Ga naar inhoud


Valt de ontvangst van Joyne mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten


4 uur geleden zei ceesv:

 

 

Neem je een standaard kwaliteits- schotel, mag die een maatje groter zijn voor een stabiele ontvangst bij slecht weer.

 

 

 

Dan zou het logischer zijn meetresultaten door te geven met standaard kwaliteits schotel omdat de meesten zo een hebben. 

Zo interesseert mij de bevindingen van een Ferrari niet van een VW wel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje, eindelijk een concrete vraag,

Zoals ik al eens eerder aan heb gegeven wil ik met een zo klein mogelijke schotel in het uiterste zuiden van Portugal Joyne op Eutelsat en Hotbird ontvangen liefst met een monoblock die deze 2 sats aankan.

Ik vind al die  testen van Boogje en Commentaar  met Triax of B&R heel spannend, maar omdat ik alleen maar heen en weer vlieg met handbagage, kan ik deze schotels niet meenemen, (ze zien me al aankomen bij Transavia met een 80cm wok.) en ben ik aangewezen op schotels die ik hier kan krijgen.

Wel is het mogelijk losse lnb's of monoblock mee te nemen.

Een gerenommeerde Algarve sat-dealer heeft mij de positieve resultaten gemaild van een test met de combinatie Eutelsat Joyne en Hotbird en adviseerde een 80cm schotel uit zijn collectie, met 2 lnb's. (zie vorig bericht).

Nu is dus mijn vraag welk monoblock met 2 uitgangen i.p.v. 2 losse lnb's zou geschikt zijn voor zo'n 80 cm brede ? merk schotel.

Ondanks dat sommigen denken dat Joyne alleen vanuit NEDERLAND te verkrijgen is geeft deze dealer aan vanaf volgende week de module van Joyne te kunnen leveren.
Betalen aan Joyne voor het abonnement met ideal is geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste alex6

 

Als ze het over een schotel van 80cm hebben moet je er maar van uit gaan dat het dan een schotel van 80cm hoog is en 72cm breed.
Een monoblock met twee aansluitingen die daar op past bestaat er volgens mij niet, wel een monoblock met 1 aansluiting. Dat is de IDLB-SINM25-DOPO4-8PP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag heb ik tussendoor een  complete zenderlijst gemaakt voor Joyne en Technisat S2.

Deze is op internet terug te vinden onder de naam download Joyne en FTA 19-13--28 zenderlijst.

Daar staan de zenders netjes in volgorde en op kanaal 50 staat CGTN welke volgens Sprietje makkelijk te vinden is in Spanje.

Ook de vele FTA zenders op 9 oost zijn na 50 opgenomen.

Daarnaast staan de fta zenders van astra 19 op disecq 1 ;Joyne op 2 ; 28 op 3 en hotbird op 4 .

Dus de standaard codes waarbij astra 23 dan vervangen is voor 9 oost.

Voor huisinstallaties dus prima, en voor de automaten of campingschotels met een single lnb maakt het niet uit want die luistert niet naar diseqc.

Alleen diegene welke een duo lnb verdraaien van astra naar 9 moeten de diseqc code dan Omwissellen.

Ook heb ik voor de Rebox 4220-2220 en 8220 dezelfde lijst gemaakt en op internet gezet.

dus alleen de diseqc code is gelijk en lokaal kanaalnummer aan zetten voor Canal Digitaal als je die volgorde wilt( ok en dan blauwe toets )

Om alle discussies te sluiten:

Hier een foto van de 43cm B&R schotel in Malaga welke een perfecte ontvangst geeft op Joyne.

En met de 15 Fta kanalen in duits -engels en Frans moet je afvragen of een duo lnb wel zin heeft.

Zijn trouwens een kleine lichte uitvoering aan het testen voor de 55 en 65cm uitvoering.

IMG_9443.JPG

aangepast door commentaar
Aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Jürgen:

Kan ik de genoemde zenderlijst nu ook gebruiken in een Enigma2 ontvanger zoals b.v. mijn VU+ SOLO4K?

 

 

Nee, elke merk ontvanger heeft zijn eigen database.

als er een gemaakt wordt voor Vu dan kan iedereen met dat merk hem gebruiken.

de slimme jongens kunnen misschien de data er uit halen en in de vu dbase plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

even over de ontvangst van Joyne, veel hangt ook af van de tuner in je toestel,

ik heb dus woensdagnamiddag eens weer de dreambox 8000 bovengehaald en naast de gigablue gezet,

nu was er al sinds maart geen aanpassing gebeurd van de zenderlijst op de dreambox,

en moest die op de gigableu ook weer eens aanpassen omdat door een manuele scan de zenders van joyne weg waren na scan met wissen van alle zenders voor het zoeken.

zodat ik dus eens de test heb gedaan, met de dreambox en de manuele scan met verwijderen van zenders voor het scannen kwamen de joyne zenders er perfect door.

daarna de gigablue laten scannen en ook zelfde optie zoals in de dreambox, en daar vond die de joyne zenders niet, heb ze manueel moeten ingeven om te scannen.

even bijzeggen, heb de scan op beide toestellen met dezelfde kabel gedaan.

dus de tuners van de dreambox hebben meer signaal met dezelfde kabel dan die van gigablue.

dit om eens aan te tonen dat het niet enkel aan Joyne ligt maar ook aan je eigen toestel soms dat de tuner minder signaal krijgt op alle posities.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan te bedenken dat de tuners van Dreambox nog niet eens de gevoeligste zijn die op de markt worden aangeboden.

(De ClarkeTech was bij mij altijd nog gevoeliger, gemeten op de NileSat)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Eduard07:

En dan te bedenken dat de tuners van Dreambox nog niet eens de gevoeligste zijn die op de markt worden aangeboden.

(De ClarkeTech was bij mij altijd nog gevoeliger, gemeten op de NileSat)

 

ja idd, en dan te zeggen dat de dreambox 8000 al 8 jaar mee gaat en nog steeds werkt, daar moeten andere merken soms voor onderdoen,

ben van plan een dreambox 900 te kopen, hoop dat die even goed zal zijn en de tuners evenwaardig zodat ik daar ook lang genot van ga hebben zoals met de 8000.

en benieuwd of ik op Joyne dan ook dezelfde ontvangst hebt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...