aan de codering gaan sleutelen om zo het sharen tegen te gaan. Heeft iemand hier al meer over gehoord? Wat denken jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Er waren al gecertificeerde ontvangers die niet werken met de smart-Wi.

 

Rustig afwachten, speculeren helpt niemand verder.

En wie in de afgelopen periode verstandig is geweest heeft een ontvanger met ten minste een CI slot.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Smartwi en Clone+ zijn methodes om meerdere ontvangers op 1 card mogelijk te maken. Daar wil CD kennelijk een eind aan maken. Het is tenslotte cardsharing al wordt het veelal slechts gebruikt om bv signaal naar een slaapkamer te krijgen. mijn goede oude Slingbox en Slingcatcher kunnen dat ook via de component uitgang van de Dreambox maar dan moet het via ( intern) internet bekabeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

of dat cardsharing is of gewoon comfortabel in plaats van het kaartje trekken en mee naar de slaapkamer nemen is aan U

 

o ja ehm, het is eigenlijk verboden achter iemands huisdeur te kijken wat hij doet

dat noemt men inbraak op iemands privacy

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het feit dat ze schrijven dat nadat de software update verwerkt is smartwi en clone+ niet meer werken doet mij vermoeden dat er een soort koppeling tussen kaart en box wordt toegevoegd.   Want anders schrijven ze niet dat het direct niet meer werkt.

 

Dus misschien uitkijken wanneer je een kaart in een officiële ontvanger stopt straks. Het kan tot gevolg gaan hebben dat een kaart bijv. niet meer leesbaar is in een softcam of alleen nog in de ontvanger werkt waaraan die gekoppeld is. 

 

Ik denk dat het ook verstandig is de global emm's in de gaten te houden.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

of dat cardsharing is of gewoon comfortabel in plaats van het kaartje trekken en mee naar de slaapkamer nemen is aan U

Is een legale share als je het binnenshuis doet.

Je hebt immers al voor je abonnement betaald.

Net als dat je een kanaal met een enigma ontvanger streamt naar een andere enigma

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook de mail ontvangen..ben benieuwd als ik de ontvangers niet uitzet of dan de software update wel plaats vindt en of mijn apparaten "DSR 7141" nog gewoon beeld blijven geven. Ik heb n.l. in mijn huis drie ontvangers met een clone+ staan en heb 2 geldige smartcards. Ik heb geen zin om nog een derde kaart te nemen. Mijn vrouw kijkt graag naar andere zenders als ik en ook mijn zoon kijkt liever in z'n eigen kamer tv, vandaar dat ik voor Clone+ had gekozen.

  • Like 1

3xDSR 7141,32PFL5605H12,TRIAX 70cm DAP fibre glass voor astra 23,TRIAX 78 voor de astra 19+28+hotbird 13, 2xBaff diseqc 4/1, 3xSmart titanium, clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet te geloven. Na 3 (?) jaar eindelijk eens een update en na de update

blijkt je Clone+ of SmartWi niet meer te werken.

CD doet er echt alles aan om zijn klanten weg te jagen.

Ik ben blij dat ik niet meer bij deze club ben aangesloten.

 

Overigens.......De 7141 heeft een mogelijkheid om via het menu de software-update

op uit te zetten.Ik heb de mijne net even uit de kast getrokken, aangesloten en de

instellingen bekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Niet te geloven.

CD doet er echt alles aan om zijn klanten weg te jagen.

 

Dat is een manier om het probleem te bekijken.

De andere is dat Canaldigitaal eindelijk iets gaat doen tegen de illegale cardshare, en daar bedoel ik niet het in huis delen van je abonnement mee.

 

Bedenk, dat Canaldigitaal een van de allerlaatste providers is, waar je volledige vrijheid van hardware hebt. (had).

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...