Ga naar inhoud


Microsoft bevestigt tweede grote update Windows 10 in 2017


Penthe

Aanbevolen berichten

Inderdaad pluizebol, Ik maak zelf om de 14 dagen een backup van mijn systeem, hou ze een jaar bij, en dan ook nog de allereerste, schone, nieuwe computer, en een backup van eens in de 6 maanden ...  Ik gebruik Acronis True Image daarvoor...  Duurt inderdaad een kwartiertje, en het bespaart je een hoop gedoe als er eens iets fout zou gaan.

Veel te weinig mensen doen dit...

 

Maar dat neemt niet weg, dat ja na een update, die Microsoft zonodig moet doorvoeren, alles weer moet instellen zoals jij het zelf hebben wil. 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Inderdaad pluizebol, Ik maak zelf om de 14 dagen een backup van mijn systeem, hou ze een jaar bij, en dan ook nog de allereerste, schone, nieuwe computer, en een backup van eens in de 6 maanden ...  Ik gebruik Acronis True Image daarvoor...  Duurt inderdaad een kwartiertje, en het bespaart je een hoop gedoe als er eens iets fout zou gaan.

Veel te weinig mensen doen dit...

 

Maar dat neemt niet weg, dat ja na een update, die Microsoft zonodig moet doorvoeren, alles weer moet instellen zoals jij het zelf hebben wil. 

Hi Sverige

 

Voor mijn Backups/Restores gebruik ik "AOMEI Backupper Pro" die ik heel simpel en handig vind. Acronis heb ik heel lang gebruikt en dan ben ik het programma op een of andere reden uit het oog verloren. Maar we zijn het hoe dan ook grondig eens : backups maken (en bijhouden wat ik tussen elke backups gewijzigd heb) is echt wel héél handig.

 

Vanaf de Anniversary update en daarna hoef ik eigenlijk nooit meer mijn instellingen opnieuw in te stellen - welke instellingen worden er bij jou telkens overruled ?

Ik moet hieraan toevoegen dat ik geen Insider-builds meer installeer niettegenstaande ik een Insider ben (er is nooit enige feedback over wat Insiders melden en dat deed mij ermee te stoppen).

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Acronis 2017 maar je kunt er geen mappen mee excluden dus gebruik ik daarvoor nu EaseUS Todo Backup. Want ik hoef enkel een backup van Windows 10 en niet de rest wat eventueel op de zelfde partitie aanwezig is.

 

Maar volgens mij gaan we hiermee behoorlijk offtopic.

 

Ben benieuwd wanneer ik de Creators update aangeboden krijg want de volgende grote update staat al weer bijna klaar zeg maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dus de c:schijf terug moeten zetten vanochtend.

Mijn computer wilde niet meer opstarten... het ASUS logo verschijnt, en dan zwart scherm, met het draaiende cirkeltje, wat opgebouwd is uit puntjes....  je zag de schijf draaien (lampje disk knippert).... en na ruim 1 uur wachten, resetten, nog eens proberen... niets aan te verhelpen. Ik kon niet meer opstarten.

 

Was het 'mijn fout' ??  ik weet het niet.

Gisteren had ik ccleaner weer eens laten lopen, en bij de reg editor was er een hele boel wat 'opgeruimd' kon worden.  Nu kan je dat meestal gewoon doen, zonder probleem... is het veel of twijfel ik, bewaar ik hetgeen ik weghaal, dmv de ingebouwde optie in het programma.

Is er door ccleaner te veel weggehaald??  ik weet het niet.  Feit was dat ik vanochtend niet kon werken.

 

Dan maar mijn opstart stick en externe backup schijf gehaald...  en 12 minuten later was de complete c: schijf helemaal overschreven met de backup van 1 week geleden.

Ik vind het het makkelijkste om gewoon de totale schijf te backuppen, en weer terug te plaatsen als het nodig is. Ook bij een defect van de C: kan je gewoon een andere disk plaatsen en doorgaan waar je gebleven was...

 

Ik zag nu vanmiddag weer het scherm ivm de voorbereiding van die creators update...  en ik heb gezegd me later te verwittigen....  ik wil even rust wat dat betreft.

