Ga naar inhoud


Windows 10 herstelpartitie.


Gast catw

Aanbevolen berichten

Windows 10 herstelpartitie.

Dat windows 10 een herstelpartitie aanmaakt wist ik maar nu na de "grote update" is er weer een herstelpartitie aangemaakt en of dat nodig is betwijfel ik.
Alleen is het niet mogelijk in de partitie te kijken naar de gegevens en de data van de gegevens, op de partitie waar een oude datum zal staan en waar niets meer bijgewerkt zal worden zou ik dan kunnen verwijderen.
Of is het zo dat windows 10 beide herstel partities gewoon in gebruik heeft dus dat er dan geen weggehaald kan worden en de lege ruimte terug gezet kan worden naar de schijfruimte.

post-51681-0-45296100-1497289444.png

post-51681-0-50299400-1497289462.png

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites


Even nagekeken hier , mijn W10 heeft er maar 1, heeft de laatste update, deze verwijderen zou ik niet zomaar doen, daar moet meer info over te vinden zijn.

 

Op Engelstalige forums word vermeld dat deze bijkomende partitie even blijft staan en de mogelijkheid bied terug te gaan naar de vorige Windows 10 voor de grote upgrade.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een "Healthy Recovery Partition" van 450 MB en een "Healthy EFI System Partition" van 100 MB.

En bovendien een "Unalocated Partition" van 15 MB 

Daarnaast nog mijn System C: en mijn Data D: van elk een kleine 500 GB

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is die Healthy Recovery Partition 300MB en die Healthy EFI System Partition 600MB dus zitten er ook verschillen in de grote per systeem. Ik heb daarnaast nog een recovery van 15GB maar dat is Windows 8.1 die meegeleverd werdt op de laptop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die "Unalocated Partition" is de cache van je HD maar zoals je ook kunt zien (2de plaatje) zijn de herstelpartities 100% vrij, hartstikke leeg, dus waar windows 10 dan van wil gaan herstellen is een "Dynamo of Hans Klok" gebeuren.

Zelf heb ik daarom een backup op een externe harddisk al kan je dan ook bedenken of die (usb 3.0) wel gezien zal worden bij het gebruik van een opstartschijfje na dat je computer de geest heeft gegeven.

post-51681-0-88811100-1497328670.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou me niet zo druk maken om die 500 MB maar het komt simpelweg omdat de eerste herstel partitie tijdens een upgrade niet groot genoeg was. Als dat zo is maakt hij een tweede aan. Meer is er niet aan de hand. Je kunt het vooraf voorkomen door de herstel partitie groter te maken, maar daar moet je net aan denken, je weet niet hoe groot hij moet zijn enz.  

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Op 13-6-2017 om 09:17 zei winwiz:

Ik zou me niet zo druk maken om die 500 MB maar het komt simpelweg omdat de eerste herstel partitie tijdens een upgrade niet groot genoeg was. Als dat zo is maakt hij een tweede aan. Meer is er niet aan de hand. Je kunt het vooraf voorkomen door de herstel partitie groter te maken, maar daar moet je net aan denken, je weet niet hoe groot hij moet zijn enz.  

 

ja ik haak even aan op dit topic, als het mag=>

 

ik ben toch een tijdje bezig geweest met alles op een nieuwe SSD te plaatsen

ging niet, doel disk te klein ===== uh wattuh? hoe dat dan?

 

ja die 520 GB disk als bron en de nieuwe 520 GB disk als doel is te klein melde AOMEI en diverse andere proggies zoals partcloning

ook in windows zelf kun je dat zien

cmd

diskpart

list disk en of list volume

zie je wat erop staat

 

er staan 4 partities op de oude SSD waarvan er 2, die zoals winwiz schrijft, een eerdere poging waren om een herstel partitie aan te maken

die gebruiken ruimte en zijn eigenlijk onbruikbaar want incompleet

En de originele recovery / herstel partitie op de HP slice is echter ook verkeerd aangelegd destijds (ontdekte ik nu) een windows 7 recovery (daar heb ik niks aan)

 

ik heb heel veel gelezen over de foutmelding en ontdekte daarbij, dat die recovery partitie D:/ op de oude SSD (dus de bron) eigenlijk helemaal niet nodig is want achterhaald en ik heb middels AOMEI backup software alles reeds op de NAS staan en in de cloud

 

AOMEI heeft een gratis programma, namelijk de AOMEI Partition Assistant\PartAssist.exe en daarmee kun je heel eenvoudig die recovery / herstel partitie wissen

 

dat gedaan en nogmaals de hele disk geclooned met AOMEI backup pro

en waarachtig de disk cloon is nu compleet en 100% succesvol...

pC open,

SSD wisselen

opstarten error code van gecloonede SSD

opstarten met bootable USB

diskpart gebruiken om de juiste partitie te laten booten

reboot

msconfig gebruiken om je bootvolgorde te fixen

reboot

klaar nieuwe SSD loopt

 

een en ander bestudeerd via de youtube van louis Alberto en anderen

 

hoop het helpt

je moet je goed voorbereiden en je oude partitie analyseren

en als die niet meer bruikbaar is vergeet 'm

 

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...