Ga naar inhoud


Tijdens het opnemen op NPO 1 HD, heb ik geen beeld bij het kijken naar: RT4 enz.


mobieltje

Aanbevolen berichten

Wie heeft er een Xtrend ET8500 en maakt gebruik van de Ziggo kabel. (of in het oude UPC gebied)
Wie zou dit voor mij willen testen met zijn of haar decoder?
 
Klacht van mijn Xtrend ET8500 (met 2x DVB-S2 en 2x DVB-C/T2 tuners)
Ik heb problemen met het opnemen en kijken naar diverse zenders via de twee DVB-C/T2 tuners.
 
Tijdens het opnemen op Nederland 1 HD, heb ik geen beeld bij het kijken naar:
RTL4 HD, RTL7 HD, NGC HD, 24 Kitchen HD SAT 1 HD en RTV-7 HD.
Ziggolijst (standaard) kanaalnummers: 4, 7, 18, 24, 59 en 75.
De SD zenders hiervan werken wel, maar alleen de zender 24 Kitchen SD werkt niet!
Ziggolijst kanaalnummers: 925 t/m 944 werken goed, maar 945 (24 Kitchen SD) werkt niet!
 
Tijdens het opnemen op Nederland 2 HD, heb ik geen beeld bij het kijken naar:
RTL5 HD, Veronica HD, RTL8 HD, Discovery HD, Europasport 1 HD, XITE, een HD en BBC one HD.
Ziggolijst (standaard) kanaalnummers: 5, 8, 10, 17, 20, 25, 51 en 61.
 
Tijdens het opnemen op Nederland 3 HD, heb ik geen beeld bij het kijken naar:
History HD, WDR en TV5 Monde.
Ziggolijst (standaard) kanaalnummers: 28, 56 en 71.
 
Tijdens het opnemen op Ziggo-TV HD, heb ik geen beeld bij het kijken naar:
ARD HD en 2M Music Assia.
Ziggolijst (standaard) kanaalnummers: 54 en 77.
 
Tijdens het opnemen op Ziggo Sport HD, heb ik geen beeld bij het kijken naar:
RTL4 HD, RTL7 HD, NGC HD, 24 Kitchen HD, SAT 1 HD en RTV-7 HD.
Ziggolijst (standaard) kanaalnummers: 4, 7, 18, 24, 59 en 75.
 
Beëindig je de opname op een van de bovengenoemde zenders, dan heb je na ongeveer 5 seconden wel beeld op die andere zender(s).
 
De satelliet decoder is aangesloten met twee satelliet en twee afzonderlijke antennekabels. (niet doorgelust)
Er staat nu de laatste versie van OpenPLi 4.0 op, de OpenPLi-4.0-beta-et8500-20170105_usb.
De decoder is voorzien van een Ziggo Irdeto kaart met standaard abonnement.
Alle instellingen na installatie zijn Standaard, nu nog, er is niets aan gewijzigd.
Wat heb ik allemaal geprobeerd om het probleem op te lossen:
Als eerste heb ik de twee DVB-C/T2 tuners vervangen voor twee nieuwe, ook de DVB-C tuners, geen resultaat.
Diverse images getest zoals Open ATV, Open VIX en Open XTA, geen resultaat.
De tuners gewisseld in de vier sloten, geen resultaat.  (het bekende probleem van de ET10000)
De tuner voorkeur instellingen aangepast, geen resultaat.
Diverse softcams getest, geen resultaat. (ook de Oscam) (standaard gebruik ik de softcam 2.30)
 
Opmerking: Naast deze Xtrend ET8500 heb ik nog een satelliet decoder, de Xsarius Fusion HD SE met
1x DVB-S2 + 1x DVB-Dual-C tuner.
Deze decoder werkt perfect met het opnemen en tegelijk kijken naar een andere zender met de DVB-Dual-C tuner.
Ook deze decoder heeft zijn eigen satelliet / antennekabel en is ook voorzien van een Ziggo Irdeto kaart.
 
Ja je leest het goed, deze decoder is begin januari voor de tweede keer aangeboden ter reparatie, na acht weken kreeg ik deze terug met nog steeds dezelfde klacht, ik heb zelf persoonlijk de decoder wederom ter reparatie
aangeboden en de technischdienst de fout(en) laten zien, nu na ruim 14 dagen zeggen ze dat het probleem waarschijnlijk in de drivers zit, wat ik niet kan geloven omdat een kennis van mij precies dezelfde decoder heeft, de tuners hebben we ook in zijn decoder getest en die heeft niet deze klacht.
 
De eerste klacht was in medio 2016 met een Dolby digitaal probleem, dat is opgelost, reparatietijd zeven weken.
 
Deze decoder is nu dus voor de derde keer aangeboden ter reparatie, de totale reparatietijd is nu opgelopen tot vier maanden.
 
Wie o wie kan mij helpen?
B.v. dank.
Grts.
aangepast door mobieltje
Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...