Ga naar inhoud


Tekst in foto's plaatsen (JPG formaat) in XP


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

Ik wens titelbladen of schutbladen te maken in JPG formaat en die aan/in m'n fotoreeks van een reis toe te voegen

Ik heb nu "oorkondes" en blanco bladen in *.JPG, en daarop wil ik tekst zetten als geheugensteun vr later(morgen).....

Ik zoek een freeware als Fotoshop(adobe) maar eenvoudiger

Welk programma zou ik daarvoor kunnen gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor tabbladen in ordners en tekst layouten, maak je het best een layer met hulplijnen middels de lineaal Vertikaal Horizontaal.

Die kunt U ook bij het aanmaken van nieuwe tabbladen opnieuw gebruiken door exporteren van die layer als Gimp bestand inclusief die layers.

Dan heb je een zogenaamde onderlegger voor je pagina layout. ( die natuurlijk niet mee afgedrukt wordt )

 

Je kunt je tekst immer met selecteren en heel precies met de pijltjes toetsen verplaatsen nadat je middels cursor de tekst in de buurt hebt geplaatst.

En dan wordt het uitlijnen van tekst op de pagina en de herhaling van de pagina's vullen eenvoudig.

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb tijdens reizen foto's genomen op autom stand (EOS-550D) en de lucht is zodanig wit dat de gebouwen te donker zijn, kan de lucht geselecteerd worden en donkerder gemaakt worden? ( Is als foto van persoon met veel tegenlicht)

Ken je een gebruikersgroep van GIMP?

Nogmaals ik ben er blij mee, is tof programma!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...