 

win10-update_zpsi8dccofc.jpg

 

Pluizebol, wat ik telkens moet aanpassen zijn de settings in de explorer... dat moet via regedit gebeuren. Ik wil Onedrive weg hebben, ik gebruik dat niet, vind het onveilig, en ook de snabbåtkomst (snelle toegang?) waarin de laatste locaties staan die je gebruikte... dat stoort me mateloos... en dan ook dubbele schijfletters die je krijgt met verwisselbare datadragers die je aansluit.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pluizebol, wat ik telkens moet aanpassen zijn de settings in de explorer... dat moet via regedit gebeuren. Ik wil Onedrive weg hebben, ik gebruik dat niet, vind het onveilig, en ook de snabbåtkomst (snelle toegang?) waarin de laatste locaties staan die je gebruikte... dat stoort me mateloos... en dan ook dubbele schijfletters die je krijgt met verwisselbare datadragers die je aansluit.

 Sverige kijk eens naar de volgende link.

Zo heb ik mijn probleem opgelost - wanneer ik nu Explorer start opent hij met This PC en toont mijn hard disks en mijn mapped netwerk disks.

 

http://www.askvg.com/how-to-disable-quick-access-aka-home-view-in-windows-10-file-explorer/

 

 

Voor wat OneDrive betreft : ben je zeker dat die niet geïnstaleerd is op jou PC ?

Wanneer ik hem uninstall dan staat hij ook niet meer in Explorer bij mij.

Ik weet niet of hij dan bij een update/upgrade terug geïnstalleerd wordt.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dus de c:schijf terug moeten zetten vanochtend.

Mijn computer wilde niet meer opstarten... het ASUS logo verschijnt, en dan zwart scherm, met het draaiende cirkeltje, wat opgebouwd is uit puntjes....  je zag de schijf draaien (lampje disk knippert).... en na ruim 1 uur wachten, resetten, nog eens proberen... niets aan te verhelpen. Ik kon niet meer opstarten.

 

Was het 'mijn fout' ??  ik weet het niet.

Gisteren had ik ccleaner weer eens laten lopen, en bij de reg editor was er een hele boel wat 'opgeruimd' kon worden.  Nu kan je dat meestal gewoon doen, zonder probleem... is het veel of twijfel ik, bewaar ik hetgeen ik weghaal, dmv de ingebouwde optie in het programma.

Is er door ccleaner te veel weggehaald??  ik weet het niet.  Feit was dat ik vanochtend niet kon werken.

 

Dat heb ik ook al een paar keer meegemaakt en dat was telkens wanneer ik de reg-cleaner van CCleaner gebruikt had.

Dit gebeurde op mijn desktop, mijn laptop en mijn notebook.

Ik gebruik dit deel van CCleaner niet meer.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow daarom was er ineens een nieuwe update van CCleaner, vond het al vreemd dat versie 530 in 4 dagen tijd verangen werd voor een andere versie 530, neemt niet weg dat CCleaner steeds meer onbetrouwbaar wordt.

 

 

Hier trouwens nog immer geen enkel iets wat lijkt op een installatie van de Creators update.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Onedrive is hier dus weg, maar als er een "grote" update komt, zoals nu de creators update, dan staat hij er weer in. Dat was afgelopen zomer ook met die grote update van toen.

Maar ik weet welke dingen ik moet aanpassen in de registry... dus dat is niet erg, alleen jammer dat ze je het steeds opdringen.

 

Begrijp ik dus goed, dat dit opschoonprobleem opgelost zou zijn met een update van Ccleaner?

 

Ik ga in ieder geval vlak voor en vlak na de update een volledige backup maken van de c: schijf...  

een gewaarschuwd man.... enz...

 

Hij vraagt hier al weer of ik wil installeren.... maar ik wacht even tot het weer wat beter wordt, het is te warm om helder te kunnen nadenken ;)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Onedrive is hier dus weg, maar als er een "grote" update komt, zoals nu de creators update, dan staat hij er weer in. Dat was afgelopen zomer ook met die grote update van toen.

Maar ik weet welke dingen ik moet aanpassen in de registry... dus dat is niet erg, alleen jammer dat ze je het steeds opdringen.

 

Begrijp ik dus goed, dat dit opschoonprobleem opgelost zou zijn met een update van Ccleaner?

 

Ik ga in ieder geval vlak voor en vlak na de update een volledige backup maken van de c: schijf...  

een gewaarschuwd man.... enz...

