Ga naar inhoud


Valt de ontvangst van Joyne mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten

Beste a33

 

De B&R-schotel is een uitstekend product. Daar is over nagedacht om tot dergelijke prestaties te komen want met geen enkele andere kleine schotel kun je in het zuiden van Europa de Astra 23,5 ontvangen. Dat straalt de producent ook uit als je op hun site kijkt want ze onderbouwen waarom deze schotel zo goed presteert. Daar zaten wel wat onderbouwingen tussen die niet klopte, waarschijnlijk door een verkeerde woordkeuze maar dat zou inmiddels verholpen zijn.
Als je dan zó achter je product staat, dan is het onbegrijpelijk dat er een hulpmiddel middels een sticker aan de klanten wordt aangeboden dat 40 en zelfs 50% afwijkt. Dit haalt heel de geloofwaardigheid van een uitstekend product onderuit. Daarom schreef ik "schaam je". Dat is toch geen schelden dacht ik.

 

Bedankt @commentaar dat je de maat door wilt geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden zei janteepe:

Spaans installateurs snappen helemaal niets van Joyne enz.

dat was al langer bekend dat ze er niets van snappen en dat stond ook in het verleden vaker te lezen dat ook een CanalDiGiTaal niet eens fatsoenlijk uitgericht kon worden

daarvoor hebben jullie echter Sprietje op het Iberische schiereiland wonen :grin: en hier in het Forum

 

let wel er is altijd een uitzondering op de regel

er zal best wel één installateur te vinden zijn in spanje :P

 

p.s. en met een goede handleiding van joyne zal het skewwu wel gaan lukken

 

Feliz Navidad

 

aangepast door Tonskidutch

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden zei Sprietje:

Daarom schreef ik "schaam je". Dat is toch geen schelden dacht ik.

 

Nee, dat klopt, maar het is iets anders dan "hier is iets grondig mis".

Die zin was meer op de man gericht, dan op de zaak, en een (verzachtende) smiley ontbrak.

Daardoor beleefde ik het in ieder geval niet als een opbouwende of humorvolle opmerking; mede ook door je post direct daarna.

 

Misschien heb ik dat verkeerd geïnterpreteerd, dat kan zijn ~ maar dat is ook precies het probleem met een op de man gerichte opmerking in geschreven tekst: die wordt gemakkelijk eerder als escalerend opgevat dan als opbouwend. Dat blijft het lastige van geschreven tekst. En misschien bedoelde je het helemaal niet zo, dat kan zijn, natuurlijk.

 

Nadat een paar anderen geschreven hadden dat de toon hen minder beviel, en een moderator een naar mijn smaak nogal ongenuanceeerde interpretatie daarop gaf, heb ik op de moderator gereageerd. Met tekst en uitleg, hoe ik tegen dit soort communicatieproblemen op een inhoudelijk forum aankijk. Mijn reactie was dus primair op de post van de moderator.

 

Dat jij het 'onbegrijpelijk' vindt dat zo'n sticker zo gemaakt wordt voor een verder prima product: tja, welkom in de club.

Gerenommeerde schotels met LNBs een eind buiten het brandpunt, calculators waar evident pittige fouten in zitten, volstrekt foutieve specificaties van schotels, pittig onzorgvuldige diseqc-beschrijvingen in wikipedia, etc etc. Die dingen gebeuren, helaas. Alternative facts, zullen we maar zeggen. Ik probeer me er maar niet al te druk om te maken. En zelf geen fouten te maken, maar dat lukt ook mij niet altijd. :)

 

Wat mij betreft weer opbouwend terug ontopic!

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste janteepe

 

Het is inderdaad een feit dat de Spaanse schotelinstallateurs weinig of geen kennis hebben om meerdere satellieten te ontvangen op één schotel.
Van een multirail is begrijpelijk want ook veel Nederlandse schotelinstallateurs kunnen geen multifeedschotel zoals een Maximum E-85 afstellen maar in Spanje kunnen ze ook niet met een monoblock overweg.
Dit komt gewoon door het feit dat de meeste Spanjaarden terrestrial (met een antenne) kijken en als ze via de satelliet kijken, dan is voor hun meestal alleen de Hispasat interessant. Soms kijken de Spanjaarden ook naar de Astra 19,2 maar die twee satellieten staan zo ver uit elkaar, dat je daar dan toch twee aparte schotels voor nodig hebt.
Niet ver van ons vandaan staat een mooi nieuw modern vrijstaand huis. Daar staan boven op het dak vier satellietschotels op een rij, allemaal op een andere satelliet gericht. Ze staan allemaal ongeveer is dezelfde richting dus het was zeker te combineren geweest maar nee, ze verpesten liever het hele aanzien van het huis met vier aparte schotels omdat ze geen verstand van multyfeed hebben.
Natuurlijk zijn er in elke regio ook satellietinstallateurs te vinden die uit Nederland of België komen die het wél weten en de meeste Nederlandstaligen laten bij dit soort bedrijfjes hun schotel ook plaatsen. Ze zijn meestal niet goedkoop want ze profiteren van hun speciale kennis en benodigdheden.

