Ga naar inhoud


Freezes met DM900


Satelliet

Aanbevolen berichten

Raar, wij hebben hetzelfde toestel met dezelfde oscam en configuratie op dezelfde antenne vandaag 1 uur laten spelen, en enkel in het begin 1 freeze gehad, nadien niet meer. Spijtig stond de webinterface nog niet aan voor het loggen.

 

Dit is wel zeer verwonderlijk, dat we al dagen, of weken problemen hebben en vandaag niet.

Wet van Murphy?

Nochtans zouden we graag weten wat er fout gaat.

 

Wij zullen morgen dezelfde test doen en bericht laten

Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet

Link naar reactie
Delen op andere sites


of je hebt problemen met je lnb's ...switsh .....uitrichting enz

een dect telefoon 

 

en hoeveel signaal heb je nu trouwens ???

want dat heb ik niet gelezen of er langs gekeken 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

of je hebt problemen met je lnb's ...switsh .....uitrichting enz

een dect telefoon 

 

en hoeveel signaal heb je nu trouwens ???

want dat heb ik niet gelezen of er langs gekeken 

 

Nee want daarvan gaat de kaart tijd niet ineens omhoog. Ik dacht eerst ook mogelijk slechte ontvangst en dat de ecm's die naar de kaart gingen misschien verminkt waren maar als je naar de logs kijkt is dat uitgesloten.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee want daarvan gaat de kaart tijd niet ineens omhoog. Ik dacht eerst ook mogelijk slechte ontvangst en dat de ecm's die naar de kaart gingen misschien verminkt waren maar als je naar de logs kijkt is dat uitgesloten.

maar ondertussen hebben we geen signaal sterkte gezien van TS

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met het aanzetten van debug switch 1 en 4 zijn bij mij de freezes verdwenen. iemand hier een verklaring voor?

Raar maar waar dus, bij mij was het ook zo.

debug switch 1 en 4 aangezet, en weg de freezes.

Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raar maar waar dus, bij mij was het ook zo.

debug switch 1 en 4 aangezet, en weg de freezes.

wil je eens een foto plaatsen 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien de "Dreambox" eens gaan vervangen voor iets dat wel gewoon werkt.

Dat is niet de oplossing.

 

De bedoeling is het vinden waarom dit probleem zich voordoet.

 

Bij het opstarten van de webif en de debug switch enkel op 1 zijn de freezes weg, zelfs als de log gestopt wordt, en de webif afgesloten wordt.

 

M.a.w. de debug switch 1 stelt iets in waardoor het probleem opgelost is.

Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen bij iedere herstart van de box moet dit weer opnieuw aangezet worden tenzij iemand daar een oplossing voor heeft.

 

start je oscam toch voortaan bv zo:

/usr/bin/oscam --config-dir /etc/tuxbox/config/oscam --daemon --pidfile /tmp/oscam.pid --restart 2 --utf8 -d1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Satelliet schreef op 13 Mei 2017 - 11:50:

Dat is niet de oplossing.

 

De bedoeling is het vinden waarom dit probleem zich voordoet.

 

Bij het opstarten van de webif en de debug switch enkel op 1 zijn de freezes weg, zelfs als de log gestopt wordt, en de webif afgesloten wordt.

 

M.a.w. de debug switch 1 stelt iets in waardoor het probleem opgelost is.

 

 

Natuurlijk is het geen oplossing om een gloednieuwe DM900 dreambox te vervangen door iets anders. Maar vreemd is het wel, zou het een bug zijn in oscam die zich alleen soms openbaart icm deze nieuwe hardware? 

 

Het is toch raar dat je oscam juist moet vertragen om het goed werkend te krijgen terwijl de logs juist aangeven dat die al extreem traag reageert en je timeouts krijgt..

 

Wil je toch is even kijken naar de CPU belasting op het moment dat er problemen zijn. Dat zou voor mij een logische verklaring zijn.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

vreemd hier loopt alles gelijk een zonnetje op mijn dream 900 uhd

welke software ik er ook inlaad maakt niet uit 

oscam werkt gewoon goed met tvv kaart

heb er een triax met 4 vaste lnb's

en een diseqmotor aan hangen 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Smetje, welk image en versie van oscam gebruik je?

 

Als je naast je kaarten ook nog een stiekeme wan share gebruikt meldt dat dan even want die vult de timeouts tijdig in waardoor issue niet aan het licht komt.

 

Alleen dreambox is ermee behept: andere boxen met snelle cpu hebben het issue niet in combinatie met oscam dus waar zou het dan aan liggen?

 

Maar de source van oscam is public over te beschikken dus ik zou zeggen wijs de fabrikant op het issue en laten die het probleem maar uitzoeken en oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...