 

Hij vraagt hier al weer of ik wil installeren.... maar ik wacht even tot het weer wat beter wordt, het is te warm om helder te kunnen nadenken ;)

Ik gebruik OneDrive eigenlijk alleen om de fotos die ik met mijn smartphone maakt te uploaden (kwestie van ze niet kwijt te spelen wanneer er iets met mijn foontje gebeurt).

 

Wat ik wel telkens kwijt speel bij een grote update zijn de 2 volgende Win32-programmatjes

- De Solitaire kaartspelletjes van Windows 7

- MP3Gain : een progje om het geluid van een hele reeks MP3 files op het zelfde niveau te brengen..

Ook vervelend maar ik heb er ook mee leren leven.

 

De laatste cumulative update van 25 mei heb ik zonder problemen geïnstalleerd op mijn 3 puterkes en alles loopt nog pico bello.

Ik had dus ook weer eerst een backup gemaakt vooralleer die update los te laten.

 

De gewone cleanup met CCleaner gebruik ik nog steeds maar van de registry blijf ik af.

De registry hoeft eigenlijk helemaal niet gecleaned te worden. Het vertraagt de puter helemaal niet indien er een beetje clutter in staat.

Wanneer ik na het installeren en testen van programmas die ik uiteindelijk toch niet wil houden doe ik een restore van de vorige situatie waardoor mijn registry proper blijft.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik OneDrive ook en door een leuke giveaway vorig jaar van Microsoft heb ik er gratis 30GB aan ruimte waar ik voor het grootste gedeelte foto´s van mijn honden op plaats. Zo heb ik ook bij Google Drive door een giveaway meer ruimte(17GB) waar al mijn smartphone foto´s per direct naartoe gaan.

 

CCleaner gebruik ik enkel nog maar om rotzooi weg te gooien van de registery blijf ik af want daarmee schijnt CCleaner niet al te betrouwbaar meer mee te zijn, zeker niet met de Creators update heb ik mogen lezen.

 

En de Creators update heb ik nog altijd niet aangeboden gekregen en toch krijg ik met regelmaat de kickstart ervan in mijn updates genaamd 2017-05 Update for Windows 10 Version 1607 for x64-based Systems (KB3150513).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderaad, mp3gain ben je ook altijd kwijt...  ik vraag me af hoe dat komt.

 

Onedrive wil ik niet, dus haal ik het iedere keer weg...  Ik heb wel een account bij mega.nz  en heb ook een account bij yandex disk...  

 

kaart spelletjes speel ik eigenlijk niet...  dus die mis ik ook niet echt.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderaad, mp3gain ben je ook altijd kwijt...  ik vraag me af hoe dat komt.

 

Onedrive wil ik niet, dus haal ik het iedere keer weg...  Ik heb wel een account bij mega.nz  en heb ook een account bij yandex disk...  

 

kaart spelletjes speel ik eigenlijk niet...  dus die mis ik ook niet echt.

Bij Mega.nz bevriest je download als je meer dan 5GB op een dag aan data verbruikt, het is dan betalen of 5 uur wachten tot je weer mag downloaden.En op drukke uren in het weekend komt het voor dat je er helemaal niets mee kunt. Daarnaast is het nog maar de vraag of mega.nz lang blijft bestaan.  Yandex ken ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog niet zo lang geleden ca 16GB aan data opgeladen bij Mega, voor iemand in Finland. Het ging om 2 Zweedse tv uitzendingen van 1 uur die ik opgenomen had. Daar zijn ze ook weer netjes gedownload via de link die je dan aan de ander geeft.

Ik heb niets gemerkt van bevriezingen oid. en ik heb het account al vele jaren.  Heb je ergens iets gelezen dat ze er mee stoppen?

 

 

Yandex is Russisch... Ik gebruik de Yandex browser naast firefox... heb ook een yandex mailaccount, en dat werkt allemaal prima vind ik.

 

Om even terug te gaan naar de creators update...  Ik weet niet of het inbeelding was, maar ik had het gevoel dat de computer langzamer was na die update... nu ik weer terug ben, gaat alles weer sneller. Voornamelijk internet... hij moest langer zoeken voordat hij begon met opbouwen van de site "Host auflösen" staat er dan links onder. (Yandex browser, taal duits bij gebrek aan zweeds) Maar hetzelfde fenomeen ha dik ook bij Firefox... dus dat was niet browser-specifiek.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...