 

Spaanse installateurs weten van duo-lnb's en monoblocken echt niets.
In Cartagena zit een hele grote elektrozaak waar je behalve voor tv's ook terecht kunt voor weerstandjes, condensators, schakelkasten en alles wat je nodig hebt om voor een fabriek of warenhuis de elektra te kunnen installeren.
Zo ook verkopen ze antennes, schotels lnb's enz.
Laatst had ik voor iemand een duo-lnb nodig voor de Astra 19,2 en 23,5.
Ik ging er met die persoon heen. En zag achter afgesloten glazen schuifdeuren veel verschillende lnb's liggen. Ik zei de verkoper (toevallig was het de directeur van de zaak die zelf ook veel kennis van zaken heeft) dat ik een duo-lnb moest hebben.
Ja die heb ik zei de man en pakte een doos waar hij in zat.
Ik zei, ja maar dat is voor een schotel van 60cm. Ik wil er een hebben voor een schotel van 80cm. Ja die heb ik niet. Wel nog heel veel voor de Astra 19,2 en de Hotbird.
Toen vroeg ik de man, wat moet je hier in Zuid-Spanje nu met een duo-lnb voor een schotel van 60cm. Je kunt hier de Astra 23,5 helemaal niet ontvangen met een schotel van 60cm. Dan moet je toch echt minimaal een schotel van 80cm hebben.
Tja zei hij, maar het is toch voor de ontvangst van de Astra 19,2 en 23,5.
Tja, dat bedoel ik nu, wat een kennis hebben ze van ontvangst van twee satellieten, niks, nada.
Ik zei nog tegen hem, je kunt denk ik beter deze hele partij terug sturen naar je leverancier en duo-lnb's nemen voor een schotel van 80cm.

 

aangepast door Sprietje
was een deel vergeten te plaatsen
Link naar reactie
Delen op andere sites

good heavens,

verder met opbouwen

 

wel er spelen belangen mee m.b.t. "de ontvangst" en of die toereikend of goed is van de eerste echte concurrent van CanalDIGITAAL

en dat wil men aan de tand voelen

niets mis met verbeteringen en aanpassingen daar de monopolist dat ook jaren hanteerde

 

maak nu eens een fabeltastische opstelling in Nederland en een in Portugal voor beide satposities met een door mij gekozen schotel en LNB

en met een en dezelfde professioneel geijkte meetapparatuur uitgelezen ontvangst waarden

 

en liefst heel binnenkort

wens opstelling

een gibertini OP 85 L hier en een gibertini OP85 L daar

een Inverto black premium

een TechniSat Technistar S2 (geschikt voor CI+)

en beide CI+ moduultjes uit de winkel en niet geprepareerd

 

  • Bedankt 1

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch, ik heb geen gibertini, is ook een goede schotel hoor, wordt veel in Duitsland verkocht.

Ik begrijp echter niet wat je met een geprepareerde module bedoeld?

Alle modules zijn hetzelfde en voor ontvangst is een module toch niet van belang? 

Ik heb een vergelijkingsmeting gedaan met professionele apparatuur, 2 merken zelfs, met een  43cm B&R schotel en een Triax 64 cm waaruit gebleken is dat in Nederland de ontvangst van Eutelsat ongeveer gelijk is aan Astra 23 , en dat beide schotels een bijna vergelijkbare digitale opbrengst hebben, en dat het voordeel van Joyne dus in het Noorden en Zuiden van Europa en Noord Africa ( uitgezonderd West Marocco ) en het Midden Oosten - Turkije is.

De 2e foto is de waarde met 27500 5/6 en de 1e na de wijziging naar 30000 3/4 

Nu moet je nog iemand vinden in Spanje met goede meetapparatuur  en Joyne modules.

ik ken er wel, maar die hebben geen Gibertini .

