Ga naar inhoud


Schotelantenne Torrevieja (Spanje)


vim
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Het zit zo, ik vertrek volgende week naar Torrevieja en zou zelf een schotelantenne willen installeren om zo daar TVV te kunnen ontvangen.

Een receiver en een kaartje heb ik al. (SAB Android I HD en Basic abo).

Maar ik worstel nogal om de ideale opstelling te vinden wat de schotelantenne en LNB betreft.

Ik had gedacht aan een schotel (80cm breed en 90 hoog) (is dit hetzelfde als aan een TRIAX 78) schotel in combinatie met een MAXIMUM XO-31 Monoblock single 3° LNB. (slechts 1 tuner nodig).

Ik vroeg mij ook af of een standaard duo-LNB van TVV gelijkaardig is of toch nog andere karakteristieken heeft.

Anderzijds vroeg ik mij ook af of het überhaupt nodig is om nog met 2 koppen/ of een duoLNB te werken omdat de meest courante (interessante) zenders van TVV op 23.5 zitten. Die van 19.5 heb ik eigenlijk niet nodig. Of moet TVV altijd via de 2 satellieten werken?

Ik lees op dit forum en op internet nogal tegenstrijdige berichten of deze opstelling überhaupt compatibel is en/of deze wel zal werken... Is deze schotel trouwens groot genoeg of is een grotere toch nodig en welke LNB zou daar dan op moeten?

Misschien kunnen/willen jullie eens jullie deskundig advies geven wat een ideale opstelling zou zijn en/of hetgeen ik hierboven net voorstelde kan werken.

Zouden jullie eventueel ook wat info kunnen geven voor het uitrichten van de schotel en LNB. Ik heb dat zelf eigenlijk nog nooit zelf gedaan, maar wil mij er wel eens aan wagen.


Vriendelijke groeten en alvast bedankt.

 

Vim

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vim,

Welkom.

Mss. beter dat je dit topic onder Schotelpark had geplaatst.

Anders zal Sprietje wel met een deskundige uitleg je op het juiste spoor zetten.

 

Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Ik adviseer een schotel van 80cm breed en 90cm hoog die je voor rond de €30,- daar bij de locale schotelboer kunt kopen. Daar past precies een Inverto 4,3 graden duo-lnb op, zie: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=253&cat=36
Die heeft twee aansluitingen. Inverto maakt deze helaas niet met 1 aansluiting maar altijd makkelijk als je ook op wilt nemen van een andere zender.
Die koop je in Brussel voor maar €29,-
Zet de kop van de Astra 23,5 in de klem en zet de duo-lnb 25 graden schuin zodat de kop van de Astra 19,2 lager staat. Zie bijgevoegde hoek van 25 graden. Even uitprinten en uitknippen en op de achterzijde van de duo-lnb plakken.
Je moet de elevatie van de schotel instellen tussen de 39 en 40 graden om de Astra 23,5 te vinden.
Je kunt de schotel met de zon uitrichten maar die tijd is elke dag iets anders dus nog maar eens even vragen als je zo ver bent.
 

post-60869-0-64143300-1475103576.png

aangepast door Sprietje
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...