Jump to content

Recommended Posts

Update naar OpenPli 7.2 gedaan.

Is wel gelukt, maar ik denk dat de softcam weigert om tv Vlaanderen te decoderen. Oscam.

Ik zat onder 7.1 die wel werkte.

Elke nacht een backup op de aan de ontvanger gekoppelde harde schijf, maar die backup is niet te vinden....

Oplossing?

Bedankt voor je tip.

Ik heb hem vanmorgen uitgetest, maar zonder resultaat.

Ik had ook de indruk dat voor de FTA-zenders (bv. ARD) geluid en beeld niet synchroon waren.

Dus, omdat ik geen image van 7.1 kon vinden naar 6.2 gegaan.

Daar wel overal beeld en correcte decodering van zenders TVVlaanderen.

Probleem: Timeshift werkt niet meer. Wanneer ik een zender wil pauzeren, komt op het scherm het symbool dat de toets geen functie heeft.

Over gelezen. Men schrijft dat het pad naar de lokatie waarop de Timeshift moet worden weggeschreven, niet is ingesteld.

Via expertenmenu wordt verwezen naar waar dat pad kan worden ingesteld. Alleen: ik krijg deze keuze niet op het scherm.

Ook het pad waar moet worden opgenomen, wordt niet getoond en kan dus niet worden ingesteld.

Ik gebruik een losse harde schijf die via usb is verbonden met de Xtrend 8500.

Opnemen gaat wel: programma komt mooi op de plaats te staan waar ik onder 7,1 opnam.

Daarom Openpli 4 geïnstalleerd. Zelfde problemen als onder 6.2.

H E L P!

En veel dank voor de reacties.

bij mijn dreambox 8000 werkt pli 7.2 toch goed 

cccam oscam enz 

die doen het toch gewoon 

en heb je je kaartje al eens erin en eruit gedaan 

en een volledige nieuwe zenderlijst erop gezet 

Volgens mij moet je in oscam de CD readers (deze staan standaard aan) deactiveren en de TVV readers aanzetten.

Openpli 7.2 veroorzaakt bijna overal problemen, dus mijn advies zou zijn deze niet te gebruiken tot die PRUTSERS het hebben opgelost.

Maar je kunt 7.1 toch gewoon opnieuw installeren? (vast wel ergens te vinden)    De rest is een kwestie van instellingen.  

Edited by Codx

Die opmerking heb ik ooit geventileerd. Waren ze niet blij mee..Aan de ene kant schermen ze met het verhaal dat het allemaal vrijwillig en hobby is, aan de andere kant willen ze echt iedere ontvanger met OpenPli laten draaien alsof het de Windows der STB's hebben uitgevonden. Hebben ze 50+ ontvangers, beginnen ze te zeuren dat ze 'handjes' te kort komen! Ja duh! Wat hadden ze dan gedacht? Hun tactiek is lekker simpel: de leverancier moet de BSP aanleveren (naar hún eisen!!) én deze ook bijhouden! Lekker makkelijk! Hoeven ze daar niks aan te programmeren én ze kunnen de fouten daar heerlijk op afschuiven. Ze programmeren alleen de schil en integratie.. Getest wordt er niks, gewoon uit de GIT erin plempen en de boywserver laten builden. Gaat de build goed, dan kan hij gewoon gedownload worden.. Bugs/vastlopers mogen de gebruikers melden en daar wordt dan naar gekeken..

Ter hunner verdediging: iedereen kan bijdragen via de GIT middels de OpenSource gedachte. Niet iedereen kán programmeren (al denken ze van wel) en dat komt de stabiliteit echt niet ten goede. OpenPli is codetechnisch gewoon een puinhoop en waarschijnlijk voor de devs ook niet meer 100% volgbaar.. Resultaat: instabiele images...Oude fouten die plots hun herintrede doen, nieuwe fouten. Het blijft plakwerk...

Ik heb OpenPli 7.2 geïnstalleerd op een ET8000 en dat loopt goed. Oscam r11572 werkt ook.

WebTV (op te starten via de webinterface) is niet stabiel en hapert continue. 

