Ga naar inhoud


Microsoft bevestigt tweede grote update Windows 10 in 2017


Penthe

Aanbevolen berichten

Lees dit maar over de eigenaar van mega https://en.wikipedia.org/wiki/Kim_Dotcom Daarom weet je ook nooit echt zeker of mega blijft bestaan of niet.

 

Er is trouwens genoeg info te vinden via wat betrefd de Creators upgrade. 1 daarvan is inderdaad dat het systeem bemerkbaar trager is geworden na de upgrade, en ook veel verhalen dat het booten ineens 2x zo lang duurt.

 

Mijn vrouw heeft zelfde type laptop als ik en daar staat de Creators update al een maand op en ze bemerkt niets van een vertraging van het systeem of langzamer booten, het zal van systeem tot systeem wel flink verschillen denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Penthe,

afhankelijk van wat je op je PC gedaan hebt, welke bestanden gebruikt zijn , die nieuw zijn, is afsluiten en opstarten ook verschillend van duur.

vooral als alle tools en automatismen ingeschakeld zijn met betrekking tot bestandsgeschiedenis en indexering.

laat staan onedrive!

denk dat er veel fabeltjes bestaan over de "gevoelde tijdsduur" voor booten

meten is weten (achteraf kun je natuurlijk niets meer van voor die update meten, dus gebruikt men de subjectieve gevoelde tijdsduur)

aangepast door Tonskidutch

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je niet veel op je PC installeerd dan enkel wat je echt nodig hebt en enkel alles bijhoud zouden er geen problemen mogen zijn. Onedrive heeft hier nog nooit voor problemen gezorgd.

 

En wat booten betrefd weten velen toch niet precies hoelang het duurt, hier is er enkel sprake van een reboot als dat echt moet en onder Windows 10 is dat nog steeds niet opgelost, Microsoft is nog steeds niet in staat om updates te sturen zonder een reboot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg vandaag weer de kickstarter binnen voor de Creators update maar verder gebeurt er zoals gewoonlijk helemaal niets, en het maakt 6x deze maand dat de zelfde update binnenkomt.

 

attachicon.gifCapture.JPG

Misschien is er een restant van een vorige update of upgrade of Windows.old blijven hangen.

Heb je al eens een DiskCleanup gedraaid met inbegrip van "Cleanup System Files".

Hierin mag je zowat alles aanvinken (ik hou enkel de Thumbnails onaangeroerd)

Vervolgens power off en power on.

En dan checken of er updates zijn.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt hem altijd zelf een 'zetje' geven zoals ik al eerder schreef.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt hem altijd zelf een 'zetje' geven zoals ik al eerder schreef.

Is niet nodig, ik krijg net "Windows 10 Creators Update Privacy Settings for x64-based Systems (KB4013214)" binnen dus zal het er vandaag of morgen wel opstaan nadat ik dat privacy schermpje heb gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorg dus eerst dat je de goede versie van Ccleaner hebt voor je de registry gaat schoonmalen ;)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat ineens heel rap allemaal.

 

attachicon.gifCreators Update.JPG

Wanneer alles geüpdate is :

- Draai dan een volledige Disk Cleanup met inbegrip van de system files. 

- EN BLIJF VOORAL VAN DE REGISTRY AF (met welk programma je ook gebruikt - het is en blijft problemen zoeken).

- Heb je nu ook versie 1703 en build 15063.332 ? Indien niet na een uurtje nogmaals een check-updates doen.

aangepast door Pluizebol

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorg dus eerst dat je de goede versie van Ccleaner hebt voor je de registry gaat schoonmalen ;)

Geloof dat het opschonen van de registery bij Windows 10 niet echt nodig is. Ik heb het wel eens gedaan met CCleaner maar bemerkte daarbij geen vooruitgang bij het opstarten. Tegen de tijd dat alles trager gaat worden doen we gewoon een voledige verse installatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik  heb CC cleaner ook maar 1 of 2 keer ooit gebruikt in Windows 10 voor het snel legen van diverse caches en dan lette ik er ook al heel speciaal op wat hij weghaalde uit het register. Dat ging dan eigenlijk alleen maar over een niet volledige de-installatie van een programma. 

 

Om een opstart te optimaliseren gebruikte ik vroeger Soluto wel eens, dat gaf wel mooi inzicht wat een vertraging veroorzaakte. Met Windows 10 en een rappe SSD is de boot tijd al teruggebracht naar een seconde of 15 dus is er geen noodzaak meer.

 

soluto-19.png

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bemerk verder na de upgrade ook geen vertraging, dus geen extra tools nodig. Een hele verbetering in de Creators update is dat er nu een security center is en dat het kwa veiligheid ook flink verbeterd is. Een 3e Party antivirus is echt geen noodzaak meer en ik denk dan ook dat Microsoft daar vanaf wil en dit flink zal gaan stimuleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...