Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten


  • Moderator

Zoals de FCB tuner met 8 modulatoren

Eh,

Demodulatoren?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eh,

Demodulatoren?

 

 

Genoeg info te lezen op Internet:
Met de nieuwste en in techniek zeer gevanceerde VU+ Uno 4K Smart Linux receiver, biedt Vu+ UHD televisie voor iedereen.

De receiver beschikt over een flexibele Plug&Play Dual FBC DVB-S2 of DVB-C tuner, waardoor hij veel vrijheid biedt in het te ontvangen aanbod.

De VU+ Uno 4K haalt zijn kracht uit een Dual Core 1.7 GHz Processor en een geheugen van 4GB Flash en 2GB RAM.

Daarnaast biedt de VU+ Uno 4K vele mogelijkheden door twee USB 3.0 poorten, één HDMI 2.0 poort, een CI-Slot,

een Smartcard-lezer en is tevens geschikt voor HD Transcoding en HbbTV.

Kortom, de VU+ Uno 4K UHD ontvanger heeft een Dual-Core processor met 1,7GHz snelheid en beschikt over alle

functie waarvan het gebruikers hart sneller gaat kloppen.

Wat is een DVB-S2 FBC Twin Tuner?

Een DVB-S2 Twin Tuner FBC beschikt over 8 demodulatoren.

Dit is gelijk aan een ontvanger met 8 standaard DVB-S/S2 tuners. Dit is een unieke 8 tuner in 1 techniek.

Hierdoor kunt u tot 8 kanalen op verschillende transponders tegelijkertijd bekijken, streamen of opnemen.

Bij twee standaard schotelverbindingen (bijv Twin-LNB) is het mogelijk om met deze unieke FBC techniek 2 gescheiden signalen te verwerken.

Hiernaast worden door de FBC techniek de 2 gescheiden signalen doorgelust naar 6 extra interne tuners die in de doorlusmode werken.

Hierdoor kunt u tv-kanalen uit 8 verschillende transponders van 2 verschillende satellieten (bijv. Astra 1 en Astra 3) tegelijk bekijken,

streamen of opnemen.

 

Unicable i.c.m. FBC

In de SCR-stand (Unicable) is de VU+ Uno 4K met 8 frequenties gelijk aan 8 standaard tuners. Hiermee wordt volledig gebruik gemaakt van

de 8 tuners FBC techniek.

 

Wat is een DVB-C FBC Tuner?

Een DVB-C FBC Tuner beschikt over 8 demodulatoren.

Dit is gelijk aan een ontvanger met 8 standaard DVB-C tuners. Dit is een unieke 8 tuner in 1 techniek.

Hierdoor kunt u tot 8 kanalen tegelijkertijd bekijken, streamen of opnemen.

Met 1 Coax CAI verbinding is het mogelijk om met deze DVB-C FBC Tuner hetzelfde resultaat te bereiken als met 8 afzonderlijke,

standaard DVB-C set-top-boxen.

 
Nog meer info van een andere site:
 
Wat is een DVB-S2 FBC Twin Tuner?
Een DVB-S2 Twin Tuner FBC beschikt over 8 demodulatoren.

Dit is gelijk aan een ontvanger met 8 standaard DVB-S/S2 tuners.

Dit is een unieke 8 tuner in 1 techniek.

Hierdoor kunt u tot 8 kanalen op verschillende transponders tegelijkertijd bekijken, streamen of opnemen.

Bij twee standaard schotelverbindingen (bijv Twin-LNB) is het mogelijk om met deze unieke FBC techniek 2 gescheiden signalen te verwerken.

Hiernaast worden door de FBC techniek de 2 gescheiden signalen doorgelust naar 6 extra interne tuners die in de doorlusmode werken.

Hierdoor kunt u tv-kanalen uit 8 verschillende transponders van 2 verschillende satellieten (bijv. Astra 1 en Astra 3) tegelijk bekijken,

streamen of opnemen.

Unicable i.c.m. FBC

In de SCR-stand (Unicable) is de VU+ Uno 4K met 8 frequenties gelijk aan 8 standaard tuners.

Hiermee wordt volledig gebruik gemaakt van de 8 tuners FBC techniek.

Wat is een DVB-C FBC Tuner?
Een DVB-C FBC Tuner beschikt over 8 demodulatoren.

 Dit is gelijk aan een ontvanger met 8 standaard DVB-C tuners.

Dit is een unieke 8 tuner in 1 techniek. Hierdoor kunt u tot 8 kanalen tegelijkertijd bekijken, streamen of opnemen.

Met 1 Coax CAI verbinding is het mogelijk om met deze DVB-C FBC Tuner hetzelfde resultaat te bereiken als met 8 afzonderlijke,

standaard DVB-C set-top-boxen.

 

Grts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt Vlaamse, ik heb het gevonden, nu nog nadenken of ik voor de 7080 of voor de VU+ultimo 4K ga....

iemand een tip ?

 

Ik zelf heb de 7080 en 7020. 2 jaar geleden de 7080 gekocht voor de betere specs (oa. transcoding!)

Voor de transcoding funktionaliteit, hadden ze bij Dreambox ca. 1 jaar (na uitlevering van de 7080) nodig om deze te implementeren en werkt nu exact 2 later nog steeds niet soepel !

 

Behalve het snellere opstarten, zie ik weinig verschil in Oe2.0 en Oe2.2 en nu zelfs Oe2.5.

 

Intussen ook als alternatief de Ultimo 4K besteld, om eens te kijken hoe de vooruitgang daar is.

 

Men roept altijd wel, dat oa. de Vu+, op de oude Enigma2 core (1.6 ?) (welke nu closed source is) draait.

De 7080 heeft weinig nieuwe dingen.... ik heb nu, na 2 jaar het idee, dat je gewoon een mooie (duurbetaalde) case hebt.

 

Ook al zou de Enigma2 core van de Vu+, oud en opgeblazen zijn, dan nog vindt ik het knap wat ze daar nog mee kunnen.

 

Dream Multimedia had beter gedaan, als ze met Vu+ en Gigablue en de rest, om tafel was gaan zitten en dan hadden ze gezamelijk aan de Core kunnen bouwen/optimaliseren !

Nu heb ik het gevoel, dat er bij Dream Multimedia nog maar handje vol coders zitten, die de updates verzorgen.

Tevens wordt de Community steeds kleiner..

 

Kijk eens voor de aardigheid in https://www.vuplus-support.org

aangepast door Daan1976

Dreambox 7080 SSCC + Dreambox 7020HD SC + QNAP TVS-1282 I7 32GB + APC Power-Saving Back-UPS Pro 1500

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de 2.5 van Oozoon draaien op mijn 7080. Dat is te herkennen aan de nieuwe standaard skin.

BA draait bij mij op een SD van 4 GB. Daarop staan momenteel 5 images.

OE2.5 images kan je wel uitpakken, maar werken nog niet in BA multiboot, enkel in flash geheugen.

 

Met BA multiboot versie 12.36 werkt het nu ook met OE2.5 images.

 

enigma2-plugin-extensions-barryallen_12.36_all.deb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

wat is je vraag DIGIVIEW

hoe ik dit Gemini Wizard (OE2.5, OE2.2) GP3.3

er in zet om oscam te gebruiken bij een orginele dreambox image

 

alvast bedankt

aangepast door DIGIWIEW

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...