Ga naar inhoud


We zullen DAB gebruiken, niet goedschiks dan maar kwaadschiks


Psychosammie

Aanbevolen berichten

Zendt die zender waar drs ijzerbout voor werkt nog niet analoog uit via de ether?

In belgie, zorgen de radio stations nu voor hun eigen zend installatie via FM.

Wat ik begrijp, gaan alle dab(+) zenders via nordic (als ik mij niet vergis) en die zal dit uiteraard niet gratis doen.

Oftwel gaan ze nog meer reclame blokken invoeren om die te betalen, of het kan betalen worden.

Maar ja, wie zijn hoofd doet pijn tegen dat FM volledig is uitgefaseerd.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nu nog niet nee maar als je goed leest zeg ik straks. Als men er een abonnement aan gaat hangen. Ik zit er niet mee hoor want moet anders in een hutje op de hei gaan wonen.

 

DAB wordt uiteindelijk gewoon doorgedrukt, kwaadschiks desnoods is mijn mening op de stelling van dit topic. Men schakelt gewoon af op den duur want alternatief is er gewoon is de reden. Net als van analoge tv naar digitale ether tv. 

 

 

Wat jij hier over dab+ zegt is nog nergens vertoond, en dat zal ook zo blijven. Er zijn genoeg andere manieren om je te laten betalen voor muziek. Betaalradio dab+ ? Daar bestaan niet eens ontvangers voor.  

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

DAB komt er hier niet in, zonde van mijn geld en ik heb het helemaal niet nodig.

DAB , DAB+ , whatever .... , ze mogen de boel in .... , inderdaad , niet geinteresseerd

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, je kunt van alles bedenken om het af te kraken. Ondertussen gaan de dab+  ontwikkelingen gewoon door, net als indertijd bij FM.

kraak niets af zeg het alleen maar dat was toen ook de toekomst ;)

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

kraak niets af zeg het alleen maar dat was toen ook de toekomst ;)

 

Jawel, maar met de ondertoon van: "trap er niet in". 

DAB+ wordt in dit geval natuurlijk wel gemeengoed. Nogmaals: zo is FM ook een lang traject geweest. Vanaf de jaren 50 tot eind jaren 80 zat er op de Nederlandse FM alleen een enkele Hilversumse zender. Niet eens alle.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaha, maar toen was het nieuw. En een draagbare radio was ook heel gaaf om te hebben. Maar nu boeit het niet meer.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er uberhaupt nog landen waar men ouderwets analoog tv kijkt vraag ik me opeens af..?

Zeker wel, er wordt zelfs nog analoog op de satelliet uitgezonden.

https://www.lyngsat.com/Star-One-C2-C4.html

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf de jaren 50 tot eind jaren 80 zat er op de Nederlandse FM alleen een enkele Hilversumse zender. Niet eens alle.

Dat was vooral omdat commerciële omroep nog niet toegestaan was en de lokale omroepen ook nog niet.

Ook waren nog lang niet alle provincies voorzien van een regionale omroep.

Zelfs piraten waren nog niet actief op FM.

Dus welke zenders anders dan Hilversum had er in Nederland voor 1980 op de FM moeten zitten?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was vooral omdat commerciële omroep nog niet toegestaan was en de lokale omroepen ook nog niet.

Ook waren nog lang niet alle provincies voorzien van een regionale omroep.

Zelfs piraten waren nog niet actief op FM.

Dus welke zenders anders dan Hilversum had er in Nederland voor 1980 op de FM moeten zitten?

Je dwaalt even af.(los van je argumenten).

De FM was vanaf de jaren 50 tot 1980 nagenoeg LEEG. Zo'n 25  jaar!

En toch is FM doorgezet, en daar hoor ik de tegenstanders van DAB+ niet over. FM had dus volgens hen dus ook moeten stoppen in het begin omdat slechts weinigen er gebruik van maakten.

 

Nu wordt dab+ in ieder geval ruimer ingezet. Meteen een hoop zenders te kiezen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, FM bood iets nieuws. Vooral met een hippe draagbare radio. DAB is gewoon te laat, niet hip en al achterhaald door andere mogelijkheden.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

DAB is gewoon te laat, niet hip en al achterhaald door andere mogelijkheden.

Dat is slechts een mening. DAB+ is nog in opbouw, dus je conclusie is zeer voorbarig. Eerst maar eens 5 jaar afwachten.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij leeft nog in de oude tijd. Kijk om je heen. Dankzij social media hebben nieuwe dingen een acceptatie tijd van hoogstens een paar maanden. Als het dan niks is wordt het nooit meer wat.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldige glazen bol heb jij, maar overschat de sociale media niet.

Het rechtstreekse verband tussen sociale media en dab+ ontgaat me, trouwens.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK heb nu 2 weken mijn nieuw wagen met DAB+.

Ik hoor een hemelsbreed kwaliteitsverschil tussen FM en DAB+.

DAB betekent geen storing en een sublieme kwaliteit.

 

En vrijdag telde ik 71 verschillende programma's op DAB. in Oost-Nederland.

 

Maar dat is nu precies de ellende met DAB. Ik had het vanochtend nog, op WDR 3 een verdomd interessant programma over de vredesbeweging en de schrijver Thoreaux, loop ik naar boven, wil zo weinig mogelijk van het programma missen. Op FM zou het gemakkelijk geweest zijn, even de knop naar 97,3 MHz omgedraaid. Maar op mijn DAB ontvanger moet ik stapje voor stapje even 71 zenders doorklikken voordat ik het juiste programma heb. Waardeloos!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...