Ga naar inhoud


Geen internet meer op mijn IPone 6 van Appel sinds


gbert

Aanbevolen berichten

Goedendag ik heb wel een heel raar probleem met mijn IPone 6 ,en dit zelfde probleem heeft mijn vrouw ook met haar IPone 6.

 

Ik zal proberen het zo goed mogelijk uit te leggen.

Wij wonen in Ede Gelderland , als wij naar onze dochter gaan in Harderwold en wij hebben onze IPone bij ons enwij gebruiken de IPone in Harderwold gewoon  , dan is er niets aan de hand dan hebben wii daar gewoon internet . 

Maar nu komt het als wij weer naar huis gaan en thuis zijn en proberen BV marktplaats of een ander startpagina B.V dan hebben wij bij ons in Ede geen internet meer op onze 2 IPone en op onze IPad .

Je kunt wel via hotspot de IPad weer van internet voorzien maar onze router pakt ze niet op ,het lijkt wel of hij de Ipones niet meer kent dus alle 3 niet , dan hebben we op de 2 IPones en de Ipad geen internet via de router (WIFI) die bij ons in huis staat en een eigen  code .

Normaal haal ik dan de stroom van de modem af ongeveer maar dat helpt nu ook al niet meer ,  zo zitten wij met onze IPone al van af maandag zonder (WIFI) Internet .(PS dit gebeurd elke keer als we bij onze dochter in Hardewold zijn geweest

Op de PC en op de VU 4K hebben we wel gewoon Internet , ik denk dat die door een kabel verbonden zijn met de modem wel werken , maar op de 2 IPones 6 en de Ipad krijg geen Internet meer wat ik ook allemaal geprobeerd hebt.

Wie heeft enig idee wat dat kan zijn , zodat ik het kan oplossen.

Alvast bedankt.

Gbert

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja dat heb ik zelfs een keer of 5 gedaan  , helemaal de spanning van de modem  af (stekker uit het stopcontact ruim 1 minuut en er dan weer er in)

En bij de IPones ook helemaal uit gezet en na 1 uur weer aangezet maar er veranderd niets.

En als ik dan de IPhones weer aan zet geeft hij wel alle netwerken  in de buurt ( ik denk van de buren) maar niet ons netwerk / wifi.

dus ik kan de IPones en de IPad niet laten zoeken ,omdat ONS netwerk er niet bij staat.

 gbert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat bij jullie de SSID wel aan, als ik die van mij uit zet dan kunnen de iPhone en iPad's ook geen WiFi vinden en op AAN komen ze gelijk op het netwerk.

Zet ik de SSID van het "gastnetwerk" uit dan kunnen mijn gasten met een iPhone ook geen Wifi van mijn netwerk vinden, ook al hebben ze de toegangscode er in staan.

post-51681-0-51920000-1483097653.png

post-51681-0-54586300-1483097670.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn dat de internet provider de modem heeft geüpdatet en alles weer standaard gezet. Misschien heeft hij wel een heel andere SSID gekregen en zie je hem wel maar herken je de naam niet. Log gewoon eens op de modem in en kijk naar de WiFi instellingen.

 

Het lijkt me overigens geen Apple probleem het werkt immers wel bij je dochter. Eventueel verplaats ik dit naar thuisnetwerken. Ik denk dat je bij Telfort zit als provider, wellicht heb je hier wat aan:  https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/netwerknaam-en-wachtwoord-experia-box-v8-instellen.htm

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...