Ga naar inhoud


hoge pieptoon als tv aan wordt gezet


hansn

Aanbevolen berichten

als ik mijn tv aanzet, krijg ik een hoge pieptoon in huis

ik dacht eerst dat het aan mijn oude tv lag,  maar nu bij een nieuwe tv hetzelfde probleem

 

piep komt niet uit luidsprekers van tv, als ik geluid uitzet verdwijnt de piep

 

op internet gezocht, daar wordt o.a. als verklaring gegeven meetrillen van rookmelder, spotje, oplader mobiele telefoon, e.d.

 

weten jullie hoe ik de oorzaak van deze piep kan opsporen en verhelpen?

 

met dank

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vroeger bij de beeldbuis tv's was het de hoogspanningstrafo die je hoorde trillen op 15625 Hz.

 

Bij LCD's kan dit niet meer.

Als ik het verhaal lees moet het uit de versterker van de tv zelf komen.

Het verdwijnt immers als het geluid wordt uitgezet.

 

Hoor je het ook via de koptelefoon?

En horen anderen het ook?

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt waarschijnlijk uit de geschakelde voeding in de tv, dus niet uit de luidsprekers.

Die werkt op een bepaalde frequentie om de spanningen te maken.

Is vaak weinig aan te doen, of het moet ineens zo zijn, dan kan het inderdaad dat een onderdeel defect is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

piep komt niet uit luidsprekers van tv, als ik geluid uitzet verdwijnt de piep

 

Die snap ik niet. Dan komt het dus wel uit de speakers. Je zou eens kunnen kijken of er storende apparatuur vlak naast, onder of boven de TV staat. Denk aan draadloze telefoons, DVD spelers etc. Verplaatst die eens.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik heb tinitus dus hoor altijd een pieptoon...

daar heb je dus niks aan. :wink:

 

Maar ik heb het met mijn Plasma TV (monitor) ook gehad toen ik een zelfgemaakte kabel via een duims leiding onder de vloer door had verbonden naar de TV tuner (los apparaat) aan de andere kant van de kamer met een gesoldeerde stekker.

In diezelfde Duims leiding lag ook de center luidsprekerkabel.

 

De geconfectioneerde Kabel die bij de Plasma TV zat bovengronds had dat piepen niet.

 

Er kunnen meerdere apparaten en of kabels een hoog frequente piep met zich brengen.

 

 

Als onderdelen los zitten bijvoorbeeld kan dat ook al een piep veroorzaken.

Dat kun je echt enkel door successievelijk elimineren van bronnen en aansluitingen uitvinden.

 

je zin

 

piep komt niet uit luidsprekers van tv, als ik geluid uitzet verdwijnt de piep

is fout , want zo zijn het dus wel de luidsprekers

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij tv toestellen worden soms ferrietkernen meegeleverd die je om de aansluit kabels kan klikken.

Heb je die al eens geprobeerd toe te passen?

 

Koppel anders eens een voor een de aansluit kabels los en kijk of de pieptoon verdwijnt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je schrijft in het begin van deze topic dat het probleem met de oude tv ook was. Als je de tv aanzet, met alleen de voedingskabel aangesloten, dus alles ontkoppeld, heb je dan nog steeds die pieptoon, ook met volume uit en harder ? Hetzelfde met de oude tv, als je die nog hebt ?

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij tv toestellen worden soms ferrietkernen meegeleverd die je om de aansluit kabels kan klikken.

Heb je die al eens geprobeerd toe te passen?

 

Koppel anders eens een voor een de aansluit kabels los en kijk of de pieptoon verdwijnt.

Die stomme ferrietkernen worden te pas en te onpas overal gebruikt en zijn nergens voor nodig. Ze zijn er eigenlijk voor om zeer hoogfrequente storing te filteren. En bij een pieptoon in het hoorbare bereik doen ze al helemaal niets.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is nog maar de vraag.

Jij bent toch ook bekend met het probleem van GSM telefoons in de buurt van microfoon kabels.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat heet het bonanza effect.

Al onze mikrofoons zijn laagohmig en symetrisch..zijn volkomen ongevoelig voor dat soort storing.

Voor onze ENG/EFP camera´s gebruiken we vaak LifeU of Dejero en dat zijn 6 GSM verbindingen tegelijk die staan te tetteren op de camera´s. Zelfs dat heeft geen invloed op storing. Wel bij crew´s van CNN of Al Jazeera....hahaha...als ze naast ons staan. :D :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meen me te herinneren dat er bij een specifieke tv onderdelen los vast zaten

Tijdens het gouden plasma tijdperk en met een plukje siliconenkit gedroogd was het piepen over, misschien dat we aan de hand van het merk en type TV van Hansn iets kunnen terugvinden!

aangepast door Tonskidutch

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...