Ga naar inhoud


Geen ontvangst sommige zenders Hotbird


4sat

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

 

Ik probeer sinds een paar dagen een aantal DVBS-2 zenders op Hot Bird te ontvangen. Ik heb een wavefrontier t55 en een SAB titan FTAsc als ontvanger. Op de reguliere DVBS zenders heb ik meer dan 70% signaalsterkte. Helaas lukt dat niet voor de DVBS-2 zenders. Veel van deze DVBS-2 zenders kan ik niet ontvangen of heb ik hooguit 40% signaalsterkte zoals dat op 12437 H 29900. Ik wil o.a. 10853 H 29900 en 10930 H 30000 ontvangen. Ik heb op beide transponders geen of hooguit 20% ontvangst. Wat doe ik verkeerd? Kan iemand mij helpen?

 

Alvast bedankt,

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Deze transponders kan ik prima ontvangen op een T-90.

Gebruik je deze parameters?

  12437.00 H 87 HB8 Europe DVB-S2 QPSK 29900 3/4

 

Misschien je uitrichting van je schotel eens testen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze transponders kan ik prima ontvangen op een T-90.

Gebruik je deze parameters? 12437.00 H 87 HB8 Europe DVB-S2 QPSK 29900 3/4

 

Misschien je uitrichting van je schotel eens testen?

Ik gebruik die parameters en de ontvangst van 12437 H 29900 is nu iets van 58%. De transponders die ik echt nodig heb zijn 10853 H 29900 en 10930 H 30000. Deze twee kan ik helaas niet ontvangen. Beide erg zwakke signaal. En wat betreft uitrichting.. De overige zenders (DVB-S) kan ik prima ontvangen. Ook die van Astra 1 en Astra 2 is de ontvangst tussen de 70 en 80%. aangepast door 4sat
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Hotbird staat bij mij ook op de schotel, maar ik heb maar enkele transponders ingescand, maar uit nieuwsgierigheid de transponder 12437 eens opgezocht. Hier mijn resultaat en die is goed, zei het dat deze transponder iets zwakker is in signaalsterkte dan andere. Denk dat je toch wat zal moeten bijstellen.

post-44192-0-19763000-1487067797_thumb.jpg

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Hotbird staat bij mij ook op de schotel, maar ik heb maar enkele transponders ingescand, maar uit nieuwsgierigheid de transponder 12437 eens opgezocht. Hier mijn resultaat en die is goed, zei het dat deze transponder iets zwakker is in signaalsterkte dan andere. Denk dat je toch wat zal moeten bijstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een t-55 is een kleinere schotel, afhankelijk waar je de 13 graden hotbird op de rails hebt zitten zal er niet veel antenne versterking over blijven.

Vooral bij transponders met een symbool rate van 30.000 heb je ongeveer 1 tot 1,5 dB meer signaal nodig, waardoor je bij een niet optimaal uitgerichte kleinere schotel problemen gaat krijgen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt iedereen voor de reacties, Zodra ik weer tijd voor heb, ga ik de schotel opnieuw uitrichten. Wellicht heb ik dan meer succes. Zijn er nog mensen die met een t55 de genoemde transponders ontvangen?

aangepast door 4sat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke zenders zitten op deze transponder?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je!

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn eens na te kijken of de recente Chinese HD zenders op Hotbird 12582-V-27500 in principe goed te ontvangen moeten zijn. Die komen namelijk binnen met een grote bitfoutrate, nog groter dan Arte op 11681-H-27500

Er zijn andere transponders met een meer of minder stevige bitfoutrate die echter zonder storing zijn te bekijken (tenzij bij hevige regen- of sneeuwval), zoals SuperTennis op 12475-H-29900 en BVN terwijl vele transponders helemaal geen bitfoutrate vertonen.

 

Ik vraag mij daarom ernstig af of dit het noodlot is dat ik maar voor lief moet nemen bij mijn bestaande 80 cm Visiosat schotel of dat er toch iets schort aan de uitrichting daarvan en de afstelling (skew heet dat geloof ik) van de nieuw geleverde LNB.
Kortom of ik iets heb om de monteur voor terug te laten komen om zijn huiswerk over te doen of dat ik aan een technische realiteit vast zit zodat de kosten voor mijn rekening zijn.

Voor gedachten waarmee ik wat kan richting installateur houd ik mij van harte aanbevolen.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...