Dus het lijkt me het beste om te hopen dat iemand op jouw oproep reageert.

Het valt me wel op dat iedereen welke positief over Joyne is afgebrand wordt.

Eerst schelden ze jaren op CD en nu er een alternatief is wordt dat onderuit geschopt.

Ben blij met Joyne want CD is al aan het veranderen, en als Joyne niet was gekomen had je volgend jaar je kaartjes ook kunnen inleveren voor een dichtgetimmerde Cam 701.

ik zal je de plaatjes van de professionele meting niet onthouden.

Heb je in ieder geval antwoord.

Misschien niet wat je wou, maar toch. 

 

 

IMG_9710.PNG

IMG_9711.PNG

IMG_9712.PNG

aangepast door commentaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even over je Technisat S2.

Daar heb ik veel metingen mee gedaan en dat is een van de redenen waarom we naar 3/4 zijn gegaan. Die had echt wel problemen in combinatie met onze 43cm schotel. Dat is nu opgelost, ook met een software update.

Zie je dat ondanks de opgave in dB de balk anders aangeeft en in het rode geval dus ook geen zenders in laadde.

En de professionele meter geeft 10.8 dB met 75.5 dbUv terwijl op dezelfde schotel de technisat 7.5 dB en 78 dbUv aangeeft.

 

 

IMG_9713.PNG

aangepast door commentaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Sprietje:

Dit komt gewoon door het feit dat de meeste Spanjaarden terrestrial (met een antenne) kijken en als ze via de satelliet kijken, dan is voor hun meestal alleen de Hispasat interessant. 

 

Die Hispasat is deze week voor de Spanjaarden zo goed als oninteressant geworden.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei commentaar:

Even over je Technisat S2.

Daar heb ik veel metingen mee gedaan en dat is een van de redenen waarom we naar 3/4 zijn gegaan. Die had echt wel problemen in combinatie met onze 43cm schotel. Dat is nu opgelost, ook met een software update.

Zie je dat ondanks de opgave in dB de balk anders aangeeft en in het rode geval dus ook geen zenders in laadde.

En de professionele meter geeft 10.8 dB met 75.5 dbUv terwijl op dezelfde schotel de technisat 7.5 dB en 78 dbUv aangeeft.

Met 30000 3/4 7.5 dB en 

85 dBuV.

 

IMG_9713.PNG

 

IMG_9714.JPG

aangepast door commentaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals beloofd de exacte maten en de gewijzigde sticker. Gecontroleerd met een gradenboog op elke 10 graden verstelling van de skew .

Dit is zoals het is, met deze smalle tape heb ik wat meer mogelijkheden met het kleinere lettertype en totale tekst lengte.

De maat van de rand van de Inverto black ultra tot de lnb klem voor de B&R 65cm is 16 mm.

Dat betekend dat het geen enkel probleem is om een andere lnb te monteren maar waarom zou je dat doen?

 

 

 

 

IMG_9756.JPG

IMG_9752.JPG

IMG_9753.JPG

IMG_9754.JPG

IMG_9755.JPG

IMG_9731.JPG

IMG_9757.JPG

IMG_9758.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-12-2017 om 15:30 zei Tonskidutch:

good heavens,

verder met opbouwen

 

wel er spelen belangen mee m.b.t. "de ontvangst" en of die toereikend of goed is van de eerste echte concurrent van CanalDIGITAAL

en dat wil men aan de tand voelen

niets mis met verbeteringen en aanpassingen daar de monopolist dat ook jaren hanteerde

 

maak nu eens een fabeltastische opstelling in Nederland en een in Portugal voor beide satposities met een door mij gekozen schotel en LNB

en met een en dezelfde professioneel geijkte meetapparatuur uitgelezen ontvangst waarden

 

en liefst heel binnenkort

wens opstelling

een gibertini OP 85 L hier en een gibertini OP85 L daar

een Inverto black premium

een TechniSat Technistar S2 (geschikt voor CI+)

en beide CI+ moduultjes uit de winkel en niet geprepareerd

 

 

Tonskidutch,

 

Als je een objectieve vergelijking met de B&R65 wilt maken moet je dat natuurlijk doen met een Gibertini OP65LN en niet met de OP85. In februari 2018 ga ik weer richting Portugal, Algarve, als er iemand is die een OP65LN voor meting ter beschikking kan stellen ben ik best bereid om die vergelijkingsmetingen (met dezelfde apparatuur) uit te voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...