Ga naar inhoud


Microsoft bevestigt tweede grote update Windows 10 in 2017


Penthe

Aanbevolen berichten

Dus jullie zeggen dat je de registry gewoon moet laten voor wat hij is?... bij het de-installeren van software gebruik ik altijd de Revo uninstaller, en laat die dan zoeken wat er achterblijft... al haal je dan daarna nog wel dingen weg met ccleaner...

Ik dacht altijd dat die "dode einden" in de registry slecht waren voor de stabiliteit van het systeem.

 

Nu, in de meeste gevallen is er totaal niets schoon te maken in de registry, als je niets installeert/weghaalt.

De Filstädning (schoonmaken van files) gebruik ik wel regelmatig, vooral ivm de cookies, die ik beheer in ccleaner... wat ik wil behouden geef ik daar altijd aan, de rest mag telkens weg.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt ook doen, restore point aanmaken software installeren en als het niet goed is restore point terug zetten.

 

Maar als je een beetje geduld hebt dan werkt CCleaner ook wel weer goed. Zou voor nu met registery cleanen wachten tot begin volgend jaar nadat de 2e grote upgrade is geweest en alle software daarop is aangepast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus jullie zeggen dat je de registry gewoon moet laten voor wat hij is?... bij het de-installeren van software gebruik ik altijd de Revo uninstaller, en laat die dan zoeken wat er achterblijft... al haal je dan daarna nog wel dingen weg met ccleaner...

Ik dacht altijd dat die "dode einden" in de registry slecht waren voor de stabiliteit van het systeem.

 

Nu, in de meeste gevallen is er totaal niets schoon te maken in de registry, als je niets installeert/weghaalt.

De Filstädning (schoonmaken van files) gebruik ik wel regelmatig, vooral ivm de cookies, die ik beheer in ccleaner... wat ik wil behouden geef ik daar altijd aan, de rest mag telkens weg.

 

Je kan ook een tool van MS zelf gebruiken => https://support.microsoft.com/en-us/help/17588/fix-problems-that-block-programs-from-being-installed-or-removed

 

 

Repareert
    • Beschadigde registersleutels op een 64-bits besturingssysteem
    • Beschadigde registersleutels waarmee de updategegevens worden beheerd
    • Problemen die de installatie van nieuwe programma's verhinderen
    • Problemen die verhinderen dat bestaande programma's volledig worden verwijderd of bijgewerkt
    • Problemen die het verwijderen van een programma verhinderen via Programma's installeren of verwijderen (of Programma's en onderdelen) in Configuratiescherm

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij deed Autoplay het niet meer, maar door het ouderwetse control panel op te zoeken en het daar te resetten werkte na een reboot de boel weer, met de settings app is dit niet mogelijk en dat is dan ook de zoveelste keer dat het oude control panel wel de oplossing bied.

 

Apps werken geheel nog niet naar behoren bij Microsoft, gelukkig gebruik ik ze vrijwel niet zelfs Skype niet. Ik start nog altijd de software versie van Skype al begint Windows 10 daar al wel flink over te mopperen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Het enige nadeel dat ik tot nu toe heb ervaren is dat bij het plaatsen van b.v. een USB-stick of een SD-kaart er meteen weer een map "System Volume Information". Het heeft even geduurd voor dat ik dat definitief uitgeschakeld heb gekregen maar uiteindelijk is het gelukt (register editten en 2 opstartservices uitschakelen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En denk je dat dit slim is.....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nu ook dat er blijkbaar 2 firewalls draaien... en ze zeggen zelf dat dat problemen kan geven.

Kan je dan de defender -firewall uitschakelen zonder probleem?  waarschijnlijk wel... denk ik

 

post-39968-0-25602000-1496653299.jpg

 

Ik ga dat tool van microsoft ook eens bekijken...  er zit behoorlijk wat niet goed in de regsitry zie ik, maar ik durf voorlopig dus niets verwijderen... al denk ik dat er niet echt een probleem zou mogen zijn.

 

Ontbrekende gedeelde DLL files... allemaal van Microsoft.net\Framework... een hoop firewallregels die ongeldig zijn, en ook problemen met paden naar het programma (de echte nederlandse woorden zullen wel anders zijn voor deze dingen, ik vertaal ze maar gewoon uit het Zweeds)

 

Het gaat langzaam om via de browser een nieuwe webpagina te laden... eenmaal binnen hetzelfde domein gaat het normaal...  even een snelheidscheck gedaan, en dat is het niet, die geeft 49/9,2 aan... hetzelfde als voor de update (uiteraard).

