Ga naar inhoud


Enkel audio opnemen : mogelijk?


zzzzzz

Aanbevolen berichten

Is het mogeljik iets op te nemen van een TV zender, en daarbij ineens in te stellen dat alleen het audio gedeelte opgenomen wordt (of zelfs één geluidsspoor?).

Ik zou eigenlijk graag van tijd tot tijd een half uurtje Euronews opnemen, om dan te beluisteren.

Het beeld wil ik niet echt bekijken, dus vroeg ik mij af of het mogelijk is enkel het geluid op te nemen.

Zo is het bestand natuurlijk veel kleiner.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is het mogeljik iets op te nemen van een TV zender, en daarbij ineens in te stellen dat alleen het audio gedeelte opgenomen wordt (of zelfs één geluidsspoor?).

Ik zou eigenlijk graag van tijd tot tijd een half uurtje Euronews opnemen, om dan te beluisteren.

Het beeld wil ik niet echt bekijken, dus vroeg ik mij af of het mogelijk is enkel het geluid op te nemen.

Zo is het bestand natuurlijk veel kleiner.

0 reacties, ik veronderstel dat dus niet mogelijk is?

De reden dat ik dat wou doen is om mijn Portugees wat te oefenen.

Ik heb een Multytenne Twin, dus kan ik naar Hotbird, Astra1, Astra2 en Astra3.

Naast de Portugese radio's Antena 1 en RDP Internacional heb ik dus nog Euronews, dat met wel 12 geluidssporen uitzendt, waaronder het Portugees.

En dan is er nog TV Record (HD).

Ik heb de gewoonte in mijn auto wat te luisteren (in de plaats van een Vlaamse radio te beluisteren), en dan zou het dus handig zijn om ineens enkel het geluid op te nemen.

Het nieuws van Euronews duurt maar een twintigtal minuutjes, met daarna nog wat commentaar, samen +/- 30 minuten.

Ideaal dus om zo te beluisteren.

Nu moet ik de hele opname naar mijn PC copiëren, daarna met een programma de Portugese audiostream eruit halen, en die dan met VLC omzetten naar MP3. 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou ook al helpen als je zou kunnen instellen dat je enkel het Portugese geluidsspoor opneemt, het zit dan nog in transport stream formaat, maar dan is de file toch al een pak kleiner.

Nu heb ik dus het fenomeen dat ik een file van meerdere gigabytes eerst moet copiëren naar de PC, dan het juiste audiospoor eruithalen (er zijn er 10 of 12 of zo), en die dan omzetten naar MP3.

Ik heb ook wel een smartphone en bluetooth in de wagen, en in principe kan ik het via die weg ook wel afspelen, maar dat werkt toch niet al te goed.

Ik kom het nogal dikwijls tegen dat hij dan plots terugspringt naar het begin van de uitzending, vooral als je uitgestapt bent, en dan later terug instapt.

Met een MP3, die dan op een USB stick staat werkt dat veel beter.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...