Ga naar inhoud


Wil een schotel van 110 of 120 cm schotel kopen voor Türksat 4A East Beam.


Turanist

Aanbevolen berichten

Het gaat hier om lnb's met een halsdiameter van 40mm. Deze zijn of precies 40mm of net iets meer. Het gat in de houder is precies 40mm maar de twee delen zijn zodanig, dat als je die om de hals van de lnb zet, is het midden een opening vrij blijft, laten we zeggen een spleet van 2mm. Daardoor worden de lnb's altijd vastgeklemd. Ik kan niet begrijpen waarom dat bij jou niet zo zou zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier een voorbeeld, op de foto zullen jullie snappen wat ik bedoel. Ik heb alles zo vast mogelijk aangedraaid. Ik houd de lnb houder zelf vast met een twin lnb van me neefje en met een singel lnb om aan te geven wat ik bedoel. Zoals aangegeven raken de lnb's elkaar aan. Ik weet het niet maar dit kan niet goed zijn. Ook stuur ik een foto waar de lnb met de lnb's erin zijn. 

DSC_0063.JPG

DSC_0062.thumb.JPG.5c8993fae56315171787b990fa476c41.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

zijn die imbus schroeven waarmee je moet klemmen te lang of "pakken" ze niet ?

Ik ken die klemmen ook en dan zitten onderin waar de onderste helft op de beugel staat , 2 moeren .

Is dat bij jou ook zo ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de indruk dat die twee lnb-houders gewoon te dicht tegen elkaar aan staan waardoor de lnb's niet meer op een normale manier geklemd kan worden.
Maar ik begrijp het helemaal niet. Je zet toch eerst de lnb's vast en dan schuif je de houder over de rail totdat de koppen tegen elkaar staan?

 

En waarom hou je de ruimte tussen de twee klemhelften links en recht niet hetzelfde? Nu staat het bovendeel er gewoon scheef op.

 

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb uiteindelijk het probleem opgelost.... wat blijkt in 1 van de klemmen is een gat niet goed doorgeboord daarvoor de klemmen maar niet goed wilden sluiten... Erg leuk dat er ook geen handleiding is geleverd..... mja, ik heb de gat uitgeboord en nu is het me gelukt om de lnb's in de houder te monteren en op de schotel van me neefje te monteren.  Ondertussen heb ik zenders van Azarspace goed ontvangen vanaf de 2e lnb en alle gevonden zenders in mappen in de decoder opgeslagen.. Alleen nu ben ik erachter gekomen dat mijn Mu@nt HD2400 decoder signaal verliest.. Mijn decoder kreeg maar 37% constante signaal op Türksat 3A East Beam en vondt het zender ELTR ook niet.. Terwijl de TV van me neefje waar sataliet aansluiting was, een signaal had van +50% op Türksat 3A East Beam en ook werdt het zender ELTR gevonden. Ik zag duidelijk dat de beeldkwaliteit op TRT oost pakket vele malen beter was dan op mijn decoder... En nu wil ik mijn Tuner vervangen ,welke Tuner zal in een Mut@nt HD2400 passen denken jullie??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Open hiervoor een ander onderwerp, tuners voor ontvangers is in dit onderwerp offtopic!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...