Ga naar inhoud


Windows perikelen


boudeman

Aanbevolen berichten

Af en toe krijg je een sik van de update policy van W10. Twee voorbeelden:

De muis van mijn vrouw functioneerde plotseling niet meer. Na onderzoek bleek de muis nog prima te functioneren, maar Windows had besloten de oude ps2 mouse driver te vervangen door een nieuwere HID driver. De oude muis kon hiermee niet overweg en moest vervangen worden door een nieuwe. Kleine ingreep, maar toch....

Vandaag iemand op bezoek met Samsung notebook. Ooit gekocht met W8.1 en zich laten verleiden tot de gratis upgrade naar 10. Werkte prima met versie 1511. Toen gedwongen upgrade naar 1607. Dat is humor: een gedwongen loop van Windows installatie tot 82%, dan automatisch herstel weer terug naar 1511. En dat iedere dag. Waarschijnlijk ook een Samsung driver kwestie, en dan helpt een clean install ook niet. Ook de error logs waren leeg, dus ik ben er maar niet aan begonnen. Zoek maar professionele hulp of koop een nieuwe.

Kortom: er staat ons nog wat te wachten met al die verdere gratis, maar gedwongen upgrades.

Link naar reactie
Delen op andere sites


En vanaf volgende week krijg je dus de Creators update V1703  (of nu al maar dan wel handmatig)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 jaar pas? Als 35 jaar Windows vanaf versie 2.0

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ieder zijn meug als je ergens blij mee bent dan moet je het doen zou ik zeggen.

Na bijna 25 jaar ben ik ook overgestapt eerst dubbel gebruik al meer dan 10 jaar een Linux distributie waarvan de laatste 3 jaar mint heb nog geen spijt.

Voordat hier een discussie ontstaat tussen Linux en windows fans als je ergens blij mee bent wat maakt het dan uit.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem dat ik aankaartte is inmiddels door een ander opgelost middels een clean install. Echter, diens procedure was nieuw voor mij. Ik zou de iso gedownload hebben, en proberen weg te schrijven naar een DVD. Dit gaat goed met de versie voor de verjaardagsupdate. De iso versie met de verjaardagsupdate is echter net even iets groter dan wat op een normale DVD past. Alternatieve mogelijkheden zijn dan via een dubbellaags DVD of speciaal voorbereide USB stick. Beide laatste mogelijkheden zag ik even niet zitten.

Wat echter ook blijkt te kunnen (was mij dus onbekend) is een clean install direct vanuit de MS Website. Deze heeft bovenstaand probleem dus opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt, je kunt het zelfs gewoon binnen Windows 10 regelen.  :)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Windows 7 update ronde van vandaag bleef op alle computers hangen met een blauw scherm op 30% na 2 uur was ik het zat en heb ze allemaal uitgezet en daarna weer opgestart gelukkig ging de installatie daarna probleemloos verder.

 

Ik lees dat er ook dergelijke problemen zijn met de Creators update, enkel of die op te lossen valt door de computer uit te zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er inmiddels 5 handmatig geupgrade zonder problemen. Vergeet niet dat er meer dan 400.0000.0000 Windows 10 computers zijn wereldwijd. Mensen waar het fout gaat zetten iets op het internet. Al zouden dat er 100.000 zijn staat het internet er 'vol' mee, maar het is een zeer klein percentage. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij veel gebruikers heeft de Cumulatieve update Windows 10 Version 1607 voor x64-systemen (KB4015217) wat verstrging in de update tijd gegeven.

Maar zelfs mijn oude asus Z9200 heeft het gewoon, binnen een normale tijd, verwerkt en kan nog steeds met windows 10 overweg. (Maar is traag.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat ding dan niet meer goed werkt breng ik hem wel naar een basisschool, die kunnen hem dan wel goed gebruiken voor de kinderen van groep één t/m groep drie.

Het enige wat ik er al meerdere jaren mee doe is de update's er in zetten en kijken of alles nog werkt, en voor een laptop uit 2005 valt dat echt erg mee.

Het is gewoon een "nood-laptop" voor als de gewone laptop zou uitvallen, bestanden gaan gewoon altijd via de server.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...