Ga naar inhoud


verminderde ontvangst door Visiosat g4b


FtoA

Aanbevolen berichten

Eerst had ik 2 losse schotels met elk 1 LNB, ontvangst SNR: A1=90%  A2= 99%

 

Nu heb ik de handel samengevoegd op 1 Visiosat g4b.

Met laptop op stb de koppen en schotel optimaal gedraaid. Resultaat is een  teleurstellende

A1= 90%

A2 = 65%!

A3 = 74%

Hb= 57%

 

Is dit het  max haalbare met een Visiosat g4b?

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eerst had ik 2 losse schotels met elk 1 LNB, ontvangst SNR: A1=90%  A2= 99%

 

Nu heb ik de handel samengevoegd op 1 Visiosat g4b.

 

Dus dit is het vervolg op dit draadje: https://www.sat4all.com/forums/topic/357639-van-visiosat-1-naar-visiosat-g4b-uitrichten/?p=2430220

 

Het komt me voor dat het overzichtelijker was geweest om dit vervolg gewoon daaraan vast te plakken....

Maar dat is dan verder aan de moderatoren.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje: bij deze een foto. ik heb op A2 een grotere kop lnb gezet. Alle lnbs vanuit 0 positie omhoog/ omlaag gezet tot hoogste signaal ontvangst.

Geijkt op A1

post-104675-0-34515800-1488710572_thumb.jpg

 

Wellicht staan ze niet zo mooi op lijn als hier, toch bleek het de beste opstelling die ik op de stb/laptop kon detecteren

 

post-104675-0-92033200-1488710661_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

En deze afstelling geeft de waardes die je vernoemt in bericht 1?

Ik denk dat de Hotbird-lnb te veel tegen de schoor aan kijkt die je hebt aangebracht.
De schoren zijn erg fors en wel heel erg dicht bij de lnb's aangebracht.
Ik zou veel dunnere schoren nemen, aluminium Ø8mm en de uiteinden plat knijpen en deze 18cm van het einde van de lnb-arm vast maken.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hoe is het met de skew van de LNB's?

Staan die optimaal?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Drs.IJzerbout. Daarom kun je ook gerust een schotel van CanalDigitaal nemen want die kan blijkbaar ook de HD-signalen ontvangen.
Of die ook geschikt is voor een kleuren-tv, is me niet duidelijk, dat staat er niet op, waarschijnlijk alleen voor zwart/wit. Vroeger werd dat gelukkig wel op de Yagi-antennes aangegeven.
Voor Ultra HD-zenders zul je wel een geheel andere schotel nodig hebben. :mad: :mad: :mad:
 

post-60869-0-52226700-1488722600.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom die hulpstangen? Ik heb zelf 2 alps en 2 inverto quads erop zitten en dit geeft al 8,5 jaar geen enkel probleem.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...