Ga naar inhoud


Onderscheid beeldkwaliteit Dreambox DM900/Octagon SF 4008/VU+ Ultimo4K


satsurfer

Aanbevolen berichten

Gewoon deze vraag. Momenteel een Octagon SF 4008 (die ik terugstuur wegens defect)... Speelt al heel mooi.

 

 

Maar vroeger was er toch serieus onderscheid tussen verschillende merken van ontvangers. Ik had 15 jaar terug een Hyundai HSS 820, en die speelde perfect.

 

Is er nog een onderscheid in bovenstaande ontvangers op een 4K scherm? En ik bedoel niet of ze de hoogste resolutie kunnen halen, maar het contrast, zijn het warme kleuren, scherpte,...

Ok, bovenstaande hebben allemaal al een DVB-S2X (4K HVEC decoder) aan boord.

 

Of gebruiken ze allemaal dezelfde GPU?

aangepast door satsurfer

VU+ Duo 4K DVB-S2x FBC DUAL +  1 X DVB-C FBC V 1.0 (Enigma2); Visiosat BIG Bisat (13,2° 19,2°, 23,5°, 28,2°O), 4 Alps BSTE9-101B, smart MS 17/4 ES multiswitch, Samsung UE50JU6800W

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Bij een UHD ontvanger heb ik geen vergelijk, maar bij de HD ontvangers bepaalt de gekozen chipcombinatie de beeldkwaliteit.

Er zit bij HD ontvangers wel degelijk beeldkwaliteit verschil tussen de verschillende chipsets.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is mijn ervaring ook... Technisat geeft altijd een erg mooi beeld vind ik.

Het hangt er dan uiteraard ook wel weer vanaf, op welke TV je de receiver aansluit... en hoe die ingesteld is.  Maar een super sat receiver op een slechte tv zal een slecht beeld opleveren... en meestal heb je thuis slechts 1 receiver, en zie je andere merken op andere tv's bij andere mensen...

 

Ik mis de laatste jaren wel de beoordeling over beeld bij tests. Vroeger zag je dat volgens mij meer dan nu...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Technisat mag zijn ontvangers dan wel in Duitsland fabriceren maar maken niet zelf hun chipsets. Die komen van de zogenaamde "Enablers" net zo als alle anderen uit o.a. China en het verre Oosten en de beeldkwatiteit is niet beter of slechter dan de andere consumer ontvangers op de markt.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je eenmaal weet waarop je moet letten zie je het wel degelijk.

Zeker op een 65" Plasma scherm.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk eerder dat het plasma scherm dan zijn minder goede eigenschappen zal weergeven. :D

 

Er zal een Klasse 1 Broadcast referentie monitor aan te pas moeten komen om dat uit te sluiten

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn wel degelijk verschillen qua beeld tussen verschillende ontvangers, in het verleden al vaak met verschillende ontvangers opgemerkt. Misschien raar maar tot nu heb ik nog altijd het  mooiste scherp beeld met CI module rechtstreeks in mijn tv.  Is hiervoor een verklaring?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Welke tv gebruik je?

 

Barco?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn tv (toch niet slecht om beeldkwaliteit te beoordelen)

http://www.samsung.com/nl/consumer/tv-audio-video/televisions/uhd-tv/UE50JU6800WXXN/

 

http://www.s21.com/samsung-ue50ju6800.htm
 

verschil specs octagon SF4008 versus dreambox DM900

vrij gelijkaardig? (voor de beeldkwaliteit)

 

- Broadcom Chip BCM 7251S

- 12K DMIPS (12000) processor
- 2 x 1700MHz Dual Core (2 x 1,7GHz)
- NAND Flash 4GB eMMC
- RAM 1GB DDR4
- HVEC / H.265 video decoding
- DVB-S2X standard support

 

Dreambox DM 900 UHD

  • Dual Core (idem octagon?????) 12K DMIPS CPU
  • MPEG-2 / H.264 Decoder
  • H.265 Decoder UHD
  • 3 Zoll Color LCD Display
  • 4 GB Flash (MMC)
  • 2 GB RAM (Arbeitsspeicher)
  • Dual Core 12K DMIPS CPU
aangepast door satsurfer

VU+ Duo 4K DVB-S2x FBC DUAL +  1 X DVB-C FBC V 1.0 (Enigma2); Visiosat BIG Bisat (13,2° 19,2°, 23,5°, 28,2°O), 4 Alps BSTE9-101B, smart MS 17/4 ES multiswitch, Samsung UE50JU6800W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...