Edited by pieter532

Op 17-1-2020 om 12:06, Mimisiku zei:

Die opmerking heb ik ooit geventileerd. Waren ze niet blij mee..Aan de ene kant schermen ze met het verhaal dat het allemaal vrijwillig en hobby is, aan de andere kant willen ze echt iedere ontvanger met OpenPli laten draaien alsof het de Windows der STB's hebben uitgevonden. Hebben ze 50+ ontvangers, beginnen ze te zeuren dat ze 'handjes' te kort komen! Ja duh! Wat hadden ze dan gedacht? Hun tactiek is lekker simpel: de leverancier moet de BSP aanleveren (naar hún eisen!!) én deze ook bijhouden! Lekker makkelijk! Hoeven ze daar niks aan te programmeren én ze kunnen de fouten daar heerlijk op afschuiven. Ze programmeren alleen de schil en integratie.. Getest wordt er niks, gewoon uit de GIT erin plempen en de boywserver laten builden. Gaat de build goed, dan kan hij gewoon gedownload worden.. Bugs/vastlopers mogen de gebruikers melden en daar wordt dan naar gekeken..

Ter hunner verdediging: iedereen kan bijdragen via de GIT middels de OpenSource gedachte. Niet iedereen kán programmeren (al denken ze van wel) en dat komt de stabiliteit echt niet ten goede. OpenPli is codetechnisch gewoon een puinhoop en waarschijnlijk voor de devs ook niet meer 100% volgbaar.. Resultaat: instabiele images...Oude fouten die plots hun herintrede doen, nieuwe fouten. Het blijft plakwerk...

Welk OS is niet codetechnisch een puinhoop?

Ik wil hier graag op reageren zonder in te gaan op codetechnische OS´sen. Ik maak al ruim 10 jaar met veel plezier gebruik van Openpli-image´s en kan mij niet vinden in het "affakkelen" door Mimisiku, van het image en de mensen die de moeite nemen om, een voor mij in elk geval, "aantrekkelijke" en gebruiksvriendelijke image te bouwen. De onderbouwing van zijn bezwaren hebben het niveau van een Dr. Oetker diagnose; lekker af geven op het eten zonder (identiek aan zijn verwijten) in de keuken te staan. Ik ben allesbehalve een Dr., maar ik ben zo vrijpostig om hier ook een Oetker diagnose namens Mimisiku neer te zetten, het Openpli-7.2 is volgens Mimisiku erger dan de "Spaanse griep", om een vriendelijke "killer" als referentie aan te halen. 

Het wordt niet 'afgefakkeld', maar gewezen op het aantal steeds terugkerende fouten (die eerder al waren opgelost). Het feit dat OpenPli zo populair is, is simpelweg omdat de gebruikers weinig of geen kennis hebben van het Linux systeem. Ze willen alleen de lusten en niet de lasten. Geheel in lijn met het overgrote deel van de Windows gebruikers. Het is gewoon de gewenning aan en zeker niet de kwaliteit... Dát is wat me tegenstaat..

17 uren geleden, Mimisiku zei:

Het wordt niet 'afgefakkeld', maar gewezen op het aantal steeds terugkerende fouten (die eerder al waren opgelost). Het feit dat OpenPli zo populair is, is simpelweg omdat de gebruikers weinig of geen kennis hebben van het Linux systeem. Ze willen alleen de lusten en niet de lasten. Geheel in lijn met het overgrote deel van de Windows gebruikers. Het is gewoon de gewenning aan en zeker niet de kwaliteit... Dát is wat me tegenstaat..

Ik wil graag alleen maar lusten en niet de lasten. En daarom wil ik ook een betrouwbaar OS. Ik vind overigens een betrouwbaar OS niet de "last" van een gebruiker maar van de ontwikkelaars en testers. En voor de goede orde ik heb ontzettend grote waardering voor ontwikkelaars en testers die alle beschikbare OS's voor Xtrend bouwen.  Ik kan het namelijk niet.

Welk OS is niet codetechnisch een puinhoop?

Ik "lust" namelijk wel weer eens wat anders.

als je "iets" lust moet je op zijn minst een bestelling plaatsen, ergo een eigen initiatief nemen

als je zelf niks doet krijg je ook helemaal niks

in overdrachtelijke zin; zul je voor je pizza iets moeten doen

niemand weerhoudt jou ervan een OS te testen dat lekker smaakt

dus ga aan de slag met testen