Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten


al een hele tijd hier niks gepost maar weet gelijk waarom ik dat ook niet meer deed

 

Dream box is en blijft toch een van de betere boxen.

 

heb het te druk met testen van die andere rotzooi

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben daar nog niet helemaal uit. Op mijn DM7080 HD draait nu een Oozoon image met Barry Allen op mijn SD kaartje.

Ik heb ik een nieuwe twin DVB-C tuner gekocht zodat ik een 3e Sat tuner kan plaatsen die ik puur voor mijn draaibare schotel gebruik. (zie handtekening)

Ik heb dan 2x Sat en 2x Kabel tuner, en nog een losse Sat tuner voor de draai schotel.

Als ik de nieuwe 2.5 software van DM installeer kan ik de plugin van Gemini nog niet installeren. Vandaar dat ik nu heb gekozen voor de Oozoon image.

Ik zal via BA proberen of er in de image van Newnigma een kabelscan zit maar zover ik mij kan herinneren zat het wel in de 2.2 image.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de nieuwe 2.5 software van DM installeer kan ik de plugin van Gemini nog niet installeren. Vandaar dat ik nu heb gekozen voor de Oozoon image.

Ik zal via BA proberen of er in de image van Newnigma een kabelscan zit maar zover ik mij kan herinneren zat het wel in de 2.2 image.

OoZooN heeft ook al OE2.5 gebaseerde images uit.

OE2.5 images kan je wel uitpakken, maar werken nog niet in BA multiboot, enkel in flash geheugen.

Draai zelf OE2.5 image in de flash + BA multiboot op usb, met daarop: Debian, openATV, OE2.2/GP3.3, en soms andere images om te testen.

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de 2.5 van Oozoon draaien op mijn 7080. Dat is te herkennen aan de nieuwe standaard skin.

BA draait bij mij op een SD van 4 GB. Daarop staan momenteel 5 images.

Dik tevreden met mijn DM. De 8000 staat in de kast en is in snelheid niet te vergelijken met de 7080.

 

Overigens zit er op de Newnigma ook een kabelscan.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dik tevreden met mijn DM. De 8000 staat in de kast en is in snelheid niet te vergelijken met de 7080.

Hier ook een tevreden DM7080 gebruiker.

Om een paar voorbeelden te noemen:

- kan opnames van HbbTV uitzendingen maken

- kan van externe bron via HDMI-In opnames maken

- full HD live Youtube streams afspelen en opnemen

- goede CI+ ondersteuning

- recentere Linux distro (YP-Krogoth)

- snelle hardwarematige blindscan tuner (si2166b)

- DM7080 kan als PC (Debian) gebruikt worden

...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net op ihad gelezen dat de Geminiplugin voor de 2.5 software bijna klaar is.

Op youtube is een filmpje terug te vinden met een test en uitleg hierover.

Dat het leuk gaat worden is bij mij al duidelijk.

 

Waarschijnlijk krijg ik met deze opmerking weer veel anti DM opmerkingen op dit topic maar ondanks dat ik alle andere merken enigma ontvangers heb gehad vindt ik de DM nog steeds een uitstekend product en een beste ondersteuning!

  • Like 1

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

MediaPortal en IPTV Player werken op OE2.5 image.
KodiDirect werkt goed met OE2.2 image.
KodiDirect met OE2.5 werkt nog niet volledig, wegens het ontbreken van enkele bestanden (zoals: python-pycurl).

 

Voor Kodi, kan je misschien best een andere box nemen.
http://forums.openpli.org/topic/40225-kodi-152-for-vusolose-vusolo2-and-vuduo2/

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...