Ga naar inhoud


Slecht beeld door boom van gemeente


haelewyn

Aanbevolen berichten

Ik heb al sinds vele jaren een sat TV schotel aan de muur hangen. 
Een drietal meter verder heeft de gemeente een boom geplaatst die natuurlijk is gaan groeien.
Die staat naast de gemeenschappelijke afsluiting die gevormd wordt door een gevelmuur.

Doordat de boom gegroeid is heb ik geen tv beeld meer bij wind, wanneer de boom opzij waait.

Mijn vraag is nu : 
Kan ik de boom laten rooien / hoe ver moet hij van de scheidingsmuur staan ?

Kan ik door de hinder die ik heb van de gemeente vragen of eisen dat zij de boom heel kort snoeien of rooien ?
Of ben ik het die de sat antenne (die er al langer hangt) moet verplaatsen ?

Graag uw visie of mening hierover . Iemand die hier al ervaring mee gehad heeft ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zoals in bericht #2 aangegeven is prima, wat in bericht #3 is aangegeven kan je zelf versnellen.
Als het niet helpt een klacht in te dienen en je hebt voor jezeft de tijd dan is de beste oplossing om onder in de boom enkele (ruwe)koperen spijkers te slaan.

Het koperoxide gaat dan in de sapstroom mee omhoog en de boom gaat het begeven, ook zou je de bast van de boom aan de onderzijde rondom in kunnen zagen (met een draadzaag) en gedeeltelijk verwijderen maar dat valt erg op, zet er dan wel een stelletje schapen omheen dan kan je zeggen dat die de bast er af gevreten hebben zoals gewoonlijk.

Ter hoogte van de grond kan je ook een paar grote gaten boren in de stam of wortels van de boom zodat deze bij regen wat meer water krijgt waardoor het hout sponzig gaat worden.

Het is maar een hint en zet na deze dingen uitgevoerd te hebben je auto atteel nog aande zuidwest kant van de boom want daar komt de wind het meest vandaan en dooie bomen vallen niet vaak tegen de wind in.

Of dit allemaal toegestaan is weet ik niet die dingen vertelden ze nooit tijdens de biologielessen.

 

post-51681-0-73900600-1471864499.jpg

post-51681-0-14036200-1471864534_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En soms treft een hogere macht de boom en slaat de bliksem in......

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee weken geleden gingen ze eens iemand sturen om te komen kijken .. Nog niemand gezien.
Ik denk, hoe meer ik hen ga vragen stellen, hoe meer ik de aandacht op mezelf ga vestigen.
Ik was eveneens aan het denken om de boom naar de eeuwige verdoemenis te helpen door de methodes die hierboven zijn opgesomd...  
Ook gevonden op internet maar tot nu toe geen idee of het werkt.
Rond de boom is nog klein struikgewas aangeplant dus de grond vergiftigen gaat voor ineens te veel schade zorgen.

De vrederechter is nog een optie .. benieuwd hoe die zou uitspraak doen hierover ...
Maar eens ik daarmee begin wordt het heel verdacht als de boom een niet-natuurlijke dood sterft.

aangepast door haelewyn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je eens een foto plaatsen van de situatie?

Wellicht is er een mogelijkheid dat de boom gespaard blijft door bv de schotel een andere plek te geven.

 

Als Haelewyn overweegt om geheel illegaal de boom te doden lijkt me dat een slecht idee.

 

Wettelijk denk ik dat je niet te veel hebt om op te leunen. In een gemeentelijke verordening staat vast niet dat de gemeente je vrij zicht moet geven op om het even welke sat. Alleen als de boom het licht op je terrein wegneemt kan je klagen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen als de boom het licht op je terrein wegneemt kan je klagen .

Elke ochtend als de zon op ongeveer 15° oostelijk van het zuiden staat dus.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opties die je kunt bedenken.

Een kapvergunning zul je niet kunnen aanvragen voor een boom in het Openbaar Groen.

Voor Bomen op eigen grondstuk natuurlijk enkel indien het geen beschermde boom is, want ook die mogen niet gekapt worden door eigenaren.

Een advies om eventueel te snoeien c.q. uitdunnen kun je wel aanvragen bij de Openbare Dienst Park en Groenvoorzieningen

Daar de verzorging van het Openbaar Groen uw gemeente verplicht is uit te voeren , mits er ook een directe noodzaak is, zoals uitbrekende takken of parasitaire vergroeiingen (zoals vogellijm) die zich kan verspreiden in tuinen en groenzones.

 

Gevaar voor omwaaien kun je maar zeer slecht aantonen.

 

Tegen de Long van de Stad,  DE zuurstofbron kun je in het algemeen weinig doen.

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht het niet:

 

 


Een boom moet minimaal 2 meter van de erfgrens geplant worden. De erfgrens is de grens tussen uw grond en die van de buren.

Er zijn echter wel een aantal uitzonderingen:

 

...

...

3. Als het gaat om openbare bomen

De regels voor verplichte afstanden tot de erfgrens gelden niet voor bomen die in openbare grond zijn geplant of op een openbaar erf staan. Bijvoorbeeld bomen die eigendom zijn van de gemeente of Rijkswaterstaat. Een gemeenteboom mag dus wel tegen de erfgrens aan worden geplant.

...

...

 

 

bron: https://www.juridischloket.nl/wonen/buren/boom-erfgrens

 

Tenminste zo is het in Nederland geregeld, ik weet niet of dit ook geldt voor België

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...