Ga naar inhoud


Telenet , dvb-c zenders om de haverklap zomaar foetsie , TV Philips 32plf3406h12


Aanbevolen berichten

Telenet , meeste dvb-c zenders om de haverklap zomaar foetsie ,

de TV is een Philips 32plf3406h12 , wat is hier loos ??

Er blijven +/- 20 DVB-C zenders staan , de rest is geregeld foetsie !!

De analoge daarentegen geen enkel probleem die blijven altijd !!

Zo wordt het koekeloere om voor ons ma een favoriete lijst te maken !!

Handmatig moet dit telkens gedaan worden !!

Ook bij één & een paar andere zenders af & toe blokjes in beeld ,

dus nu mijn vraag:

Mijn moeder heeft een telenet CI+ module:

- is die beïnvloedbaar ivm zenderlijst , kan telenet dit aanpassen ??

- Of ligt dit aan het kabelsignaal dat TE zwak zou kunnen zijn ,

want dit is al eens nagekeken , en aangepast , en was ok ,

maar nu is het 2 tot 3 per dag prijs , tv uit , en aan en .... foetsie !!

- Of is het de TV zelf , vreemd is dat de analoge lijst wel OK blijft !!

 

Ook gebeurt het dat sommige DVB-C zenders niet worden gevonden ,

wegens soms TE zwak signaal , zeker bij nat weer zoals deze week !!

 

Andere topic ivm de TV van ons ma:

https://www.sat4all.com/forums/topic/334447-telenet-ci-philips-32plf3604h12-dvb-c-t-gaat-dit

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites


da's telenet voor U.

Dichtgetimmerde hardware, waar je dus niets aan kunt passen.

En als er iets fout gaat - Telenet technieker erbij - kassa!!!!

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook die ci+ module even getest, en op de lg, waren bepaalde zenders wegen te zwak signaal niet te zien.

Maar ik vraag me af, of een te zwak signaal zenders kan doen verdwijnen?

Ik denk eerder een fout van de tv. Ik lees niet veel goeds over die philips tv's.

Garantie, is dealer bellen, en deze doen herstellen.

Anders op het community forum van de aanbieder eens het probleem posten.

kan je vinden via de hoofdsite, want ik twijfel of je die hier mag plaatsen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Houd er ook rekening mee dat zenders kunnen verplaatst worden, net zoals dat op satelliet het geval is.

Ze veranderen dan niet van transponder, maar van mux.

Die digiboxen/corders krijgen die veranderingen gewoon direct door, en de kijker merkt daar in de regel niets van.

Bij gebruik van alternatieve hardware hangt het van de intelligentie van dat toestel af, in het ergste geval zul je van tijd tot tijd eens opnieuw moeten scannen.

De analoge zenders worden veel minder aangepast.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

@zzzzzz

Op zich een volkomen plausibel verhaal. Weet alleen niet hoe vaak Telenet een zenderwijziging doorvoert en of dat naar de klant gecommuniceerd wordt. Hier in Nederland hebben we Ziggo (o.a.) en die geven op hun info kanaal aan dat (en wat) er gewijzigd wordt. Hun eigen boxen doen dat uiteraard ook automatisch, alternatieve boxen moeten door de gebruiker worden aangepast. Voor een Enigma2 box is dan een 'Cable Scan' afdoende.. Voor TV's is dat een ander verhaal: deze bezitten geen 'Fast Scan' optie als deze niet is gecertificeerd en dan bepaalt het ingebouwde menu hoe en wat je moet doen om de kanalen weer zichtbaar te krijgen.

 

Hier in Nederland zijn die wijzigingen redelijk schaars (eigenlijk alleen bij het verschijnen van nieuwe TV kanalen). Maar gebeurt zeker niet om de zoveel dagen!! Zo'n 3 keer in het jaar gemiddeld..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gebeurt hier ook zeker niet om de zoveel dagen, maar je weet hoe dat gaat.

Het is genoeg dat er een paar wijzigingen gebeuren op een paar dagen, dat de mensen denken dat het om de haverklap verandert

Ik weet niet of ze die wijzigingen op een info pagina meedelen, wat ik wel weet is dat meestal er dan een pagina te zien is waar de zender stond, waarop staat dat de zender verplaatst is.

Na verloop van tijd doen ze die pagina dan weer weg.

Ook als een zender uit het abonnement verdwijnt krijg je zo'n tekstmelding te zien ("Deze zender is helaas niet meer beschikbaar.").

