Ga naar inhoud


We zullen DAB gebruiken, niet goedschiks dan maar kwaadschiks


Psychosammie

Aanbevolen berichten


  • Moderator

:grin:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het nadeel is, bij digitaal, is dat bij te weinig signaal, het geluid onverstaanbaar wordt, en als je een interesant gesprek aan het beluisteren bent, pech. Bij analoog, gaat er ruis door de stem heen, en kan je verder luisteren.

als aspirant radio amateur, heb ik veel gesprekken beluisterd volledig in de ruis, al was het maar van: dit kan ik met mijn installatie van zover ontvangen. In het digitaal tijdperk zal zoiets voorbij zijn, maar ja, je erbij neerleggen is de boodschap.

maar radio beluisteren in onze streek, is niet veel meer, je hoort veel dezelfde platen, net alsof ze maar een stuk of 100 mp3'tjes meer hebben.zo kan ik ook een radio station beginnen. Heb er hier zo een 13 Gb, en aangezien anderen steeds herhalen, kan dit geen probleem zijn.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Weer een hoop krampachtige pogingen op TV om ons aan de DAB te krijgen. Het wil zeker nog steeds niet lukken? 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zeker niet tegen nieuwe technieken,maar als je iets doet moet je het goed doen.

En een magere bitrate van 48k tot 62k (naar ik heb gelezen,Radio 2 is 158k bij Digitenne en 190k via Astra 3)

En waarom via een Digitenne frequentie en niet op een FM frequentie?

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Psychosammie:

Weer een hoop krampachtige pogingen op TV om ons aan de DAB te krijgen. Het wil zeker nog steeds niet lukken? 

Of weer krampachtige poging om DAB+ af te branden? Terwijl FM er decennia over gedaan heeft om ingeburgerd te raken!

Gaan we elke maand de balans opmaken?  Of geven we het een kans om ingeburgerd te raken en zien we over een jaar of 5 wel hoe de wereld er dan uitziet? 

 

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hangt niet enkel van de techniek af, maar ook van degene die het te zeggen heeft wie op dab+ komt.

In België, is het verlopig al brol wat op de dab+ band zit.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer ik in Belgie ben en luister naar de dab hoor ik veel zenders welke ook op de fm band uitzenden.

Wat is daar brol aan?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei ceesv:

Wanneer ik in Belgie ben en luister naar de dab hoor ik veel zenders welke ook op de fm band uitzenden.

Wat is daar brol aan?

Dat bepaalde zenders, enkel reclame uitzenden, eindeloos achter de micro zitten te l°llen, en tot vervelens toe hetzelfde herhalen, en al hun gezever,reclame en gel°l soms eens onderbreken voor een liedje. qmusic, is hier het ultieme voorbeeld van. Je moogt al blij zijn, 5 liedjes te horen in een uur, en je denkt steeds maar door hun eindeloos herhalen, dat het een zender is voor (met alle respect voor die mensen) dementerende personen :mad:. Ooit op een werkplaats gezeten, met die zender op, en na een anderhalf uur weggelopen, het was om tureluur te komen. Wat ze ooit toegelaten hebben op de fm band, een echte schande :(. Puur frequentie verspilling. En dat zit nu ook de dab+ band kapot te ..... . Maar met voldoende geld, kan je alles in o.a. België :(

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik luister altijd naar Klara op dab, er is dacht ik nog een 2e klara met alternatieve programmatie op dab.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei sattv4iedereen:

Dat bepaalde zenders, enkel reclame uitzenden, eindeloos achter de micro zitten te l°llen, en tot vervelens toe hetzelfde herhalen, en al hun gezever,reclame en gel°l soms eens onderbreken voor een liedje. qmusic, is hier het ultieme voorbeeld van. Je moogt al blij zijn, 5 liedjes te horen in een uur, en je denkt steeds maar door hun eindeloos herhalen, dat het een zender is voor (met alle respect voor die mensen) dementerende personen :mad:. Ooit op een werkplaats gezeten, met die zender op, en na een anderhalf uur weggelopen, het was om tureluur te komen. Wat ze ooit toegelaten hebben op de fm band, een echte schande :(. Puur frequentie verspilling. En dat zit nu ook de dab+ band kapot te ..... . Maar met voldoende geld, kan je alles in o.a. België :(

Heeft dan niks te maken met dab+ techniek. Maar dab+ zou inderdaad nieuwe kansen moeten bieden om het radio aanbod diverser te maken.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Eduard07:

Of weer krampachtige poging om DAB+ af te branden? Terwijl FM er decennia over gedaan heeft om ingeburgerd te raken!

 

De frequentie van de stupide spotjes vielen me gewoon op. Het is niet meer de tijd dat een technologie er decennia over doet om ingeburgerd te raken. Kijk naar 3D tv, 2-3 jaar aandacht voor geweest nu al weer helemaal uit. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Psychosammie:

 

De frequentie van de stupide spotjes vielen me gewoon op. Het is niet meer de tijd dat een technologie er decennia over doet om ingeburgerd te raken. Kijk naar 3D tv, 2-3 jaar aandacht voor geweest nu al weer helemaal uit. 

Dus jij vindt dat iedereen binnen pak weg een jaar een dab+ ontvanger moet aanschaffen als bewijs dat het aanslaat?

Zo werkt het toch niet?

Ik koop doorgaans een nieuw apparaat als het oude aan vervanging toe is. Dus niet meteen een 4G smartphone terwijl mijn 3G-er het nog wel even kan uithouden. 

Er zit bij mij gauw een jaar of 3 tussen het oude en het volgende model met bijbehorende technische vooruitgang.

En ik ben vast niet de enige die zo met aankopen electronica omgaat.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij koopt een een apparaat als deze aan vervanging toe is, anderen kopen een nieuwe iPhone zodra deze op de markt komt. Het succes wordt bepaald door de mogelijkheid je product te kunnen verkopen. Mijn Sangean 909 gaat al weer 10 jaar mee en waarschijnlijk gaat hij nog 10 jaar mee. Dat zal gelden voor duizenden andere portable radio's en zo komt DAB dus niet van de grond. Tenzij ze FM gewoon de nek omdraaien. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...