Ga naar inhoud


Xtrend 8500 reageert op veel andere afstandsbedieningen


MaartenM

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Regelmatig wanneer ik een nieuw apparaat met een afstandbediening plaats, doet de Xtrend 8500  vrolijk mee. De andere apparaten niet. Nu ben ik ben ik het zat om telkens goed werkende apparaten te moeten retourneren.

Daarom is mijn vraag nu of er op de Xtrend 8500 met OpenPli een andere afstandsbediening kan worden geïnstalleerd. En zo ja, natuurlijk hoe?

 

MM

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Kan je iets meer informatie geven over die andere apparaten.

 

je hebt toch niet HDMI-CEC ingeschakeld staan?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HDMI-CEC is inderdaad uitgeschakeld.

 

Ik werk al jaren met een HDMI 4x2 matrix switch om verschillende apparaten te schakelen. Omdat mijn oude switch wat krakkemikkig werd, ging ik vorige herfst op zoek naar een nieuwe. Ik heb er een heleboel geprobeerd, van goedkoop (een paar tientjes) tot duur (een paar honderd euro), maar eigenlijk was er niet een die echt beviel. Telkens alles teruggestuurd. Een probleem was telkens het geluid (Dolby), dat niet goed werd doorgegeven, soms problemen met het aansturen van verschillende soorten schermen, maar meer dan eens ook interferentie van de infraroodbediening van mijn Xtrend 8500.

 

Uiteindelijk heb ik een enkele switch (4x1) van Marmitek gehouden. Deze werkte goed, gaf geen storing, maar had slechts 1 uitgang.

 

Nu is de Marmitek terug voor reparatie :( en vond ik het toch tijd om weer eens op zoek te gaan naar een matrixswitch. Eerst een Aten geprobeerd, werkte niet goed en beviel ook om andere redenen niet. Hij gaf geen storing.

Nu heb ik een König 4x4 matrix switch staan. Die bevalt goed, op twee uitzonderingen na. Hij werkte niet goed met mijn UPC/Ziggo-decoder. Beeld te smal, geen geluid. Dit probleem is opgelost door het signaal via een HDMI-splitser te leiden. Die filtert kennelijk net het verstorende element uit het HDMI signaal weg :)

 

Blijft nu het probleem met de infraroodbediening. De Xtrend en de König zitten elkaar flink in de weg. Omdat ik dat probleem dus eerder heb gehad, telkens alleen met de Xtrend, lijkt het me dat Xtrend infraroodcodes gebruikt die door veel andere merken ook worden gebruikt. Dus mijn vraag is: kan ik de infraroodbediening van de Xtrend veranderen? Bij sommige apparaten kun je uit meerdere sets kiezen. In de menu's van de Xtrend (Openpli) zie ik dat in elk geval niet terug.

 

MM

 

aangepast door MaartenM
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...