Ga naar inhoud


DVB-T2 omschakeling op 29 Maart! RTL & Co. achter de decoder!


ceesv

Aanbevolen berichten

Er zijn nog heel wat gebieden In Duitsland zelf waar geen ontvangst is. 

  • Like 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...

Inderdaad Aurich ook al, bijzonder! Overigens ook met de 3e netten; Dritte.

 

De andere voor ons relevante grensregio zenders Münster en Lingen komen pas volgend jaar aan de beurt. Ik ben wel benieuwd naar het aantal overstappers na de omschakeling. Voor wie in Duitsland de mogelijkheid heeft kan een overstap naar satelliet voordeliger zijn. De commerciële zenders blijven op satelliet ook nog jarenlang in SD vrij te ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus laten die maar mooi achter de decoder gaan zitten.

Of doe zoals ik , smijt alles eruit wat je WERKELIJK NIET WIL kijken !!

Probleem op een simpele manier opgelost :)

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dit helemaal niet erg. De Duitse publieke netten leveren een prima programma. Die volksmeuk op de commercielen zou ik niet missen. dus laten die maar mooi achter de decoder gaan zitten.

Precies de redenatie van de techniek geïnteresseerde Duitsers op fora daar, vast geen toeval. Ik ben het met je eens dat de publieke netten een beter programma leveren maar niet iedereen wil de hele tijd kwaliteit consumeren. Pommes frites mit Bratwurst is ook wel eens lekker toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste usb-sticks voor Freenet zijn beschikbaar vanaf morgen. (nu al te bestellen)

Bron: Infodigital: https://www.infosat.de/digital-tv/dvb-t2-hd-freenet-tv-usb-tv-stick-geht-den-start

Specifikaties: https://www.freenet.tv/geraete/100100-freenet-tv-usb-tv-stick

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze morgen een feed gezien over Freenet TV op 23,5°E

12684 H 7199 Aut

ID: HD 405 Freenet  PK

post-79750-0-15674500-1490207854_thumb.jpg

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste usb-sticks voor Freenet zijn beschikbaar vanaf morgen. (nu al te bestellen)

Bron: Infodigital: https://www.infosat.de/digital-tv/dvb-t2-hd-freenet-tv-usb-tv-stick-geht-den-start

Specifikaties: https://www.freenet.tv/geraete/100100-freenet-tv-usb-tv-stick

Is er dan in iedere stick een uniek serial nummer aanwezig, om deze te activeren? Decodeert de stick de programma's, de software, of de combinatie van de 2. Kan het hier onmogelijk ontvangen, maar juist uit nieuwsgierigheid. Werkt 1 stick op alle laptops,pc's, of is er per computer een freenet creditcard nodig?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zag afgelopen zateerdag bij een bekende grote supermarkt net over de grens bij Heerlen een Freenet box staan voor 89 euro , stond op de doos iets van tot 27 juni gratis ( maar denk dat dat met registratie is ?). Soort van FTA  en na de 27ste dat het dan echt encrypted is in Irdeto ( 2?) want er stond irdeto op de doos vermeld .

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo.

Zie ondrstaande info van de website www.dvb-t2hd.de/faq

 

 

Ab Inbetriebnahme des entsprechenden Empfangsgerätes oder freenet TV Moduls (CI+ Modul) beginnt die drei monatige Freiphase. Hierfür benötigen Sie keine Anmeldung oder Freischaltung. Vor Ablauf werden Sie per Einblendung informiert, dass die Freiphase endet. Dann können Sie sich für oder gegen das Angebot entscheiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben is gaan zoeken op/naar de nieuwe H265 DVB-T2 ontvangers. 

Er is echt een gigantisch aanbod aan verschillende apparaten in Duitsland. 

 

Wat mij wel interessant lijkt is een combi ontvanger DVB-T2 H265 / DVB-S2 met HD 

 

Uiteindelijk vond ik een leuk apparaat (voor maar 71,90 Euro!):

 

HB DIGITAL DVB-S2 DVB-C DVB-T/T2 H.265 HEVC SET: Opticum HD Sloth Combo Plus Receiver + HDMI Kabel mit Ethernet Funktion und vergoldeten Anschlüssen (Full HD, HEVC/H.265, HDTV, HDMI, USB 2.0, RJ45 Lan, SCART, Conax Karten Leser DVB-S DVBS DVB-S2 DVBC DVB-C DVBT DVBT2 DVB-T2)

 

 

Wat vinden jullie van zo'n apparaat? 

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heeft zo zijn beperkingen.

 

Full HD DVB-S2 (Satellit) / DVB-C (Kabel) / DVB-T/T2 (terrestisch) .H.265, HEVC bis zu 1080p Receiver für den Empfang aller freier HD Kanäle (Achtung! Empfang von Privaten Sendern ist nicht möglich!)

 

Er zit alleen een conax kaartlezer in.

Alle waar naar zijn geld, daar was iets met moet het goedkoop zijn of mag het goed zijn.

In mijn omgeving kom ik die ontvangers wel eens tegen, de meeste zijn binnen 2 jaar defect.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv 

 

In de (verre?) toekomst wil ik overstappen op alleen de FTA zenders.

Het wachten is op het moment dat de NPO zenders in HD worden doorgegeven via DVB-T2.

Deze zenders wil ik dan combineren met FTA-ontvangst via de satelliet. 

En dan is zo'n ontvanger misschien wel wat....

 

(In betaal-TV zoals RTL en SBS heb ik eigenlijk geen interesse.

Noodgedwongen heb ik nu een Basis-pakket, omdat ik de NPO-zenders wel in HD wil ontvangen.)

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de nacht van 28 op 29 maart wordt in Duitsland omgeschakeld op DVB-T2.

Tevens worden de private zenders vanaf dat moment versleuteld, alleen de Öffentliche Sender blijven FTA.

 

De Private Sender geven aan, dat er voor HD uitzendingen meer bandbreedte nodig is, en daardoor de kosten stijgen.

Een jaar abonnement gaat 69 Euro bedragen, per ontvanger wel te verstaan.

 

Oude DVB-T ontvangers worden op deze datum onbruikbaar, en kunnen ingeleverd worden bij de handelaar waar de nieuwe ontvanger wordt aangeschaft.

 

Voor TV ontvangers met een DVB-T2 tuner en een CI slot kan er een Freenet CI module + kaart aangeschaft worden.

 

Alhoewel er nergens gesproken wordt over HD+ techniek mag ervan worden uitgegaan dat het codeersysteem HD+ techniek aan boord heeft.

 

 

Na 28 Maart is voor het Nederlands - Duitse grensgebied de DVB-T2 FTA ontvangst alleen nog mogelijk voor de publieke zenders.

 

De Duitse private zenders kunnen nog via Astra 1 in SD kwaliteit FTA ontvangen worden.

Pas in 2023 vervalt de onversleutelde doorgifte verplichting voor RTL & Co. via satelliet.

 

 

Wie kan een ontvangstrapport geven? 

Hoe is het beeld? 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...