Ga naar inhoud


OpenPli 7.2


Orgeldandri

Aanbevolen berichten


en als je nu eens cccam 2.21 neemt en ontvanger terug herstarten 

 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je tip.

Ik heb hem vanmorgen uitgetest, maar zonder resultaat.

Ik had ook de indruk dat voor de FTA-zenders (bv. ARD) geluid en beeld niet synchroon waren.

 

Dus, omdat ik geen image van 7.1 kon vinden naar 6.2 gegaan.

Daar wel overal beeld en correcte decodering van zenders TVVlaanderen.

Probleem: Timeshift werkt niet meer. Wanneer ik een zender wil pauzeren, komt op het scherm het symbool dat de toets geen functie heeft.

 

Over gelezen. Men schrijft dat het pad naar de lokatie waarop de Timeshift moet worden weggeschreven, niet is ingesteld.

Via expertenmenu wordt verwezen naar waar dat pad kan worden ingesteld. Alleen: ik krijg deze keuze niet op het scherm.

Ook het pad waar moet worden opgenomen, wordt niet getoond en kan dus niet worden ingesteld.

Ik gebruik een losse harde schijf die via usb is verbonden met de Xtrend 8500.

Opnemen gaat wel: programma komt mooi op de plaats te staan waar ik onder 7,1 opnam.

 

Daarom Openpli 4 geïnstalleerd. Zelfde problemen als onder 6.2.

 

 

H E L P!

 

En veel dank voor de reacties.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mijn dreambox 8000 werkt pli 7.2 toch goed 

cccam oscam enz 

die doen het toch gewoon 

en heb je je kaartje al eens erin en eruit gedaan 

en een volledige nieuwe zenderlijst erop gezet 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Openpli 7.2 veroorzaakt bijna overal problemen, dus mijn advies zou zijn deze niet te gebruiken tot die PRUTSERS het hebben opgelost.

 

Maar je kunt 7.1 toch gewoon opnieuw installeren? (vast wel ergens te vinden)    De rest is een kwestie van instellingen.  

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die opmerking heb ik ooit geventileerd. Waren ze niet blij mee..Aan de ene kant schermen ze met het verhaal dat het allemaal vrijwillig en hobby is, aan de andere kant willen ze echt iedere ontvanger met OpenPli laten draaien alsof het de Windows der STB's hebben uitgevonden. Hebben ze 50+ ontvangers, beginnen ze te zeuren dat ze 'handjes' te kort komen! Ja duh! Wat hadden ze dan gedacht? Hun tactiek is lekker simpel: de leverancier moet de BSP aanleveren (naar hún eisen!!) én deze ook bijhouden! Lekker makkelijk! Hoeven ze daar niks aan te programmeren én ze kunnen de fouten daar heerlijk op afschuiven. Ze programmeren alleen de schil en integratie.. Getest wordt er niks, gewoon uit de GIT erin plempen en de boywserver laten builden. Gaat de build goed, dan kan hij gewoon gedownload worden.. Bugs/vastlopers mogen de gebruikers melden en daar wordt dan naar gekeken..

Ter hunner verdediging: iedereen kan bijdragen via de GIT middels de OpenSource gedachte. Niet iedereen kán programmeren (al denken ze van wel) en dat komt de stabiliteit echt niet ten goede. OpenPli is codetechnisch gewoon een puinhoop en waarschijnlijk voor de devs ook niet meer 100% volgbaar.. Resultaat: instabiele images...Oude fouten die plots hun herintrede doen, nieuwe fouten. Het blijft plakwerk...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb OpenPli 7.2 geïnstalleerd op een ET8000 en dat loopt goed. Oscam r11572 werkt ook.

WebTV (op te starten via de webinterface) is niet stabiel en hapert continue. 

aangepast door pieter532

[VU+ Uno 4k SE 8.3] [VU+ ZERO 4k OpenPli 8.3] [ET7000 OpenPli 8.x]

[Cahors BiG BiSAT - 1.9E, 9E, 13E, 19.2E, 23.5E, 28.2E & 5W]

[Diseqc switch - 2x Edison 10/1] [Diseqc switch - 1x Maximum 4/1]

[1.9E & 9E - 2x LNB Alps Twin] [13E, 23.5E & 28.2E - 3x LNB Evo Quad] [19.2E - LNB Alps Quad] [5W - LNB Inverto Black Ultra Twin]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-1-2020 om 12:06, Mimisiku zei:

Die opmerking heb ik ooit geventileerd. Waren ze niet blij mee..Aan de ene kant schermen ze met het verhaal dat het allemaal vrijwillig en hobby is, aan de andere kant willen ze echt iedere ontvanger met OpenPli laten draaien alsof het de Windows der STB's hebben uitgevonden. Hebben ze 50+ ontvangers, beginnen ze te zeuren dat ze 'handjes' te kort komen! Ja duh! Wat hadden ze dan gedacht? Hun tactiek is lekker simpel: de leverancier moet de BSP aanleveren (naar hún eisen!!) én deze ook bijhouden! Lekker makkelijk! Hoeven ze daar niks aan te programmeren én ze kunnen de fouten daar heerlijk op afschuiven. Ze programmeren alleen de schil en integratie.. Getest wordt er niks, gewoon uit de GIT erin plempen en de boywserver laten builden. Gaat de build goed, dan kan hij gewoon gedownload worden.. Bugs/vastlopers mogen de gebruikers melden en daar wordt dan naar gekeken..

