Ga naar inhoud


Welke schotelmerk is kwalitatief het beste?


Turanist

Aanbevolen berichten


Je zult je vraag iets moeten uitbreiden , voor 1 kop of multirail voor vb 4 koppen ???

Ik gebruik regelmatig technisat 90 met 1 kop sterk en perfecte ontvangst maar dan moet je wel voldoende plaats hebben

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om letterlijk antwoord te geven. Ik vind Kathrein, Fuba, Technisat, Gibertini en Cahors de betere schotels. Er zijn verschillende lijnen in het programma van de aanbieders.

 

Materiaalkeuze plus stabiliteit is belangrijk maar uiteraard ook de ontvangstkwaliteit. De duurdere schotels zoals die van Kathrein en Fuba koop je met gemak voor een aantal decennia. Dan is het geen duurkoop.

 

Voor meerdere satellieten zijn diverse systemen en mogelijkheden. Geld genoeg.....dan losse schotels voor elke gewenste satelliet één.

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad die vraag was al vaker op sat4all...

 

materiaaltechnisch gezien absoluut de kathrein en Fuba die hangen minstens 20 jaar zonder krimp te geven

 

vergelijkbaar is echter de Wavefield T55 en T90 met RVS montage bouten en moeren die hangen ook al erg lang bij de leden van sat4all (sind ik toegetreden ben 2002)

 

ciao

Lonesome Zorro

Arno, Sofiane Pamart

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik wil is eigenlijk de East Beam van Türksat 4a ontvangen. Daarvoor wil ik grotere schotel aanschaffen. İk dacht aan een schotel van 110cm of 120cm. Maar wat nogal verwarrend is, is dat de ene forumgebruik zegt dat je met een schotel van 110cm türksat 4a east beam niet kunt ontvangen vanuit oost-nederland en de forumgebruiker zegt van dat je wel met een schotel van 110cm türksat 4a east beam kunt ontvangen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de East beam van de Türksat 4A heb je in Nederland meer dan 3m nodig. Je zal de East beam van de Türksat 3A bedoelen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het over türksat 4a east beam. Zo heeft bijvoorbeeld satmaat ook gezegd dat hij Türksat 4a east beam ontvangt met een schotel van 110cm. Ik ga ervan uit dat hij ergens in oost Nederland woont en dat hij zo voor me kaar heeft gekregen...!

Ik heb er duidelijk bij gezegd dat ik een vijftal frequenties ontvang van de Türksat 4A East beam.

(dus zeker niet alles van Türksat 4A East beam, en ook met weinig regenreserve met een Triax110+IBU lnb)

https://www.sat4all.com/forums/topic/348266-advies-turksat-oost-beam/?p=2400133

 

Wat je ook moet weten is, dat overdag het signaal minder is als 's avonds.

En ook niet elke tuner is hetzelfde. Zo heb ik op mijn dm800se met BCM4505 tuner niet altijd beeld overdag.

Op mijn dm7080hd met Si2166B dual tuner wel dag en nacht beeld op enkele Türksat 4A East beam frequenties.

mvg,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, ik ontvang alleen deze zenders van de Türksat 4A East beam:

 

[42°E] 12089 H 4400 5/6
KIDZ/ANIMEZ
LIFETIME CHANNEL

 

[42°E] 12054 H 27500 5/6
A HABER
A HABER HD
ATV
ATV HD

A SPOR

A SPOR HD
minikaCOCUK
minikaGO

 

[42°E] 12219 H 6500 3/4
SHOW TV

 

[42°E] 12095 H 4800 5/6
KANAL 7

 

[42°E] 11821 H 17000 3/4
K24 HD
K24 SD
WAAR TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou er ook rekening mee dat bepaalde frequenties die de 4A kan gebruiken op de East beam ook gebruikt kunnen worden op de 2A welke wel makkelijk in NL te ontvangen is en dat de lijstjes sites er ook wel eens naast zitten qua juistheid van de gegevens.

King of Sat vermeld dus maar één tv-zender via de 4A maar Lyngsat weer wel meer zenders.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...