Maar stel dat je weinig naar zo'n zender kijkt, en je stemt er een maand later op af, kan het gerust zijn dat die ondertussen verplaatst is, en die tekst er niet meer staat.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten tijde, dat ik een geregistreerde ci+ module had, was ik zelf per brief verwittigd van wijzigingen.

Betere dvb tv's, ontdekken blijkbaar zelf, als er een wijziging is. Mijn panasonic tv, met dvb-t, geef altijd een melding, dat er nieuwe zenders zijn, of dat er een wijziging is. Dan volstaat de OK knop op de ab, deze scant de frequentie's af, en na enige ogenblikken, kan je kijken. Of dit te maken heeft, dat er een TNT sticker aan hangt, dat weet ik nu niet direct.

Maar iedere wijziging binnen het TNT pakket, wordt keurig gezien door de tv.

Volgens mij, moet een gecertificeerde tv voor die provider, dat ook kunnen.

Ik zou eerder gaan zoeken, naar de oorzaak van een te zwak signaal, en of de tv wel nog goed is.

Ik heb ooit dergelijks meegemaakt met een sat ontvanger, en die hebben ze zonder moeilijkheden omgewisseld.

Telkens ik die uitdeed, waren een deel zenders weg.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wees er maar zeker van dat een te zwak signaal voor heel wat narigheid kan zorgen bij digitale ontvangst op de kabel.  

Het is niet omdat het signaal door derden aangeleverd wordt dat het altijd perfect toekomt op de tuner.

Ik heb dat hier zelf mogen ondervinden, in de Dreambox steekt een DVB_C  tuner.

De eerste keer dat ik daarmee aan de slag ging om te scannen, had ik lukraak een kabel gegrepen, die ik nog ergens liggen had, om de tuner met de einddoos te verbinden.

Er worden zenders gevonden, alles opgeslagen, de volgende dag, een hele rits zenders verdwenen.

Ik doe nogmaals een scan, en die zenders zijn niet meer te vinden.

Mijn eerste reactie was, misschien deugt die kabel niet, dat was zo’n simpel en goedkoop geval.

ik test opnieuw met een andere kabel die er degelijk uit zag, en daar waren de zenders weer.

Er werden zelfs meer zenders gevonden dan de eerste keer.

De verbinding tussen de einddoos en de tuner moet in orde zijn

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn philips komt er zeker 1 keer per week een melding op het scherm dat er een zenderupdate is die word uitgevoerd zodra de tv de volgende keer in standby word gezet.

 

Dus mijn vraag: word de tv wel in standby gezet of gaat die telkens helemaal uit? Mijn grooutouders bijvoorbeeld zetten de tv altijd helemaal uit met de knop op de tv, nooit met de afstandsbediening. Maar dat is een CRT met analoge kabel dus dat kan geen kwaad. Maar als dat gebeurd terwijl er een automatische zenderupdate gedaan word loopt er misschien iets mis waardoor de zenders verdwijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan, Iedere week, de laatste tijd, kan ik die philips ontvanger bij mijn ouders wel bijstellen, heropstarten, omdat ze bij de minste onweders die ze uitgeven, de stekker er wordt uitgenomen.

Die digitale receivers al of niet in een tv, vinden het blijkbaar niet zo leuk, telkens de stekker er uit.

Als er na een stroomonderbreking, mijn vu is uitgeklets, dan ben ik soms ook wel een kwartier bezig.

Gelukkig gebeurd dit zeer weinig, maar moest dit heel vaak voorkomen, dan zet ik voor alles behalve de tv een UPS ervoor.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo heel vaak zijn er nu ook geen wijzigingen met de zenderlijsten en dit melden ze ook meestal wel.

Blokjes op EENhd/canvas is heel vaak te wijten aan slecht coaxsnoer tussen catvdoosje en de tv. Ook slecht catvdoosje kan dit veroorzaken. Kijk dat massa goed is aangesloten in het doosje.

Signaal van de straat is meestal wel orde, nadeel van CI+ is dat je geen duidelijke  signaalmeting kan doen zoals met een digicorder of digibox. Als je nu iemand kent met een digibox of digicorder (Buren?) zou je die eens even aan kunnen sluiten om signaalsterkte, kwaliteit, snr te meten.

TV's kunnen inderdaad ook soms problemen geven hiermee maar dat gebeurd minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou moeten opgelost zijn , andere CI+ gekregen (garantie) :)
Moest weer geactiveerd worden , kreeg een vriendelijke persoon
aan de lijn , die heeft alles onmiddellijk geactiveerd ‼
Ons ma kan normaalgezien weer normaal digitaal kabel-tv kijken :)
vorige CI+ naar de prrrrt ;)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...