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar dan moet je dus blijkbaar een bepaald programma opgeven wat je verwijderd hebt, en waarvan je dan de registry wil schoonmaken.

Het voordeel van ccleaner is, dat hij gewoon de registry op "fouten" controleert...  met het microsoft tool kan dat dus niet zo eenvoudig. Tenzij je uiteraard net iets verwijderd hebt, dan wel...  maar het lost niets op om de problemen nu weg te halen...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nu ook dat er blijkbaar 2 firewalls draaien... en ze zeggen zelf dat dat problemen kan geven.

Kan je dan de defender -firewall uitschakelen zonder probleem?  waarschijnlijk wel... denk ik

 

attachicon.gifbrandvägg_creatorupdate.jpg

 

Ik ga dat tool van microsoft ook eens bekijken...  er zit behoorlijk wat niet goed in de regsitry zie ik, maar ik durf voorlopig dus niets verwijderen... al denk ik dat er niet echt een probleem zou mogen zijn.

 

Ontbrekende gedeelde DLL files... allemaal van Microsoft.net\Framework... een hoop firewallregels die ongeldig zijn, en ook problemen met paden naar het programma (de echte nederlandse woorden zullen wel anders zijn voor deze dingen, ik vertaal ze maar gewoon uit het Zweeds)

 

Het gaat langzaam om via de browser een nieuwe webpagina te laden... eenmaal binnen hetzelfde domein gaat het normaal...  even een snelheidscheck gedaan, en dat is het niet, die geeft 49/9,2 aan... hetzelfde als voor de update (uiteraard).

 

God morgon Sverige

 

1. Talen :

Ik ben zelf Nederlandstalig en woon al 22 jaar in Frankrijk.

Mijn computers zijn Engelstalig (dat ligt mij beter).

Ik heb echter nogal wat probleempjes op te lossen via de telefoon met de achtergelaten familie in België en zelfs met Franstalige vrienden in La Douce France die alleen maar Frans begrijpen.

Dat heb ik opgelost door 3 taalpaketten te installeren op mijn hoofdcomputer (Engels - Nederlands - Frans).

Wanneer iemand mij nu ter hulp roept om telefonisch een probleem op te lossen, dan switch ik de taal van mijn computer naar de taal die op hun machine draait en dan kunnen we het probleem telefonisch oplossen.

 

2. Missing DLL-links :

Volgens mij is dat een serieuze slordigheid van MS.

Wanneer zij in hun software DLLs vervangen door nieuwere en zelf de link naar die oudere niet verwijderen dan blijft die oude link in de registry hangen.

Dat is op zich geen probleem want de nieuwe software zal geen beroep meer doen op die oude DLLs en er ook niet meer naar gaan zoeken via de registry.

 

3. Firewall :

Waarom zou je in godsnaam de firewall van Windows willen vervangen door een andere ?

Defender en de firewall zijn helemaal niet slecht hoor (ik blijf mij afvragen waarom zoveel mensen blijven denken dat alle veiligheidsvoorzieningen die MS in hun systeem steekt per definitie slecht zijn).

 

Nederländska Hälsningar från Frankrike

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hej Pluizebol!

 

Waarom een andere firewall...  ik heb het complete security pakket van DrWeb. Ik gebruik het al jaren, ben er gewoon tevreden over... en ik heb toch wel een en ander negatiefs over defender van Microsoft gelezen...  verleden jaar nog...  dus het zou me verbazen als ze plots wel vergelijkbaar met andere systemen zouden zijn.

Of het dan zoveel slechter is, weet ik uiteraard niet, het hangt er ook wat vanaf waar je surft denk ik... wil je soms iets minder legaals opvissen, is een wat betere virusscanner misschien geen slecht plan, ik weet het niet.

 

Maar, los daarvan, moet je gewoon een onafhankelijk antivisus pakket met firewall kunnen installeren als je dat wil. Net als dat bij de browserkeuze zo is, dat je niet per definitie Internet Explorer of Edge moet gebruiken, maar ook een andere kan installeren als je dat liever hebt

Dat ik dus DrWeb wil hebben is een keuze... of die beter is dan Microsoft weet ik niet, en is ook onbelangrijk...  het gaat om het probleem, wat ik voordien niet had

 

Tenzij er geen probleem is... Ik ben nog wat verder gaan kijken, en in SPECCY, de software die je kan gebruiken om wat specificaties van je computer te bekijken, zie ik dat de firewall van defender gewoon uitgeschakeld is...  Misschien is het gewoon wel een fout van de microsoft software, die denkt dat ze beiden aanstaan?  Ik weet het niet...

