Ga naar inhoud


updaten software Sab Sky 4900


bytemaster

Aanbevolen berichten

Sinds afgelopen week heb ik een Sab Sky 4900 aangesloten, echter de handleiding vin dik erg onduidelijk. Bij de software upgrade via USB staat bijv. dat je de keuze hebt tussen All Code, Main Code, default db en user db. Er staat helaas niet bij wat dit nu betekent.

 

Omdat ik alleen FTA kijk op Hotbird en Astra1 wilde ik de zenderlijst bewerken en de gecodeerde kanalen en andere satellieten eruit gooien. Voor het inlezen heb ik eerst alle kanalen verwijderd. Na het inlezen staat er in de ontvanger weer een zenderlijst "Canal Digitaal". Waar komt die vandaan? Ga ik dan naar de lijst van Astra1, dan komt die niet overeen met wat ik in de editor heb gezet. Het is me volstrekt onduidelijk hoe het inlezen van zenders nu functioneert.

 

En bevat een ABS file zowel software voor de ontvanger als zenderlijsten? Is het mogelijk om alleen zenderlijsten te importeren?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


welkom bytemaster

 

Je kunt tocht gewoon een favorieten lijst aan maken ,je moet niet met de fastscan zenders er zetten

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op dit forum @bytemaster!

 

Default db is als ik het me goed herinner de toestand waarop de 'factory reset' van de ontvanger terugvalt; en user db is de aanpassingen die jij daar sindsdien op hebt toegepast.

Ik weet alleen niet meer of dat alleen over de settings gaat en/of ook over de zenderlijsten; kan dat op het moment niet nazoeken.

 

All en Main code weet ik niet, zal misschien juist Met en Zonder zenderlijsten zijn...?

 

Geeft de SAB website die info niet? Ik moet het zelf ook ooit van het internet geplukt hebben...

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds afgelopen week heb ik een Sab Sky 4900 aangesloten, echter de handleiding vin dik erg onduidelijk. Bij de software upgrade via USB staat bijv. dat je de keuze hebt tussen All Code, Main Code, default db en user db. Er staat helaas niet bij wat dit nu betekent.

 

Omdat ik alleen FTA kijk op Hotbird en Astra1 wilde ik de zenderlijst bewerken en de gecodeerde kanalen en andere satellieten eruit gooien. Voor het inlezen heb ik eerst alle kanalen verwijderd. Na het inlezen staat er in de ontvanger weer een zenderlijst "Canal Digitaal". Waar komt die vandaan? Ga ik dan naar de lijst van Astra1, dan komt die niet overeen met wat ik in de editor heb gezet. Het is me volstrekt onduidelijk hoe het inlezen van zenders nu functioneert.

 

En bevat een ABS file zowel software voor de ontvanger als zenderlijsten? Is het mogelijk om alleen zenderlijsten te importeren?

 

Heb ook even met een SABje (SKY 4780 FTA) moeten experimenteren voordat ik het door had.

Op hun site staat bij de 4800 een progje (Channeleditor) waarmee je op je pc de zenderlijst kunt bewerken.

Werkt prima op mijn 4780 en misschien ook op de 4900.

 

Downloaden van de SAB:

 

Lege stick in de ontvanger

Kies: gereedschap - update via USB-stick

Kies bovenaan de optie "backup"

Hij zet dan een "backup.abs" file op de stick met ALLE instellingen en settings.

 

Dit bestand is te openen met die channeleditor. Let op: wél *.abs kiezen en dan de userdb selecteren.

 

Bewerken op pc. Daarna exporteren naar een abs bestand op de USB stick.

 

Stick in de ontvanger.

Kies: gereedschap

Kies: userdb (=zenderlijst)

Selecteer het abs-bestand op de stick

Updaten maar......

 

Succes!

aangepast door Joepje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@bytemaster heeft niet meer ingelogd sinds zijn openingspost......

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...