Ga naar inhoud


RBB en MDR in HD: Transponder 10891 Astra 19.2E


magielsr

Aanbevolen berichten

Al een tijd krijg ik geen ontvangst meer van HR, RBB en MDS (allen HD) via Astra 19.2E op transponder 10891. De websites van de desbetreffedne zenders geven geen bijzonderheden aan over eventuele uitvallen etc. Wie weet raad? Ik heb een SAB Titan III Combo HD. Alle overgie satellieten/zenders geen problemen. Wie weet raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Al een tijd krijg ik geen ontvangst meer van HR, RBB en MDS (allen HD) via Astra 19.2E op transponder 10891. De websites van de desbetreffedne zenders geven geen bijzonderheden aan over eventuele uitvallen etc. Wie weet raad? Ik heb een SAB Titan III Combo HD. Alle overgie satellieten/zenders geen problemen. Wie weet raad?

Ik heb ook zo'n ontvanger, maar heb geen probleem om deze transponder te ontvangen.

Wat je kan doen is de frequentie eens wissen en dan manueel toevoegen.

Astra 19,2°E 10891 H 22000 2/3

 

Alvast succes!

post-79750-0-01257000-1492260778_thumb.jpg

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raar, maar ik ga het doen en houd je op de hoogte.

 

Misschien moet je de coax-koppelingen buiten even bij langs gaan. Vocht erbij kan gedeeltelijke uitval veroorzaken.

Je moet koppelingen buiten goed isoleren.

 

Eventueel coax opnieuw aansnijden en schoon herinstalleren.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@magielsr,

 

Bij mij komen ze alleen overdag door tot ongeveer 17.30 u. Turkse tijd.

Dan beginnen ze te blokken en wordt het 0%, zowel AGC en SNR.

Woon je misschien in een land wat verder dan de footprint aangeeft?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gedaan: transponder gedeleted en weer geïnstalleerd: geen resultaat. Aangezien ALLE overige transponders van ALLE satellieten (ik heb een Multytenne) het verder prima doen, lijkt me niet dat er iets met de coax is. Verder: ik woon in NL. dus mijn lokatie speelt hierbij ook geen rol. Niettemin, allemaal bedankt voor jullie tips :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of probeer 'm eens te scannen op 10888 of 10894.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@magielsr

 

ITV SD zit op 28.2  en ook op 10891H 22000  , kijk eens of je deze kan ontvangen ?

 

zoja dan is er iets met de kop LNB  of de switch en is uw kabel in orde . Er zijn zaken bekend van de eerdere multiytennes wat dichtheid betreft.

 

Voor al eer de multytenne te openen zou ik deze mogelijkheid eens controleren en zoals reeds voorgesteld de kabel opnieuw aansnijden.  Heel belangrijk is het vocht  dat via de uiteinden  kan binnendringen.   Best afdichten met thermo sleeve en dan met de haardroger laten toekrimpen.

Ook  het beschadigen van de buitenmantel door de bekende nagelhaakjes (attachen ) of te korte draaien (radius) zijn mogelijk. ik heb ook gemerkt dat de originele technisat sat kabel van de multytenne onderhevig is aan verharding door uv licht.  Daarom een andere dikkere kabel in een flexibel gestopt en met obo beugels vastgeklikt .  Zo kan de flexibel heel gemakkelijk af en teruggezet worden alsook de coax indien nodig vervangen worden.

 

laat mij in elk geval iets weten , bij mij  is het signaal meer dan voldoende op MDR  (multytenne 45 technisat en technisat digit isio stc )

 

hereberie1234

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...