Ga naar inhoud


Triax 88 4LBNs uitrichten


Kennie
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Op 30-4-2019 om 22:09 zei alain28:

hy ik heb een triax 110 met rail en wat ik probeer de 23 lukt niet , begin te geloven dat de lnb niet wil ,

 

Er zit in ieder geval een scheur in de afdekking voorop, zo te zien. Als er water ingelopen is, kan er van alles mee aan de hand zijn. Dat zou ik eerst eens controleren.

 

Los daarvan: uittesten zou ik doen zonder diseqc switch, direct met de ontvanger verbonden.

 

En zo te zien zijn er regenkapjes bij de kabelaansluitingen van de LNBs, die niet omlaag getrokken zijn. Maar dat is van later zorg......

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste alain28

 

Tja dat ziet er niet best uit.
De lnb die je voor de Astra 23,5 gebruikt heeft een flinke scheur in de kap waardoor veel vocht en water in de lnb kan lopen. Die zou ik maar vervangen.
De 28,2-lnb staat vééééél te ver van de 23,5-lnb af. Daar kun je nooit ontvangst mee hebben.
Tja en dan een SAB-rail op een Triax-schotel. De lnb's komen hierdoor veel te hoog te staan. Dat geeft signaalverlies en bovendien wijkt de werkelijke elevatie die je met de schotel in moet stellen flink af met wat de elevatieschaal van de schotel aan geeft. Erg onhandig dus met het afstellen van de schotel.
Ook de 23,5-lnb tegen de arm zorgt er voor dat de Hotbird-lnb wel erg ver uit het midden komt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei alain28:

hallo , bedankt voor de info ; 

ik heb een foto gemaakt hoe nu opgesteld is , zoals gezegd de hotbird en astra 1 en 3 perfect , maar ben bezig met een klein schoteltje ernaast om te kijken of de rest goed werkt want bij van alles te proberen kan goed zijn dat me dish switch ook niet goed werkt . dus ga eerst alles goed nakijken en natuurlijk me schotel goed afstellen zoals  Sprietje voorstelt

bedankt alvast , wordt zeker vervolgd ……….. 

 

nu Sprietje , over die onderste regel zal niet lukken want er is maar 1 regel  zoals je ziet op de foto 

20190502_175415.jpg

20190502_175822.jpg

 

Zojuist zei Denisdaf:

 

Zoals door anderen reeds gezegd scheur in de kap van de LNB, maar f-connectoren om op de coax te schroeven doen mij ook bibberen. Een beetje "gewone" tape helpen hier enkel het vocht binnen te houden, niet buiten.

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Ventura:

Mmm...Een Sab multifeed houder met zulke lnb's is vragen voor een uitdaging. 

À ha ??? Is het niet een originele schuif ???, tja moet eerlijk bekennen heb de schotel gekocht via 2de hands en zag er nog goed uit mijn oude 80cm schotel vas al redelijk versleten na 20 jaar trouwe dienst .dus ja , is een uitdaging maar als ze overwonnen is is het dubbel zo leuk , en ja zal die lnb vervangen , heb hem wel getest maar is geen zicht ..........

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden zei alain28:

À ha ??? Is het niet een originele schuif ???, tja moet eerlijk bekennen heb de schotel gekocht via 2de hands en zag er nog goed uit mijn oude 80cm schotel vas al redelijk versleten na 20 jaar trouwe dienst .dus ja , is een uitdaging maar als ze overwonnen is is het dubbel zo leuk , en ja zal die lnb vervangen , heb hem wel getest maar is geen zicht ..........

En ga aub voor waterlock krimp connectoren.

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Denisdaf:

Een beetje "gewone" tape helpen hier enkel het vocht binnen te houden, niet buiten.

 

Wellicht zit de tape er alleen maar, om het onder de plug uitstekende draadvlechtwerk wat bij elkaar te houden, zodat je je er niet aan prikt.

 

En als de regenkapjes omlaag gaan, lijken waterdichte connectors mij ook niet meer zo belangrijk. Ikzelf blijf opschroef-connectors nog altijd gemakkelijk en goedkoop vinden, en heb er zelf nog geen moeilijkheden mee gehad; maar smaken verschillen natuurlijk.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei a33:

 

Wellicht zit de tape er alleen maar, om het onder de plug uitstekende draadvlechtwerk wat bij elkaar te houden, zodat je je er niet aan prikt.

 

En als de regenkapjes omlaag gaan, lijken waterdichte connectors mij ook niet meer zo belangrijk. Ikzelf blijf opschroef-connectors nog altijd gemakkelijk en goedkoop vinden, en heb er zelf nog geen moeilijkheden mee gehad; maar smaken verschillen natuurlijk.

 

Groet,

A33

ik ga steevast voor krimp, er zijn al dhz toestelletjes om te krimpen aan 19 euro, dus dat mag geen probleem meer zijn vind ik.

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou heel goed kunnen a33 maar als je de coax op de juiste wijze aansnijdt, dan komen er geen draadjes onder de F-connector uit, zie bijlage.
Als je de regenkapjes omlaag trekt, kan er geen water in een gewone schroefconnector lopen zonder rubber afdichtring.

 

Coax voorzien van schroef F-connectors.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei alain28:

À ha ??? Is het niet een originele schuif ???, tja moet eerlijk bekennen heb de schotel gekocht via 2de hands en zag er nog goed uit mijn oude 80cm schotel vas al redelijk versleten na 20 jaar trouwe dienst .dus ja , is een uitdaging maar als ze overwonnen is is het dubbel zo leuk , en ja zal die lnb vervangen , heb hem wel getest maar is geen zicht ..........

 

Amai. Voorkeur bij mij is altijd bij dezelfde fabrikant voor schotel en accessoires. Deze uitdaging kan zeker worden overwonnen met veel geduld. Indien geen geduld en of tijd beperking. Gelieve hulp in te huren van "erkend" schotel installateur. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naja dan is de " fun " er volledig weg . Zoals andere graag naar de koers of voetbal kijk is dat mij met schotels enzo . Mij echtgenote verklaar mij ook beetje zot dat ik daar uren me bezig kan houden das fun voor mij . En zeker als het dan werkt . Maar heb de laatste paar jaar beetje links laten liggen had ander uitdagingen is te zien aan die scheur in de lnb en kabels met gewone tape enzo .Weet het , is niet goed maar ben ook niet zot van die f connectoren kom los enzo . Zal toch kijken voor iets degelijk en duurzaam .maar ga eerst een voorlopige kleine schotel van 60 met duo lnb monteren en dan op gemakskes bij mooi weer de grote tegoed instellen . Is nog altijd een hobby he 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 4 maanden later...

zo , opgelost , heb me schotel beetje verplaatst en een nieuw lnb voor de astra 3( zo'n smalle omdat astra 1 en 3 zo dicht bij elkaar zit) , en nu werkt het perfect zelf met een niet originele rail . nu heb ook zo een speciale perstang gekocht voor de f-connectoren op de kabel te monteren en bijhorende striptang waar het een plezier is om mee te werken .

voor het uitrichten op de sat. gebruik ik nu zo sat smart bakje die via je smartphone je schotel kan regelen en moet zeggen ben onder de indruk , je moet wel de juiste freq. enzo instellen maar eens je beet hebt is gemakkelijker dan zo satfinder  

nu nog zo "dakje " maken voor de rail en lnb's te beschermen tegen regen en sneeuw

als afgewerkt is trek ik er een foto :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...