Ga naar inhoud


Koelkast blijft doorlopen maar werkt naar behoren.


Kluns

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Mijn koelkast blijft héél lang doorlopen. Als ik een klap op het kastje geef waar de thermostaat inzit slaat de koelkast uit, na een tijdje slaat de koelkast weer aan en blijft héél lang doorlopen. Ik weet dat als een koelkast niet meer uitslaat dat dan alles bevriest in het koelgedeelte maar in dit geval doet de koelkast wat ie moet doen: vriesgedeelte vriest, koelgedeelte koelt. Verder maakt hij geen geluiden van lopend water o.i.d. Ik heb de koelkast schoongemaakt (zowel binnen- als ook achterkant).

 

De koelkast is een Whirlpool ART 500-2/G. Ondanks dat ik de stelknop van de thermostaat en bevestigingsschroeven verwijderd heb lukt het mij niet om kapje te verwijderen welk de thermostaat in de koelkast bedekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Te oordelen aan je verhaal lijkt het toch dat je thermostaat niet goed meer werkt.

Heeft de koelkast nog waarde, kan je overwegen een nieuwe thermostaat te bestellen.

 

Alternatief is een schakelklok tussen het stopcontact en de koelkast op te nemen en die op gezette tijden de koelkast te laten lopen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer ik naar het schema kijk kan ik alleen maar een defecte thermostaat als oorzaak vinden, vooropgesteld dat de koelkast voldoende koelt.

Wanneer de temperatuur onvoldoende daalt doet de thermostaat zijn werk wel goed, maar heb je mogelijk onvoldoende koelmiddel in het systeem.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo ik heb hier het zelfde met een Candy koelkast met vriesvak.

Heb console met lamp en thermostaat verwijderd en alle AMPtjes die op thermostaat zitten aangedrukt en heb de thermostaat zelf een corrigerende tik gegeven met een schroevendraaier.

Ben afgelopen avond weggegaan en had hem op stand drie,voldoende koud en geen draaiende compressor toen ik thuiskwam 2uren later.

Afwachten hoe t loopt anders mooi op laten halen door oudijzerboer

HP proliant dual processor rackserver met freebsd unix,HP small form factor desktop met ssd Linux mint ,raspberrypi3,HP gigabit switch,Draytek 2820,VU+DUO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...