Ga naar inhoud


Rebox 4000 HD: Wat is het voordeel van E2 software?


Joh14vers6

Aanbevolen berichten

Hallo dames en heren,

 

Ik heb nu Octogon firmware op mijn Reboxen 4000 HD en vroeg mij af of Enigma 2 firmware voordelen voor mij zou kunnen geven. Waar is deze Enigma 2 firmware te vinden voor deze voormalige Fortis 9500 kloon?

VU+ Uno 4K SE
Zgemma 7HS
4x Duo Alps-LNB, Visiosat Bisat G4B
Netgear ReadyNAS 426, Netgear ReadyNAS 4 Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites


zou je eens een afbeelding van die fortis 9500 cloon willen plaatsen 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het plaatje had je gewoon kunnen googlen.https://apps.canaldigitaal.nl/satellietontvangers/rebox-re4000hdpvr.aspx

Nu gaarne antwoord op mijn vraag!

 

Groeten,

Arnoudje 

Arnoudje vroeg toch zelf 

waar kan ik deze software vinden voor de fortis 9500....je geeft al een verkeerde nr op 

Fortis HS- 9510 HD PVR kloon deze is het zeg je ..dus effe googlen voor de software 

 

e2 for fortis HS-9510HD PVR(atevio AV 700 HD =octagon 1008 hd)

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn geen clonen, maar dezelfde hardware voorzien van een ander merkplaatje...

 

Vroeger had je het octagon forum. Helaas ter ziele gegeaan.

 

Je kan altijd op nachtfalke nog terecht. veel van de leden van octagon forum zijn daar verder gegaan.

Je kan daar ook op regelmatige basis oscamversies voor onder de Octagon software vinden.

 

E2 voordelen? Hangt er wat vanaf. Je hebt enkele verschillende varianten, maar ben er niet helemaal in thuis.

Op de Rebox 9000 had ik de Octagon SW ook staan; was ik al met al nog wel tevreden mee.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit zeg je De_Perre

Vroeger had je het octagon forum. Helaas ter ziele gegeaan.

Dan moet je toch maar effe googlen 

bestaat toch nog hoor ...met de nieuwste software ontvangers enz 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het huidige octagon forum is één dat door de fabrikant opgezet werd, nadat het vorige forum opgedoekt werd.

Dus, er is nog een octagon forum; maar het leeft niet zo hard als het oude.

 

Maar op nachtfalke, of anders AAF Digital HD lijken me de betere plaatsen om E2 images voor deze machines te vinden.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een rechtstreeks antwoord op de topic-vraag is naar mijn idee dit: geen. Waarom?

 

- Het flashgeheugen is te klein en een RE-4000 kan geen ingebouwde hardschijf hebben; dus moet Enigma2 gedraaid worden vanaf een USB-stick en daarmee is de enige USB-aansluiting bezet;

- Om te kunnen booten vanaf USB moet je de bootloader wijzigen naar de TDT Maxiboot. Dat is niet zonder risico's en de weg terug naar de originele loader is bepaald moeizaam;

- Enigma2 gebruikt veel ge-interpreteerde Python-code. Dat is op deze wat oudere op slechts 266 MHz geklokte ontvanger niet bepaald snel;

- Het inrichten van de USB-stick moet met een plugin onder de Fortis firmware (die dan prompt niet een Rebox-firmware kan zijn) of met een speciaal programmaatje op de PC. De stick krijgt namelijk drie of meer partities, die op Windows op één na niet uit te lezen zijn.

 

De huidige originele software is zeer stabiel. Zoals gezegd: als experiment wel aardig, maar voor dagelijks TV kijken niet aanbevolen.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...