Ga naar inhoud


EPG


marcow

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Ik heb sinds enige tijd een Rebox 8220 waar ik op zich erg content mee ben.

Alleen werkt de EPG niet naar mijn wens .

Het duurt enige tijd voordat de programma,s zichtbaar zijn, vooral Ned1 en Ned 2 komen niet door.

Is dit normaal of moet ik iets veranderen in de instellingen.

 

Mvg Hans

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Zit er een harde schijf of memory stick aangesloten op deze ontvanger?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via een FTP programma even naar de USB disk gaan (ik geloof dat dit /DEV/USB is) en daar de epg.dat eens verwijderen.

 

Staat je EPG wel ingesteld om op dat medium opgeslagen te worden?

Dit kan je voor zover ik me kan herinneren doen, door op de EPG toets te drukken (EPG opent dan) en dan op de blauwe toets te drukken.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, je dient aan te geven waar de epg informatie opgeslagen wordt.

 

Wanneer je dat niet doet, moet alle informatie elke keer opnieuw ingelezen worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

Ik heb de volgende actie uitgevoerd :

Staat je EPG wel ingesteld om op dat medium opgeslagen te worden?

Dit kan je voor zover ik me kan herinneren doen, door op de EPG toets te drukken (EPG opent dan) en dan op de blauwe toets te drukken

 

Nu krijg ik een melding  :  Omschakelen is niet mogelijk

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi marcow,

 

je USB schijf is een schijf die voorzien is van een eigen voeding? Of is dit een compact model dat voldoende heeft aan de voeding via het USB kabeltje?

 

Indien ze via eigen voeding werkt, en de HD is niet in gebruik, dan zal je die instelling ongedaan moeten maken.

Indien ze steeds aan de ontvanger aangesloten zit, zou normaal op de schijf een epg.dat aangemaakt moeten zijn.

 

Ik vermoed dat het het eerste scenario is; dus best dan even de instelling terug ongedaan maken.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Beste, ik begrijp het niet helemaal

 

Ik neem niets op  , ik wil alleen zien wat er uitgezonden wordt.

 

Mvg  Hans  

Ja, dat is duidelijk, maar de EPG informatie die van de zender ingelezen wordt, moet ook ergens opgeslagen worden.

Wanneer je geen opslag medium toegekend hebt aan de EPG informatie, en je de ontvanger uitschakelt, gaat alle EPG informatie verloren.

 

Wanner je dan de ontvanger weer inschakelt en afstemt op Nrd 1, duurt het enkele minuten voordat alle EPG informatie van die transponder weer is ingelezen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dus het is bij EPG en dan blauwe toets dat je die melding krijgt.

Ik dacht dat je deze altijd krijgt sinds we gevraagd hadden om de epg data op de USB schijf op te slaan.

 

De rode en groene toetsen zijn normaal om vooruit en achteruit te gaan in de EPG; blijft er nog de gele over.

Normaal zou je als je in het EPG zit, onderin op het scherm een melding moeten zien welke kleur toets precies uitvoert.

 

Ik dacht dat het met de blauwe was om de instellingen te veranderen, heb die instellingen al even niet meer bekeken (en zal er met de omschakeling naar een Vu niet direct van komen).

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Beste,

 

De USB HD is altijd aangesloten en krijg als ik de ontvanger aanzet dat er een USB drive is gevonden.

Ik krijg nog steeds de melding dat omschakelen niet mogelijk is als ik de EPG toets  en de blauwe toets indruk op de AB.

 

 

Mvg   

Kan zijn, maar dan zal je nog steeds de ontvangen moeten vertellen waar je de epg informatie wilt opslaan.

 

Op mijn 8000 heb ik een USB stickje waar ik de epg informatie op weg schrijf, ik heb de ontvanger hiervoor geprogrammeerd via de fav toets.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...