Ga naar inhoud


Nieuwe DM 800 HD SE V2 welke software


jacq

Aanbevolen berichten


Dat bepaalt niet zozeer de image alswel de softcam die je in de firmware installeert. Je zit echter op een kantelpunt: NL kaarten kunnen (nog) Oranje/witte Seca3 kaarten zijn. De nieuwere zijn echter Viaccess ORCA die momenteel met geen enkele softcam 'open' gaan. Over Poolse kaarten kan ik niets zeggen. Ook daar wordt nog Seca3, maar ook Nagra gebruikt. Dikke kans dat je helemaal niets meer gaat hebben aan een DM800-SE. Deze heeft namelijk geen CI sloten aan boord. Dus eerst even goed informeren welke kaarten je gaat gebruiken. Irdeto en Seca3 gaan nog met softcam, de anderen steeds meer alleen met CI module. Zou dus gaan voor een ontvanger die 2 CI modules en 2 kaartlezers bezit.. De DM800-SE V1 zul je nieuw niet meer vinden, de nieuwe V2 heeft alleen meer geheugen...

Als je weet welke kaarten je gaat gebruiken kun je ook afstemmen welke image het meest biedt.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reply Mimisiku, IK ga nu maar  eens zoeken naar een dreambox met 2 CI.

Heb nu een SD decoder en heb een seca3 kaart in zitten en een N+ kaart voor Polen. Alles SD.

Echter de SD zenders verdwijnen en zoek nu een HD decoder die diverse systemen opent. Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

N+ kaart (welk systeem is dat?)...

En dat hoeft allang geen Dreambox meer te zijn. Die hebben alleen de naam, maar zijn allang voorbij gestreefd qua kwaliteit en snelheid. Betere optie is nu Vu+ of XTrend....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk vind ik de Vu+ een degelijkere ontvanger dan de Xtrend, maar er zijn meer keuzes mogelijk. Oriënteer je eens op Duitse sites. Met name www.testberichte.de en www.digitalfernsehen.de kunnen je hierbij op weg helpen. Er verschijnen nog steeds nieuwe merken op de Duitse markt tegen heel betaalbare prijzen. Tec.Time TV laat regelmatig nieuwe merken zien en die zijn via internet vaak ook te bestellen en worden vaak door heel Europa bezorgd.

Soms gratis.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja satfanatic dat weet ik zeker... Zelf in het bezit DM8000, DM800-PVR, DM800-SE V1, DM800-SE V2 en een omgebouwde DM500HD-V1 en inmiddels een VU+ Solo SE.. Dreamboxen 405Mhz SoC, weinig geheugen en met de huidige firmware best traag. Voor ik de VU+ kocht heb ik het en der de fora bezocht waaronder ook Sat4All. Een Vu+ draait op 1300Mhz SoC en heeft voor nu meer dan genoeg geheugenruimte. Verademing om met dat apparaat te werken. Begrijp me niet verkeerd: ik heb nog steeds plezier van mijn DM8000 met zijn tuners. Maar de innovatie is er allang uit... Xtrend heb ik ook gevolgd, maar daar zijn me teveel klachten van in de fora.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

En dat hoeft allang geen Dreambox meer te zijn. Die hebben alleen de naam, maar zijn allang voorbij gestreefd qua kwaliteit en snelheid. Betere optie is nu Vu+ of XTrend....

 

Het lijkt wel een nr1 hit. Na een paar weken kan je hetzelfde liedje niet meer horen ;)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pli is een gemakkelijke firmware. Niet alle kanalen gaan open met oscam op de nl zenders. De andere kaart ken ik niet.

  • Like 1

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...