Ter hunner verdediging: iedereen kan bijdragen via de GIT middels de OpenSource gedachte. Niet iedereen kán programmeren (al denken ze van wel) en dat komt de stabiliteit echt niet ten goede. OpenPli is codetechnisch gewoon een puinhoop en waarschijnlijk voor de devs ook niet meer 100% volgbaar.. Resultaat: instabiele images...Oude fouten die plots hun herintrede doen, nieuwe fouten. Het blijft plakwerk...

 

Welk OS is niet codetechnisch een puinhoop?

[VU+ Uno 4k SE 8.3] [VU+ ZERO 4k OpenPli 8.3] [ET7000 OpenPli 8.x]

[Cahors BiG BiSAT - 1.9E, 9E, 13E, 19.2E, 23.5E, 28.2E & 5W]

[Diseqc switch - 2x Edison 10/1] [Diseqc switch - 1x Maximum 4/1]

[1.9E & 9E - 2x LNB Alps Twin] [13E, 23.5E & 28.2E - 3x LNB Evo Quad] [19.2E - LNB Alps Quad] [5W - LNB Inverto Black Ultra Twin]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil hier graag op reageren zonder in te gaan op codetechnische OS´sen. Ik maak al ruim 10 jaar met veel plezier gebruik van Openpli-image´s en kan mij niet vinden in het "affakkelen" door Mimisiku, van het image en de mensen die de moeite nemen om, een voor mij in elk geval, "aantrekkelijke" en gebruiksvriendelijke image te bouwen. De onderbouwing van zijn bezwaren hebben het niveau van een Dr. Oetker diagnose; lekker af geven op het eten zonder (identiek aan zijn verwijten) in de keuken te staan. Ik ben allesbehalve een Dr., maar ik ben zo vrijpostig om hier ook een Oetker diagnose namens Mimisiku neer te zetten, het Openpli-7.2 is volgens Mimisiku erger dan de "Spaanse griep", om een vriendelijke "killer" als referentie aan te halen. 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt niet 'afgefakkeld', maar gewezen op het aantal steeds terugkerende fouten (die eerder al waren opgelost). Het feit dat OpenPli zo populair is, is simpelweg omdat de gebruikers weinig of geen kennis hebben van het Linux systeem. Ze willen alleen de lusten en niet de lasten. Geheel in lijn met het overgrote deel van de Windows gebruikers. Het is gewoon de gewenning aan en zeker niet de kwaliteit... Dát is wat me tegenstaat..

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Mimisiku zei:

Het wordt niet 'afgefakkeld', maar gewezen op het aantal steeds terugkerende fouten (die eerder al waren opgelost). Het feit dat OpenPli zo populair is, is simpelweg omdat de gebruikers weinig of geen kennis hebben van het Linux systeem. Ze willen alleen de lusten en niet de lasten. Geheel in lijn met het overgrote deel van de Windows gebruikers. Het is gewoon de gewenning aan en zeker niet de kwaliteit... Dát is wat me tegenstaat..

 

 

Ik wil graag alleen maar lusten en niet de lasten. En daarom wil ik ook een betrouwbaar OS. Ik vind overigens een betrouwbaar OS niet de "last" van een gebruiker maar van de ontwikkelaars en testers. En voor de goede orde ik heb ontzettend grote waardering voor ontwikkelaars en testers die alle beschikbare OS's voor Xtrend bouwen.  Ik kan het namelijk niet.

 

Welk OS is niet codetechnisch een puinhoop?

Ik "lust" namelijk wel weer eens wat anders.

[VU+ Uno 4k SE 8.3] [VU+ ZERO 4k OpenPli 8.3] [ET7000 OpenPli 8.x]

[Cahors BiG BiSAT - 1.9E, 9E, 13E, 19.2E, 23.5E, 28.2E & 5W]

[Diseqc switch - 2x Edison 10/1] [Diseqc switch - 1x Maximum 4/1]

[1.9E & 9E - 2x LNB Alps Twin] [13E, 23.5E & 28.2E - 3x LNB Evo Quad] [19.2E - LNB Alps Quad] [5W - LNB Inverto Black Ultra Twin]

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je "iets" lust moet je op zijn minst een bestelling plaatsen, ergo een eigen initiatief nemen

als je zelf niks doet krijg je ook helemaal niks

in overdrachtelijke zin; zul je voor je pizza iets moeten doen

 

niemand weerhoudt jou ervan een OS te testen dat lekker smaakt

dus ga aan de slag met testen

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik heb op mijn ET9000 sinds gisteren ook 7.2 staan en het valt me op dat er geen reactie is op het gebruik van de Volume Up/Down en  de Mute-knop op de afstandsbediening.

Als workaround maar "Activeer volume control met de pijltjestoetsen" aangezet.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Welk geluidspoor gebruik je?

MPEG of Dolby?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...