Ga naar inhoud


Wil een schotel van 110 of 120 cm schotel kopen voor Türksat 4A East Beam.


Turanist

Aanbevolen berichten

Dag leden, ondanks ben ik verhuist naar een andere locatie in Enschede, en wil een schotel van 110 cm of groter kopen. Met een goede LNB. Zelf dacht ik aan een Tirax 110 cm schotel met een Inverto Black Ultra Twin HGLN 40mm LNB. Graag wil ik wat advies van jullie, welke schotel van dit formaat of groter en LNB raden jullie mij aan?. Wat ik graag wil als het me lukt, zoveel mogelijk zenders kunnen ontvangen van Türksat met name zenders die op de Türksat 4A East Beam zit en Azarspace (46 graden) kunnen ontvangen, mijn vrouw is Azeri vandaar. Kunnen jullie mij veder op weg helpen met vriendelijke groeten Hikmet. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dank je wel Sprietje :-)

 

Dus met een schotel van 110 cm en een goede lnb gaat het lukken wat ik wil. Maar toch ben ik naar je mening en van anderen natuurlijk benieuwd, welke merk schotel van 110 cm of groter raad je mij aan en welke merk LNB raad je mij aan?

 

En Zal je mij ook kunnen vertellen hoe ik Türksat en Azarspace op 1 schotel kan ontvangen ,hoe moet ik de LNB's instellen??

 

Groetjes,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik laat het aan gebruikersdeskundigen over welke schotel (maat) je het beste voor de Turksat 4A oost beam kunt gebruiken. Daar zul je de schotel op moeten richten. Dan pas kan ik uitrekenen of je er gewoon een lnb naast kun hangen of dat je voor een monoblock moet gaan. De satellieten staan precies 3 graden uit elkaar op de Clarkebelt.
Hoeveel aansluitingen wil je hebben?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag leden, ondanks ben ik verhuist naar een andere locatie in Enschede, en wil een schotel van 110 cm of groter kopen. Met een goede LNB. Zelf dacht ik aan een Tirax 110 cm schotel met een Inverto Black Ultra Twin HGLN 40mm LNB. Graag wil ik wat advies van jullie, welke schotel van dit formaat of groter en LNB raden jullie mij aan?. Wat ik graag wil als het me lukt, zoveel mogelijk zenders kunnen ontvangen van Türksat met name zenders die op de Türksat 4A East Beam zit en Azarspace (46 graden) kunnen ontvangen, mijn vrouw is Azeri vandaar. Kunnen jullie mij veder op weg helpen met vriendelijke groeten Hikmet. :-)

 

Merhaba Hikmet,

 

Welke zenders op de east beam wil je ontvangen(alle zenders op de east beam?).

 

Ik heb zelf een Deltstar 120 cm(120 bij 135 cm) met een zeer goede invacom 0.3db lnb,overdag is de ontvangst hier 0,0 laat in de avond heb ik wel Atv HD,Atv Haber HD,ATV SPOR HD en SHOW TV(ook bepaalde regionale zenders),signaal schommelend tussen 38 tot ongeveer 41 en ook heb ik dan op de Atv kanalen soms heel af en toe blokjes .

 

Buiten deze  zenders heb heb ik totaal geen ontvangst.

 

Wij moeten het met de kanalen doen die op Europa gericht zijn,inwoners in Turkije kunnen wel alle zenders zien die zowel op Turkije als op Europa  gericht zijn.

"We ride together, we die together. Bad boys for life."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Turanist,

 

Realiseer je wel, als je de Turksat 4a 42 oost eastbeam wil ontvangen je een schotel nodig hebt van minimaal 120cm breed , maar liefst veel groter( breder ) als je al met een grotere schotel de eastbeam 42 oost Turksat 4 a kan ontvangen !

 

Je kunt ook overwegen , maar dat is een keuze, om je te beperken tot de Turksat 2a

42 oost, west-beam , want dan komen er veel meer mogelijkheden, ook wat betreft

intelsat 45 oost / azerspace 46 oost. Je kunt dan gebruik gaan maken van een

monoblock voor 39-42-45 oost oorspronkelijk bedoeld voor 13-16-19 oost.

 

Hiervoor verwijs ik naar mijn draadje, dat op 23 juni 2017 is opgestart

op pagina 4 in het midden van het schotelparkforum met alle benodigde informatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel met monoblock een triple-monoblock en het draadje heet "39-42-45 oost ", dit ter aanvulling en er wordt gebruik gemaakt van een Triax 88cm schotel , door sommigen genoemd "pisbakkenstaal " :D  :D  :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze dus: https://www.sat4all.com/forums/topic/359207-39-42-45-graden-oost/

 

De genoemde ATV en Show TV zenders zijn niet de enige die op de East beam van de 4A zitten, maar wel met een FEC van 5/6 resp. 8PSK met een FEC van 3/4.

