Ga naar inhoud


Valt de ontvangst van Joyne mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten


Beste commentaar

 

Je hebt aangegeven dat als de kop van de Inverto Black Ultra Single 16mm van de lnb-klem af staat, het focuspunt van de lnb precies samenvalt met het brandpunt van de schotel. Hierdoor krijg je een maximale ontvangst.

 

De B&R 65 schotel heeft inderdaad wat beperkingen wat betreft het gebruik van de lnb's.
Geadviseerd wordt de Inverto Black Ultra te gebruiken en dat is ook een lnb die goed past.
Ik heb een tekening gemaakt waarin drie verschillende lnb's precies op schaal getekend zijn.
Bovenaan de Inverto Black Ultra Single met op 16mm van de kop een rode lijn getekend die de voorzijde van de lnb-klem moet voorstellen. De lnb-klem van de B&R-schotel is erg breed 25 of 26mm. Meestal zijn de lnb-klemmen 20mm breed. De tweede rode lijn is de achterzijde van de lnb-klem.
Ik heb de voorzijde van de Inverto-lnb's op één lijn gezet (blauwe lijn) omdat het focuspunt bij de Inverto-lnb's allemaal even ver vanaf de voorzijde ligt.
De tweede lnb, de Inverto Black Ultra Twin ook prima te monteren is met het brandpunt op de juiste plaats.
Als derde lnb heb ik een monoblock van Inverto genomen. Wat maatgeving vanaf de voorzijde betreft zijn alle duo-lnb's en monoblocken van Inverto zowat hetzelfde. Ook andere monoblocken passen dus op de B&R 65 schotel.

 

Een ander verhaal wordt het als je bijvoorbeeld de Inverto Black Premium Twin neemt. Die heeft maar een halslengte van 26mm en dan valt er dus nagenoeg niets te schuiven. Hoewel het brandpunt bij de Premium lnb's hetzelfde liggen als bij de Inverto Black Ultra's, is er dus geen mogelijkheid om de kop 16mm voor de lnb-klem te zetten.
Hierdoor komt het focuspunt van de lnb dus ongeveer 15mm verkeerd te staan t.o.v. het brandpunt van de schotel. Dit geeft het nodige signaalverlies.
Ik wil hiermee aantonen dat op de B&R 65 schotel inderdaad het beste Inverto Black Premium lnb's geplaatst kunnen worden of andere "Long Neck lnb's" omdat veel andere lnb's veelal niet in focus gezet kunnen worden.

 

B&R 65 focuspunt instellen.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Tonskidutch:

fijn doe maar een wok en een of andere receiver uit je eigen assortiment

het gaat niet om de reeds voorhanden zijnde meting

het gaat om het repliceren van jullie beweringen

@tonskidutch, ik begrijp je niet meer. Nu bied iemand je aan om een meting te verrichten in spanje en dan geef je zo'n antwoord.

Geef hem dan jou Gibertini schotel mee dan krijg je een eerlijk meetrapport t.o.v. Nederland.

 je mag dat natuurlijk vergelijken met een B&R 65cm schotel.

Maar als het beter is dan is dat natuurlijk logisch, maar als het gelijk is dan is het zeker weer zwendel van de tester.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sprietje, bedankt voor de perfecte tekeningen en uitleg.

Hier worden veel mensen mee geholpen en geeft ook aan dat we maatwerk maken met onze schotel.

In mijn visie: "never change the winning team " en daarom leveren we dus ook die lnb's bij onze schotels, zodat de gebruiker niet hoeft te twijffelen en weet dat hij een uitgebalanceerd  pakket  koopt en niet wat de eerste de beste heeft gevonden in een magazijn en in een doos heeft gegooid.

We zijn het niet altijd met elkaar eens, maar dat komt door de toon welke de muziek maakt.

Je ziet dat ik vandaag tijd besteed heb om alles verder naar jouw indicatie aan te passen.

ik weet ook niet alles en heb vaak teveel aan mijn hoofd en moet multifunctioneel zijn en maak ook  fouten, soms omdat ik snel via  mijn telefoon wil reageren.

Maar je ziet dat we samen een perfect product kunnen maken en verbeteren, en nogmaals dank voor de assistentie.

zal de tekeningen van de lnb's bij ons op de website plaatsen 

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei commentaar:

@sprietje, bedankt voor de perfecte tekeningen en uitleg.

Hier worden veel mensen mee geholpen en geeft ook aan dat we maatwerk maken met onze schotel.

In mijn visie: "never change the winning team " en daarom leveren we dus ook die lnb's bij onze schotels, zodat de gebruiker niet hoeft te twijffelen en weet dat hij een uitgebalanceerd  pakket  koopt en niet wat de eerste de beste heeft gevonden in een magazijn en in een doos heeft gegooid.

We zijn het niet altijd met elkaar eens, maar dat komt door de toon welke de muziek maakt.

