Ga naar inhoud


Geen ontvangst,, Marned ds-100xci + schotel 100cm 3x LBN


marned

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik heb in de kringloop een oude schotel (100cm 3xlnb) met ontvanger (Marned ds-100xci) gekocht. Ik weet dat er een hoop gratis zender (FTA) te ontvangen zijn zonder kaart, en het leek me wel leuk om het zelf eens te proberen.  Maar ik ben er nu al 3 dagen mee bezig maar t wil maar niet lukken!

 

Ik heb de schotel waterpas en 29gr gekanteld opgehangen en met een compass/dishapp op 161gr (astra1) gericht. Maar als ik zenders ga zoeken vind ik niks, hoe ik de schotel ook draai de signaal en kwaliteit sterkte blijven op 0% staan . Heeft iemand hier een idee wat ik fout doen of Is deze ontvanger en schotel  überhaupt nog wel te gebruiken? 

 

 

 

 

post-108064-0-53243800-1495285823_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Was er geen diseqc switch bij ?  Maar geen nood ,sluit je draad van je reciever aan enkel op de middenste lnb aan . Zet je reciever op een Astra 1 zender zoals ZDF en draai maar tot je wat hoort of ziet . Geduld, geduld,....

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste marned

Welkom op dit forum

Ik weet niet op welke satellieten de lnb's zijn afgesteld maar ze staan behoorlijk ver uit elkaar voor de meest gangbare satellieten.
Zit er ook nog een diseqc-switch tussen?

Maak ook eens een foto van opzij waarop de schotel en de lnb's te zien zijn.
In welke plaats staat de schotel?
Welke satellieten wil je gaan ontvangen?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was er geen diseqc switch bij ?  Maar geen nood ,sluit je draad van je reciever aan enkel op de middenste lnb aan . Zet je reciever op een Astra 1 zender zoals ZDF en draai maar tot je wat hoort of ziet . Geduld, geduld,....

Dit heb ik gedaan maar signaal en kwaliteit sterkte blijven op 0% staan,

 

Bedankt voor de reactie!

 

-Ja er zit een diseqc-switch tussen.

-De schotel staat in de buurt van raamsdonkveer (NB)

-Ik hoop er astra 1 en/of astra 3 mee te ontvangen.

 

 

post-108064-0-83958300-1495350855_thumb.jpg

post-108064-0-98170800-1495350859_thumb.jpg

post-108064-0-15131400-1495350864_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een multifeed gebruikt waar je zeker als beginnen niet blij van wordt.
De lnb's behoren op 40% van de hoogte van de schotel gericht te zijn maar ze staan alle maal verschillend. De voorste lnb kijkt bijna over de schotel heen. Bovendien is het helemaal niet zeker dat de feedhorn in het brandpunt van de schotel staat waardoor je bijna geen signaal krijgt want ja, hoe ziet de originele lnb-houder er uit?
En ja, de schotel eerst maar eens afstellen zonder diseqc-switch er tussen.
 

post-60869-0-99201400-1495353688_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn reciever ooit stuk gemaakt. Was garantie en die waren niet goed gezind . Ik meldde dat niet , de  kern was dubbel geplooid van de RF connector . Sindsdien gebruik ik die RF snelkoppelingen bij uitrichten ,die kern lijkt op een stopnaald en krijg je niet zomaar krom.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als die app een beetje klopt, dan zou die boom nog geen probleem op moeten leveren. Over twee jaar misschien wel.
Is je ontvanger wel in orde?
Ik hoop wel dat je de coaxkabels aansluit als de ontvanger uit staat, dus stekker uit het stopcontact anders kun je kortsluiting maken en kun je de ontvanger misschien weggooien als er geen beveiliging in de lnb-voeding zit.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het 'vinden' van een satelliet is niet altijd makkelijk.

Als de sensors van je i-phone niet goed geijkt zijn, zeggen de richting en elevatie op het schem daarvan niet veel.

 

Ikzelf gebruik altijd zo'n goedkope sat-beeper (sat-finder) om een satelliet te vinden.

Ook de zon-methode is handig, om de goede azimuth/hour angle te vinden; dan hoef je vervolgens alleen nog de goede elevatie te vinden.

 

Wat is jouw methode tot nog toe?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook met de kleine schotel krijg ik geen 1 zender (astra1) te zien! Zou het dan toch door de boom van mijn achterbuurman komen?

Heb je ook de coaxkabels bij de koop gekregen ? zitten de F-connectors er op de juiste manier  aan ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het handiger als je een oproepje in de advertentie afdeling zet waarin je vraagt of er misschien een ervarener lid van sat4all is die in jouw omgeving woont en je even een handje wil komen helpen. Anders wordt het zo'n gedoe voor je!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als die app een beetje klopt, dan zou die boom nog geen probleem op moeten leveren. Over twee jaar misschien wel.

Is je ontvanger wel in orde?

Ik hoop wel dat je de coaxkabels aansluit als de ontvanger uit staat, dus stekker uit het stopcontact anders kun je kortsluiting maken en kun je de ontvanger misschien weggooien als er geen beveiliging in de lnb-voeding zit.

 

 

 

 

Ik denk ook dat de ontvanger niet meer up-to-date is, ik heb ze terug naar fabrieksinstellingen gezet en op internet zie ik berichten over mijn ontvanger uit 2006.

Of de app klopt weet ik niet, ik heb er verschillende gedownload maar ze geven allemaal een andere richting aan :(. Maar ik heb een kompas op de arm van de schotel gelegd en ze zo naar 161gr gedraaid. en deze app kwam er echt het beste bij. Maar zoals a33 al aangeeft bij ik aan het kijken voor een sat-finder en heb ik besloten om gelijk maar een recreatieset van canaldigitaal op marktplaats te zoeken want deze zomer gaan we toch 2 weken naar camping in Frankrijk en er is geen tv aansluiting! 

 

@Trust ik heb een kabel van 15 meter, de connectors heb ik er opnieuw aan gezet, van die schuif connectors,,

 

@T90user Ik ga het eerst zelf nog proberen, mocht ik er echt niet uitkomen dan vraag ik hulp, anders kan ik het straks op vakantie nog niet zelf

en dan zal je zien dat er alleen maar franse op de camping staan. Maar met de juiste  apparatuur gaat het me zeker lukken.

aangepast door marned
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...