Tivubu Spor op 11794 H heeft een FEC van 2/3, die moet m.i. toch makkelijker gaan.

En Show TV op 12219 H?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reacties! :-) om het overzichtelijk te houden ga ik een voor een antwoord geven op jullie reactie:

 

@sprietje, ik heb zeker 4 aansluitingen nodig, 2 voor türksat 2 voor azarspace want ik zal zeker programma's gaan opnemen en alles wordt direct aangesloten op me Mut@nt hd2400 decoder. Of ik heb 2 lnb's nodig of monoblock.

 

@Usefullaliman, wat ik wil ontvangen als het me lukt, Atv pakket (fr: 12054 sr: 27500 5/6) Habertürk Hd pakket (fr: 12209 sr: 10000 3/4) en Kanal 7 HD pakket (fr: 12103 sr: 8333 2/3). Natuurlijk alles wat bij wordt ontvangen is mooi meegenomen!

 

@paaltjens, maar als ik me beperk tot türksat 2a dan kan ik de east beam van 4a toch niet ontvangen?? En ik weet niet of het waar is maar ik heb gehoord dat als je op türksat 2a east beam uitricht dan je veel dichter bij de Turkey beam van Türksat 4a zit en waardoor je de zonders van Turkey beam met wat geluk kunt ontvangen??? Over de schotel betreft wil ik erachter komen hoeveel kans van slagen heb om türksat 4a te ontvangen.. Misschien is 110 cm niet genoeg of wel ik weet het niet. Om aan een schotel te komen groter dan 120 cm gaat me niet lukken, ook omdat het mij dan veelste veel gaat kosten, is een schotel tot 120 cm betaalbaar voormij. Over het lnb betreft, waar in duitsland kun je goedkoop aan lnb's komen dan? Zullen de schotels daar ook goedkoper zijn dan in nl?? Ik kan toch ook voor een gewone monoblock gaan waar je en türksat en Azarspace kan ontvangen? Als ik in nl 2x Inverto ultra black twin lnb koop ben ik rond 60 euro kwijt. Wat zal het me dat in duitsland kosten dan? Als ik met die tripple monoblock waar je het over hebt net zo of zelfs beter resultaat behaal koop ik dat wel scheelt me dan zeker 30 euro :-).

 

@tonskidutch, die schotel die je adviseerd ken ik veder ook niet en volgens mij is het niet echt te koop, heb al wat rond gezogd maar dus ik weet ook niet hoeveel het kost...

 

Alleen wil ik ook graag van jullie weten welke schotel en lnb wel goed zijn, waar iedereen wel een goede mening over heeft. Zelf heb ik altijd triax gehad en ben er tot nu toe er tevreden mee.

 

Ik zal ook even vertellen waarom ik een grotere schotel wil aanschaffen; hiervoor woonde ik in een torenflat, ik zat zelf op de 3e verdieping. Mijn triax schotel van 88cm deed zijn werk uitstekend, met me standart twin lnb, (merknaam ben ik vergeten) uitgericht op Türksat, en aangesloten op mijn Mut@nt HD2400, had ik met perfect mooi en windstil weer, tussen 86-93% signaal op TRT HD zenders. En tussen 85-90% signaal op de overige zenders, de hoogste signaal heb ik altijd met zender Türkmenelli HD gehad, tussen 95-100% signaal. Bij regen zakte de signaal van alle zenders nooit onder 75%!! Dus een Gemiddelde signaal van boven de 80% heb ik altijd gehad, of het nou dag of nacht maakte niet uit. Ook op de Türksat 3a East beam had ik signaal van tussen 45 en 50%. En op een dag op een geweldige dag ging ik naar kanalen zoeken, en ik kreeg de zenders van Atv pakket (turksat 4a east beam) binnen! Ik had een signaal van tussen 3% en 5% constant. Overdag was de signaal 3% en in de nacht maximaal 5%. Natuurlijk kreeg ik geen epg binnen, dat lukt ook niet met z'n signaal, ben allang blij dat me decoder dit zenders vindt.! Alles was leuk en aardig totdat er een boom tegen me schotel viel me schotel van harde wind er goed van langs kreeg.. Nu is me schotel gebogen en nogal misvormend, de arm is ook gebogen ook de lnb heeft er wat langs gekregen.. Het werkt nog wel heb alleen nachts ontvangst en dat is alleen op europa gerichte zenders en de signaal die ik heb is maximaal 25% waardoor niet eens altijd bereik heb.. Dus ik ben wel toe aan vervanging, en als k toch bezig ben wil ik groot aanpakken! Want ik wil die zenders op türksat4a east beam kunnen ontvangen, tot zover het lukt dan.. Ook wil ik Azeretische kanalen ontvangen voor me vrouw! Ondertussen ben ik verhuist naar een huis met tuin, ik wilde toch al weg uit dit torenflat heb er al lang genoeg gewoond :-). Met me zwager heb ik getest hoeveel bereik ik hier heb, we hebben zijn schotel van 88cm als testmodel gebruikt en ik heb gelukkig de zelfde signaal waardes als ik bij mijn vorige woning had dus wat ik wil gaat hopelijk wel lukken. Groetjes Hikmet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK Turanist, je hebt dus maar 2 aansluitingen nodig, één om te kijken en één om op te nemen.
Als je geen dure schotel wilt nemen, dan zou je voor de SAB S120 kunnen nemen, zie: http://www.sabsatellite.nl/nl/site/product/796
Die kost €69,-.
Dit is een schotel van 105cm breed en 117cm hoog buitenmaat.

