Ga naar inhoud


Muurbeugel problematiek


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Een schoorsteen is bedoeld voor het afvoeren van rookgassen, geen support voor antenne masten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een schoorsteen is bedoeld voor het afvoeren van rookgassen, geen support voor antenne masten.

 

Juist, ik ben het daar helemaal mee eens.

Toen ik in 1982 naar Duitsland verhuisde en met mijn Nederlandse verstand een antenne voor AFN aan de schoorsteen wilde monteren werd ik gelijk al gewezen op de regelgeving in Duitsland. En ik heb er heel snel geleerd dat er ook werkelijk goede aannembare redenen voor zijn. Met schoorsteen klemmen en kabels rond de schoorsteen is de schoorsteen stabiliteit snel aan de haal door enorme krachten waarvoor het bouwsel domweg niet gemaakt is.

En wat is er niet mooier dan een antenne door de dakpannen met een goede bevestiging binnen de vliering te voeren?

Komt nog bij dat de agressieve rookgassen alles wat maar kan roesten ook zal laten roesten. En Triax is daar wel heel gevoelig voor, Sprietje.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan zijn, maar er is genoeg meuk van nog slechtere pisbakken kwaliteit en dat zie je dan heel duidelijk bij bevestiging aan een schoorsteen onder regelgeving waar niemand zich werkelijk over bekommert.

 

In Dubai zou Kathrein wat betreft hun schotels ook geen schijn van kans maken. Daar moet het vooral goedkoop zijn en maar maximaal 2 jaar werken want dan zijn de Engelsen van hun koude kermis thuis gekomen en laten alles achter, inclusief alle schulden.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder deze schotel klotsen de golven en geeft nog steeds ontvangst. Gewoon een Spaanse schotel die er al 15 jaar hangt.

 

Zo´n stuk vuil zou ik niet aan mijn pui willen hebben.

Maar goed er zijn mensen die dat allemaal niet uitmaakt.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja Drs.IJzerbout, zo'n schotel zou ik ook niet aan m'n gevel willen.
Maar weet je hoe het gaat? Ze bellen een installateur en die heeft wat schotels in de wagen liggen en echt geen polyester Visiosat hier in Spanje, waarschijnlijk ook niet op de zaak. Heel misschien hebben ze op de zaak wel een aluminium schotel.
Het zou natuurlijk zakelijk zijn om een aluminium schotel aan te bieden tegen meerprijs maar veelal wordt dat niet gedaan en als ze dan misschien toch een duurdere aluminium schotel in de wagen hebben liggen, is het maar de vraag of de klant daar voor kiest. Die vindt het doorgaans allemaal toch al te duur. Bij de levensduur staat zo'n klant helemaal niet stil.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ook in Nederland bekende groothandelsmaatschappij König die van alles en nog wat spullen in hun programma hebben, hebben op antenne, schotel en lnb gebied best wat leuke artikelen.
Ze hebben bijvoorbeeld ook instelbare muurbeugels voor masten tot 42mm dik.
Het type SAT Emma 3560 heeft een ingeschoven lengte van 35cm en uitgeschoven 60cm
Het type SAT Emma 5595 heeft een ingeschoven lengte van 55cm en uitgeschoven 95cm
Voor een dakrand die een flink stuk over steekt handige muurbeugels als de schotel boven de dakgoot moet komen.
 

post-60869-0-87388500-1498639365.jpg

post-60869-0-02714700-1498639719_thumb.jpg

post-60869-0-22742800-1498639734_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een veel voorkomend probleem.
Je woont in een appartement en wilt graag een schotel op je balkon plaatsen.
Dan loop je vaak tegen allerlei regels aan van de vereniging van eigenaren of de huurdersovereenkomst.

Vaak wil de persoon de schotel op een muurbeugel plaatsen maar het is absoluut verboden een gat in de muur te boren.
Een andere oplossing is een tegelvoet maar daar is soms niet echt de ruimte voor.
Een andere oplossing is dan een stempel te plaatsen tussen je balkon en het plafond.
In de bouw hebben ze daar prima oplossingen voor maar die stempels zijn behoorlijk zwaar en hebben bepaald geen fraai uiterlijk.
Stempels die een stuk lichter zijn en je veel beter op je balkon kunt plaatsen zijn de Cargo- Keepers, bedoeld om lading in vrachtwagens en bestelwagens vast te zetten.
Die zijn er te kust en te keur in allerlei lengtes en uitvoeringen, in staal en aluminium, met verschillende klemtechnieken enz.
Ik laat slechts één model zien als voorbeeld. Even op de afbeelding klikken.
 

post-60869-0-39705400-1498642572_thumb.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...