Ga naar inhoud


meerder satteliete


Aanbevolen berichten


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Maar kennelijk gebeurt er wel iets met de motorsturing als hij via zijn ontvanger de 28oost kiest:

 

 al ik op astra 2 wilt draai mij schotel naar thor

...

ik moet poort a 19 poort b 23 poort c 13 poord d thor 

...

en nog een poor g voor astra 2 omdat de stuuring van de mobielhome zo is in gestel

 

@youriy en @muppet: Dat lijkt dus toch anders dan wat jullie schrijven.

 

groet,

A33

 

Edit: Poort g is dan poort nr 7, dat zou dat --als het inderdaad met een combinatie diseqc 1.1-1.0 moet worden aangestuurd-- inderdaad  diseqc 1.1 Input 2 en diseqc 1.0 keuze C of 3 of 3/4 of BA kunnen zijn.

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet iedereen kan gelijk hebben deze keer heb ik het mis dus

 

Nou ja, de gegevens van de installatie van @mikelange zijn nog een beetje onduidelijk, dus we weten het nog niet.

Wellicht heb ik gelijk, of wellicht heb jij gelijk.

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mikelange:

 

Kan je dit vinden in je VU:

bij ontvangstinstellingen:
- configuratiemodus geavanceerd

 

Daar moet je dan o.a. diseqc 1.1 instellingen kunnen vinden.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Edit: Poort g is dan poort nr 7, dat zou dat --als het inderdaad met een combinatie diseqc 1.1-1.0 moet worden aangestuurd-- inderdaad  diseqc 1.1 Input 2 en diseqc 1.0 keuze C of 3 of 3/4 of BA kunnen zijn.

Als je 1.1 selecteert kun je toch 16 poorten toewijzen, dus gewoon poort 7 kiezen.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De controller van de schotel bepaalt welke satelliet je ziet.

 

Je ontvanger welke je op de schotel aansluit moet je programmeren voor een lnb.

Wanneer je astra 2 BBC wilt zien selecteer je op de schotel controller Astra 2.

 

Je ontvanger hoeft geen LNB te selecteren, voor elke positie is dat dezelfde.

Je laadt in je ontvanger gewoon een zenderlijst voor de gewenste satelliet en hebt zonder positiekeuze van de ontvanger ontvangst.

 

De schotelkeuze gebeurt op de schotel controller.

 

Bij gebruik van een wavefrontier met bijvoorbeeld 8 posities gebruik je diseqc 1.1 en commited en uncommited switches.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik van rai hotbird naar vtm zap draait hij van zelf en ook van vtm naar bvn draait hij van zelf zonder dat ik iets moet doen juist als na bcc engeland zap draait de schotel naar thor dat is mij probleem heb vroeger een draai schotel gehad voor thuis dat ken maar zo een camper schotel is iets ander 

@

ceesv
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, dan werkt het toch weer anders als ik veronderstelde.

 

Kan je eens een foto plaatsen van de schotel controller?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt erop dat je VU voor de 28oost tot nu toe diseqc 1.0, positie 4, heeft gekozen. Klopt dat?

 

Kan je de instelling van 28oost wijzigen in het geavanceerd menu, naar diseqc 1.0: positie 3 en diseqc 1.1 (UNCOMMITTED switch command) Input 2 (of eventueel input 16)?

Naar welke positie draait hij dan?

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...