Ga naar inhoud


Hoe Huawei updaten van Android-4.4 => 5.1?


Jan Ambers

Aanbevolen berichten


Meestal hebben Android toestellen wel ergens een app om te controleren of er updates beschikbare zijn voor hun firmware.

Misschien kan je op de Finse versie van de Huawei site nog iets vinden dat recenter is dan wat je al hebt...

 

Maar het kan ook afgelopen zijn qua "ondersteuning", en dan wordt het dus een nieuwer model aanschaffen (helaas want hij werkt nog).

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dat is het hele model van de mens als "consument" te hebben.

 

Ofwel zorgen ze dat een product maar een X aantal jaar hardwarematig meekan (bv wasmachines); ofwel zorgen ze er voor dat er geen software meer voor verschijnt waardoor de ene na de andere app niet meer werkt.

Bij gsm's wordt vaak voor dit laatste gekozen (helaas).

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Apple is daarin veel beter met ondersteuning ios. Regelmating updates en ieder nieuw jaar een nieuwe ios.

Heb je geen custom rom voor je tablet?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een tablet die dochter voor moederkesdag voor ma gekocht heeft...

Ik heb geen rom en in instellingen/update zie ik dat er geen updates geschikbaar zijn, terwijl we nu aal Android v-7.x zitten???

Bij windows kon steeds een nieuwere versie d'r in geprogd worden, ze waren upgradabel en compatibel....

Is die Android dé vernieuwing en verbetering? Ik heb m'n twijfels

Zijn enig voordell is z'n kostprijs, maar dat voordeel kan je dan steeds uitgeven aan nieuwere toestellen, met meer millieuschade als gevolg! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Apple is daarin veel beter met ondersteuning ios. Regelmating updates en ieder nieuw jaar een nieuwe ios.

Heb je geen custom rom voor je tablet?

Nou nou, bij elke update van iOS worden oudere generaties toestellen ook steeds trager... Dus het is voor hen ook een manier om nieuwe toestellen te slijten en de oude toestellen er uit te krijgen...

 

En custom ROMs zijn ook niet altijd doorontwikkeld en mee met de latere android versies.

 

@Jan Ambers, normaal kan je afgedankte elektronische toestellen in het containerpark achterlaten. Een deel er van zal gerecycleerd worden.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

dat je android niet via de officiële weg kan updaten ligt aan de fabrikant, niet aan Android.

 

Vaak legt de fabrikant een eigen schil rond de android versie, zodat het er altijd toch wat anders uitziet, dan die van de concurrent.

Soms worden er ook zaken toegevoegd.

 

Als er dan een andere versie van android verschijnt dan moet er veel terug aangepast worden door de fabrikant.

Dit kost veel tijd en geld en daardoor wordt dit niet gedaan.

 

Het meeste kans voor latere upgrades krijg je bij die toestellen die een bijna kale android versie hebben.

Hier moet niet veel aangepast worden en daardoor ga je vaker en ook sneller ipgrades krijgen.

 

Als je toch een nieuwere versie wil, kan je altijd terecht bij een costum rom.

Dit zijn android versies die aangepast worden door een paar gasten zodat het op jouw toestel werkt.

Vaak wordt je toestel ook nog eens een pak sneller.

Al kan het ook zijn dat sommige zaken niet meer werken omdat Google overgestapt is op een andere soort programma dat niet ondersteunt wordt door de hardware van je toestel.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jeevanhoof:

 

Is zoals ik al schreef, CD/TVVachtig...

Die lui zeggen en stoefen ook dat je zoveel TV en radiozenders kan nemen met hun systeem...

Het komt uniek en voor de koper hebberig over.

Maar met een vrij systeem kan je meer en da zeggen ze niet!

Ze tooien zich met de pluimen van een ander!

Huawei en andere spenderen veel tijd voor een look alike versie van Android, maar voor een upgradable versie hebben ze heen tijd!

 

*** moraal van het verhaal: steek GEEN centen in een MERKTOESTEL, maar koop het zo goedkoop mogelijk...

Dan is de koper de lachende derde, en zijn de traantjes voor de merken!

 

Zit er dan in die oewai een verwijderbare rom?

 

Hier leggen ze mooi uit waar de upgrade verschillen in zitten:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Android_(besturingssysteem)#Android_6.0_Marshmallow

Bij mij is het vooral om verbruik en stabiliteit vandoen

 

Kan ik dan een rom met vb v5.1 kopen en die in de plaats van de v4.4.2 steken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een goedkoop toestel is voor mensen die hem haast niet gebruiken. Ik kijk altijd de specificaties na en dan kom je bij een goedkopere toestellen bedrogen uit.

Is net wat je wil gebruik je veel apps dan heb je 1 met rekenkracht en ruimte nodig gebruik ja alleen WhatsApp dan kun je een goedkoop toestel nemen.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij die goedkope chinese of van singapore, werken met een niet goedgekeurde android versie's en alle aps die een rootcheck doen ( bvb yelo) gaan niet door en melden dat het toestel geroot is.

Ik ken iemand met 3 dergelijke tabletten, en kan op geen van de drie yelo gebruiken.

Dus als je dergelijke apps draait kan je goedkoop duur en zuur kunnen komen te staan.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor custom roms kan je gaan kijken bij xda-developers.

Of via een google search, maar dan loop je soms risico met de rom omwille van niet al te betrouwbare bron.

 

**edit

@sattv4iedereen: op mijn zopo heb ik Yelo gehad zonder problemen; tot enige tijd terug omwille van android versie die te oud is. Maar toestel is ondertussen wel al 3,5 jaar oud; dus hoeft niet te verwonderen. En aangezien er geen nieuwe roms voor zijn, zal ik deze nog wel even blijven gebruiken.

aangepast door De_Perre

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Kan ik dan een rom met vb v5.1 kopen en die in de plaats van de v4.4.2 steken?

 

Een custom rom moet je niet kopen, deze zijn gratis.

 

En zoals De Perre schreef je vind ze bij xda-developers..

 

Ik heb nog een Galaxy Tab1 10.1. De eerste tablet van Samsung.

 

Ik draai daar Android 5.1 op, en dat gaat vlot.

 

Er is ook een costum rom met Android 6.0 en zelfs 7.0 voor dit toestel

Maar daar werk het filmen niet mee, dus die heb ik maar niet geprobeerd.

( dit wordt ook gemeld bij de beschrijving van de rom, terwijl foto's nemen wel zoul werken)

 

Alleen is het de eerste keer veel lezen en uitproberen hoe je een costum rom op je toestel krijgt.

Maar je kan altijd een back-up maken van je huidige versie en die later terugzetten.

 

mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...