Ga naar inhoud


Wie heeft "ervaring met TROTUX virus?


Jan Ambers

Aanbevolen berichten


Ik zou me meer zorgen maken om die 156 broertjes. Daar zitten ongetwijfeld downloaders tussen. Als je er één vergeet heb je ze zo weer terug.

 

Ik zou maar vast de belangrijke data eraf halen. Let op dat je office documenten ook besmet kunnen zijn.

Je kunt wat gaan aanrommelen maar ik denk dat de 2e stap een schone installatie van Windows is.

De 3e stap is je kleinzoon een rotschop geven.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jan Ambers

 

Zodra je gaat scannen voor malware, adware, virrussen zorg je dat de database op orde is en trek je internet kabel eruit of zet wifi uit. Daarmee voorkom je dat downloaders blijven downloaden tijdens het scannen en verwijderen ervan en met een beetje geluk kun je dan nog een nieuwe Windows installatie voorkomen. Maar vaak is het zo, eenmaal besmet trekken die downloaders zoveel troep binnen dat er geen houden meer aan is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is zo arrogant te zeggen dat die rommel nie van hem komt terwijl hij pa z'n pc gebruikt om overal muziek te dwnldn...

Nu zijn de foto's al op stick gezet, nu nog de emails en wa belangrijke zaken en dan "de beuk erin" van Win-7 nr Win-10 en formatteren die troep!

Er zaten ook keydetekts in die toetsaanslagen doorgaven, en op die pc deed hij z'n bankverrichtingen!

'k Heb 'm dikwijls gewaarschuwd da nie te doen, nu weet ie beter....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pa is niet veel slimmer dus. Laptop inrichten met goede username / wachtwoord en rollen zonder administrator rechten.

Email backup maken met KLSMailbackup. Kijkuit dat je daarin ook geen troep meeneemt.

 

Formatteren heeft geen nut, schijven worden fysiek niet meer geformatteerd. Partities weggooien werkt beter.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste als je virus op pc hebt is formatteren en herinstall van je windows doen, scanners kan namelijk ook niet alles zien.

 

Vertrouw je format van windows niet dan kan je altijd lowformat doen(let wel op dat dit lang kan duren gelange grote hdd) lowformat tools kan je vinden op de website hdd fabriekant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...