Ga naar inhoud


ET-8500 vindt geen vrije kabelkanalen meer na Ziggo update


MaartenM

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Nog een keer proberen. Ik vind mijn vorige poging om onderstaand bericht te plaatsen verminkt terug.

 

Vannacht heeft Ziggo in Haarlem weer het e.e.a. veranderd op de kabel. Nu heb ik geen kanalen meer op de ET-8500. Zoeken vindt ook niets. Let wel, het gaat om de vrije kabelkanalen. Twee andere satellietontvangers, een Vu+ Ultimo 4K en een Vu+ Solo 4K, moest ik ook opnieuw laten zoeken, maar die doen het gewoon.

 

Sommige tv's in huis hadden zelf al alles bijgewerkt, andere moest ik ook opnieuw laten zoeken.

 

Wanneer ik in de ET-8500 op kabelkanalen laat zoeken, vul ik de frequentie in, 164.000, en een nieuw netwerk ID, 04444. Zo heb ik het voor mijn huisadres op internet gevonden. Maar de ET-8500 zegt na korte tijd dat hij geen kanalen kan vinden. De andere apparaten hebben geen problemen met deze instellingen.

 

Wat gaat er mis en hoe kan ik het oplossen?

 

Maarten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het probleem is via een omweg opgelost. Geen 'kabelscan' gebruiken, maar 'handmatig zoeken' en dan een C-tuner kiezen en als Zoekmodus 'compleet'. Dat wordt de hele kabel afgezocht op transponders, waarna de juiste kanalen worden opgezocht.

 

De instellingen die ik daarna te zien krijg achter frequentie, symbolrate en modulatie werken sterk af van de instellingen op mijn Vu+sen. Maar het werkt!

 

MM

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Haarlem is inmiddels 'geharmoniseerd'. Je moet nu de Ziggo standaard 474 Mhz NIT frequentie gebruiken. Dan werkt de kabelscan ook weer gewoon.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...