Je ziet dat ik vandaag tijd besteed heb om alles verder naar jouw indicatie aan te passen.

ik weet ook niet alles en heb vaak teveel aan mijn hoofd en moet multifunctioneel zijn en maak ook  fouten, soms omdat ik snel via  mijn telefoon wil reageren.

Maar je ziet dat we samen een perfect product kunnen maken en verbeteren, en nogmaals dank voor de assistentie.

zal de tekeningen van de lnb's bij ons op de website plaatsen 

 

 

Kijk, dat is nu samenwerking waar je iets aan hebt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik hieruit opmerken dat dit meer toeval dan wijsheid is dat deze drie lnb's precies goed af te stellen zijn?:P

Als ik deze tekening had gemaakt met de Inverto Black Premium waren jullie minder blij geweest.:(

Eerlijk gezegd ben ik nog nooit een lnb-klem tegen gekomen die breder is dan 20mm. Doordat deze lnb-klem een stuk breder is, heb je ook meer beperkingen wat betreft de lnb keuze.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee het is geen toeval, de arm is uitgemeten voor een SX1019, en later toen dat niet meer goed werkte in Portugal heeft Boogje voor mij diverse lnb's getest.

Ook de black premium welke minder presteerde.

Daar kwam de black ultra met zijn goede AGC als beste uit de bus.

En de karakterestiek kwam nagenoeg overeen met de SX1019.

Dat was wel toeval en geluk,  want we kunnen natuurlijk makkelijk de arm aanpassen maar dat hoeft dus niet en dat verdient mijn voorkeur .

Dus elke geleverde schotel kan van  deze lnb's gebruik maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit sinds  1 dec. aan de spaanse zuidkust Almunecar Costa Tropical.

Sat. installatie geplaatst en Eutelsat zoeken.

Gegevens opgezocht , app als eutelsat ,compass 360 en sat. director  gedownload.

Helaas kon ik de sat. 1,2,3  niet vinden. De hoekverdeling op de schotelhouder klopte in ieder geval niet .

Met een goedkope sat. vinder de hoek zodanig ingesteld dat deze max piepte en bij de buren gekeken of mijn schotel hoger gericht stond als bij de buren.

deze zitten op astra (CD)

Toen de sat. proberen te vangen. 

Te weinig geduld denk ik.

Heb locale sat. winkeltje laten komen, eerst moeten uitleggen dat  Joyne een nieuwe  provider was op de eutelsat.

Heeft de transponder waarde opgeschreven en ging met zijn meter aan de gang,

Na wat op en neer gedraai had hij hem binnen 5 min. gevonden en had ik Joyne op de TV.

Met 30 Euro en een pilsje was alles geregeld.

Heeft verder de scew  niet ingesteld staat nog op -3

Met mijn 58 cm schotel en rt lnb heb ik prima beeld, geen gehakkel o.i.d. kijk al bijna en maand zonder problemen ,ook een stormpje wat we hebben gehad  was geen probleem.

Dus al met al dik tevreden en zit hier nog enkele maanden.

Zal misschien nog wel beter afgesteld kunnen worden, maar alles werkt naar MIJN tevredenheid.

Nog wat markeren dan is het de volgende keer een makkie(denk ik).

Hoe de schaalverdeling werkt moet ik nog eens uitzoeken, denk dat mijn goniometriekennis er aan te pas moet komen.

Blijf lekker bij Joyne.

 

IMG_20171223_175058.jpg

IMG_20171223_174933.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Almunecar moet de elevatie voor de Eutelsat 9 op 45° staan.
Als je mast verticaal staat zou je moeten kunnen zien hoe je de elevatieschaal af moet lezen.
De lnb-skew moet daar op -13° staan.
Volgens @commetaar zou de kop 16mm vrij van de lnb-klem moeten staan. Bij jou zit hij er denk ik tegenaan.

 

hoek van 13 graden.PNG

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Bedankt Sprietje voor de info,

 

Ik  heb nog eens gekeken naar de schotelinstellingen op mijn rebox ,

Deze geeft aan:  Sterkte 100% en Kwaliteit 93%.op alle 2 de transponders.

De mast helt een heel klein beetje achterover op mijn klein waterpasje,

Dus als hij perfekt staat dan zal de elevatieschaal in de buurt van de 42% komen , geteld vanaf het middelpunt van de afstelbout.

Heb mijn schroevendraaier maar weer weggelegd en alles gelaten zoals het is.

Ik weet niet hoe kritisch de elevatiehoek is en scew is.

Met de huidige digitale TV hebben we toch geen last meer van meer en minder ruis.

De  50 cm schotel zal hier ook wel werken neem ik aan.

Als Joyne nu ook nog internet via de sat. aan kan bieden tegen een goede prijs zijn we helemaal blij.

 

Prettige kerstdagen 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joyne zelf biedt dacht ik zelf geen internet via de satelliet aan, maar met één schotel kan je vanaf 9°E TV + internet afnemen. Voorbeeld hiervan is al diverse malen voorbij gekomen op dit forum.

De desbetreffende gebruikt die dat gepost heeft zal dit vermoedelijk graag nog eens willen laten zien.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...