Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten


Weer een echt Michel antwoord... Mag ik daarom geen interesse tonen? Krijg nog heel frequent "dreamboxers" over de vloer hoor... Het feit dat ik geen Dreambox meer zal kopen wil nog lang niet zeggen dat ik niet op de hoogte wil blijven. Juist omdat ik geen nieuwe generatie zal kopen zal ik het dus via dit forum moeten vragen net als ieder ander..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Weer een echt Michel antwoord... Mag ik daarom geen interesse tonen? Krijg nog heel frequent "dreamboxers" over de vloer hoor... Het feit dat ik geen Dreambox meer zal kopen wil nog lang niet zeggen dat ik niet op de hoogte wil blijven. Juist omdat ik geen nieuwe generatie zal kopen zal ik het dus via dit forum moeten vragen net als ieder ander..

 

Dat antwoord ontstaat uit de irritatie van het herhaaldelijk blijven afdoen van een Dreambox als een inferieur product van een fabrikant die het niet meer snapt.

Dat is wel zo ongelofelijk gekleurd en anti dream multimedia, dat het niet alleen mij, maar ik vermoed ook andere leden de keel uithangt.

 

Daar was ook deze opmerking met zekerheid voor bedoeld. Als hij daar op had gereageerd, was jij weer met 10 zeer gekleurde argumenten gekomen waarom je geen dreambox moet kopen en daar worden dreambox eigenaren een beetje flauw van.

 

Zelf bij mij als niet dreambox eigenaar begint het enorm op te vallen.

 

Zoals eerder gezegd, je begint enorm in herhaling te vallen. Zet eens een andere plaat op.

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met andere leden geen enkel probleem Michel. Het is meer dat je zelf het meeste irritatie ondervind. Misschien wil je de waarheid niet onder ogen zien of ben je er zelfs een beetje gefrustreerd over. En dan nog: Er is ook iets als etikette wat je zeker als moderator van dit board zou moeten betrachten. Ik mag mijn mening uiten zolang dat op een nette manier gebeurd. Op de man spelen is niet nodig en als je écht de neiging niet kan onderdrukken doe dan dan in een PM.

 

Is een klacht die jullie als moderator tenslotte ook maar al te graag ventileren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe images zijn gebaseerd op het Yocto Project systeem 'Krogoth'
https://www.yoctoproject.org/downloads/core/krogoth21

 

Buiten een andere bouwomgeving, zijn er een aantal veranderingen t.o.v. de OE2.2 images.
- enigma2 versie 4.3.0r15 naar versie 4.3.0r19
- van qt4 naar qt5
- Implement a "async uri resolving" proxy service technology called "eServiceUri/eUriResolver"
- ARM-Hardware ondersteuning
- ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

i.v.m.
eServiceUri - a proxy service for python-powered dynamic stream url resolving
http://dreambox.de/board/index.php?page=Thread&threadID=21305

 

Je kan youtube live kanalen aan de zenderlijst toevoegen.

 

#SERVICE 8193:0:1:0:0:0:0:0:0:0:yt%3a//<videoid>:My Favorite YT-Live Channel
#DESCRIPTION My Favorite YT-Live Channel

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hoe ga je te werk:

Je opent een favoriet youtube kanaal. Je kan ook filteren op Live kanalen.
Uit de adresbalk kopiëer je de code na watch?v=

Als voorbeeld neem ik Q-Music België

ht tps://www.youtube.com/watch?v=OUH3fio-fwE

De code na watch?v= is dus OUH3fio-fwE

 

De code plak je in de url en kan je dan in de zenderlijst zetten.

 

#SERVICE 8193:0:1:0:0:0:0:0:0:0:yt%3a//OUH3fio-fwE:Qmusic.be
#DESCRIPTION Qmusic.be

 

en zo werkt dat voor elke yt livestream.
#SERVICE 8193:0:1:0:0:0:0:0:0:0:yt%3a//hB2mx4G1DfU:Grote Markt - Groningen
#DESCRIPTION Grote Markt - Groningen
#SERVICE 8193:0:1:0:0:0:0:0:0:0:yt%3a//262xjjNxqZ0:Rotondecam Archie Europe
#DESCRIPTION Rotondecam Archie Europe

#SERVICE 8193:0:1:0:0:0:0:0:0:0:yt%3a//UGPuEDyAsU8:NASA - 24/7 STREAM
#DESCRIPTION NASA - 24/7 STREAM

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een plugin voor softcams in de originele DreamboxOS firmware is 'userscripts'. Deze moet je wel handmatig installeren.
Lijkt omslachtig, maar is het niet. Enkel de eerste keer instellen en daarna werkt het prima.

 

Deze 3 files plaatsen in /tmp/
enigma2-plugin-extensions-userscripts_5.1.2_mipsel.deb
enigma2-plugin-camd-dccamd_1.4-r0.8_mipsel.deb
enigma2-plugin-camd-oscam_svn9913_mipsel.deb

 

installeren met telnet command:
dpkg -i /tmp/*.deb

 

De oscam configs plaatsen in:
/usr/config/

 

De oude oscam(bin) kan je eventueel vervangen door een nieuwere oscam versie; oscam staat in:
/usr/camd/

 

Eerste keer plugin starten (staat bij applicaties) en deze 2 handelingen uitvoeren:

01. dccamd stoppen:
- select user script = dccamd selecteren
- select user script option = stop & disable autostart
- groene toets (execute) om uitvoeren

 

02. oscam starten:
- select user script = oscam selecteren
- select user script option = enable autostart & start
- groene toets (execute) om uitvoeren

 

Nu is oscam steeds actief; ook wanneer je de box opnieuw start.
(oscam instellingen kan je via de oscamwebif bereiken)

aangepast door satmaat
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Met andere leden geen enkel probleem Michel. Het is meer dat je zelf het meeste irritatie ondervind. Misschien wil je de waarheid niet onder ogen zien of ben je er zelfs een beetje gefrustreerd over. En dan nog: Er is ook iets als etikette wat je zeker als moderator van dit board zou moeten betrachten. Ik mag mijn mening uiten zolang dat op een nette manier gebeurd. Op de man spelen is niet nodig en als je écht de neiging niet kan onderdrukken doe dan dan in een PM.

 

Is een klacht die jullie als moderator tenslotte ook maar al te graag ventileren..

 

Of hetgeen jij tot vervelens toe beweert nu waar is of niet laat ik helemaal in het midden. Waar niet alleen ik moe van wordt is het tot vervelens toe herhalen van steeds dezelfde negatieve uitlatingen. Je mening ventileren is prima, maar dat hoeft toch niet 200x opnieuw in vrijwel ieder dreambox topic of wel?

 

Ik kan zo een hele rits van topics noemen waar je steeds hetzelfde zegt/beweert. Nergens voor nodig en bovendien steeds nodeloos negatief.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...