Nagenoeg hetzelfde is de Triax 115 die op diverse plaatsen in Nederland verkocht wordt onder de naam Triax 110 maar het niet is. Een Triax 110 is maar 105cm hoog, een Triax 115 is 117cm hoog inclusief de rand. Daar betaal je €79,- voor.

Wil je proberen toch de oostbeam beter te ontvangen, dan zou je bijv. een Gibertini OP150 S kunnen nemen, die is 150cm breed en 161cm hoog op de reflector gemeten maar dan ben je wel meteen een flink stuk duurder uit. Daar betaal je in Duitsland €238,48 voor.
Misschien dat er leden zijn die ervaring hebben met een schotel van 150cm wat betreft de Turksat 4A oostbeam.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Turanist,  ik kijk hier met 180cm schotel en de ontvangst van de 4A East Beam is net zo veranderlijk als het  weer in Nederland, soms goed en soms slecht.

 Hier is nog een oud topic over de East Beam, de ontvangst van de Turkiye Beam was van korte duur nu geen signaal meer hier van te ontvangen.

 Intussen zijn er ook frequenties gewijzigd.  https://www.sat4all.com/forums/topic/348266-advies-turksat-oost-beam/

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een SAB 120 schotel moeten de lnb's 55mm hart op hart staan om de 42 oost en de 46 oost te ontvangen. Tevens moet in Enschede de hoek waaronder die twee lnb's moeten staan 25 graden zijn.
De skew van de 42e-lnb moet 24° zijn, de skew van de 46e-lnb moet 26° zijn.

Voor de 42 oost neem je een Inverto Black Ultra twin
Voor de 46 oost zou je dan eigenlijk een lnb moeten nemen met een kop van 50mm.
 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze dus: https://www.sat4all.com/forums/topic/359207-39-42-45-graden-oost/

 

De genoemde ATV en Show TV zenders zijn niet de enige die op de East beam van de 4A zitten, maar wel met een FEC van 5/6 resp. 8PSK met een FEC van 3/4.

Tivubu Spor op 11794 H heeft een FEC van 2/3, die moet m.i. toch makkelijker gaan.

En Show TV op 12219 H?

Net even geprobeerd met een 90 cm Gregorian met ultra black LNB (zou vergelijkbaar zijn met ongeveer een 110cm offset) om Tivibu Spor hier te ontvangen maar het lukte niet.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-8-2017 om 21:29 zei Sprietje:

Met een SAB 120 schotel moeten de lnb's 55mm hart op hart staan om de 42 oost en de 46 oost te ontvangen. Tevens moet in Enschede de hoek waaronder die twee lnb's moeten staan 25 graden zijn.
De skew van de 42e-lnb moet 24° zijn, de skew van de 46e-lnb moet 26° zijn.

Voor de 42 oost neem je een Inverto Black Ultra twin
Voor de 46 oost zou je dan eigenlijk een lnb moeten nemen met een kop van 50mm.
 

Dank je wel voor je duidelijke uitleg, ik wil je alleen dit nog vragen Sprietje. Heb ik nou een lnb arm nodig waar 2 lnb's in kunnen of een lnb arm waar 3 lnb's in kunnen?? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...