 

post-39968-0-24214100-1496664533.jpg

 

Wat die talen betreft... ja, op die manier kom je een eind als je iemand wil helpen.

Ik vind Zweeds op zich altijd wel makkelijk... alternatief heb ik altijd het liefste Duits. Vroeger had ik Duitse desktops, waar ik dan een zweeds toetsenbord aan koppelde, maar windows was dan gewoon Duits, en dat is ook OK voor mij.

 

Nog even over de DLL's...  die resten waren er niet voor de update...  mijn conclusie zou dan zijn, dat die toch gewoon opgeruimd mogen worden?  of kan je die conclusie niet zomaar trekken...?

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hej Pluizebol!

 

Waarom een andere firewall...  ik heb het complete security pakket van DrWeb. Ik gebruik het al jaren, ben er gewoon tevreden over... en ik heb toch wel een en ander negatiefs over defender van Microsoft gelezen...  verleden jaar nog...  dus het zou me verbazen als ze plots wel vergelijkbaar met andere systemen zouden zijn.

Of het dan zoveel slechter is, weet ik uiteraard niet, het hangt er ook wat vanaf waar je surft denk ik... wil je soms iets minder legaals opvissen, is een wat betere virusscanner misschien geen slecht plan, ik weet het niet.

 

Maar, los daarvan, moet je gewoon een onafhankelijk antivisus pakket met firewall kunnen installeren als je dat wil. Net als dat bij de browserkeuze zo is, dat je niet per definitie Internet Explorer of Edge moet gebruiken, maar ook een andere kan installeren als je dat liever hebt

Dat ik dus DrWeb wil hebben is een keuze... of die beter is dan Microsoft weet ik niet, en is ook onbelangrijk...  het gaat om het probleem, wat ik voordien niet had

 

Tenzij er geen probleem is... Ik ben nog wat verder gaan kijken, en in SPECCY, de software die je kan gebruiken om wat specificaties van je computer te bekijken, zie ik dat de firewall van defender gewoon uitgeschakeld is...  Misschien is het gewoon wel een fout van de microsoft software, die denkt dat ze beiden aanstaan?  Ik weet het niet...

 

attachicon.gifspeccy.jpg

 

Wat die talen betreft... ja, op die manier kom je een eind als je iemand wil helpen.

Ik vind Zweeds op zich altijd wel makkelijk... alternatief heb ik altijd het liefste Duits. Vroeger had ik Duitse desktops, waar ik dan een zweeds toetsenbord aan koppelde, maar windows was dan gewoon Duits, en dat is ook OK voor mij.

 

Nog even over de DLL's...  die resten waren er niet voor de update...  mijn conclusie zou dan zijn, dat die toch gewoon opgeruimd mogen worden?  of kan je die conclusie niet zomaar trekken...?

 

Hej igen

 

Het was helemaal niet mijn bedoeling om jou te doen afstappen van wat je al gebruikt hoor.

Indien je het fijn vindt om met DrWeb te werken, dan moet je dat gewoon blijven doen.

Bij nazicht heb ik gezien dat Windows zelf zijn eigen Defender en/of Firewall uitschakelt indien de gebruiker een andere antivirus of firewall gebruikt.

Daarom is het in de Creator update niet meer nodig om die MS dingen uit te schakelen of te uninstallen.

 

Ik gebruik zelf de Defender+Firewall van MS wel omdat de versie die in de Creator update zit toch heel wat positieve kritiek kreeg.

 

Internet Explorer11 en Edge gebruik ik dan weer niet : hiervoor blijft mijn voorkeur gaan naar Google Chrome.

 

Van die invalid DLL-paths blijf ik echter nog steeds niet wakker liggen.

Indien MS in haar software sommige DLLs vervangt door nieuwere en slordig genoeg is om het path naar die oude uit de registry te kieperen dan vind ik dat op zich niet erg.

Door de wijzigingen die ze in hun software aangebracht hebben zullen die oude DLLs nooit meer aangeroepen worden en dan staat die regel in de registry daar te niksen. Maar die paar nutteloze regeltjes die CCleaner vindt zijn echt te verwaarlozen tov van de duizenden regels die de registry telt.

Voor mij geld nog steeds : niet rommelen met die registry.

Maar ook hier geldt "iedereen doet wat hij niet laten kan" in de hoop dat het goed afloopt :-))

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het er alleen maar mee eensch zijn. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het er alleen maar mee eensch zijn. 

Met welke post ben je het eens zijn winwiz ?

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...