Ga naar inhoud


SMS en MMS?


Aanbevolen berichten

Het is mij niet duidelijk hoe dat werkt met SMS en MMS (Android Smartphone).

Ik weet dat SMS via tel. lijn en MMS via internet loopt.

Gisteren stuurde ik een bericht. In berichten heb ik niet de keuze gevonden: verzending via SMS of via MMS. Het verzonden bericht staat in Berichten vermeld onder: SMS/MMS.

De ontvangende partij was onderweg, op dat moment verbonden met het gsm netwerk maar niet met WiFi. Ik had verwacht dat de boodschap als sms bij haar snel zou binnenkomen via de telefoon verbinding. Dat is niet gebeurd. Het bericht kwam pas veel later binnen in het hotel toen ze op het WiFi netwerk kwam. Op haar smartphone staat (vanwege buitenland reis) Mobiele gegevens en Sync uit.

Iemand een idee waarom het bericht niet via de telefoonlijn maar pas bij een WiFi verbinding ontvangen werd? (Dan had ik net zo goed een Whatsapp kunnen sturen).

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ook al een lieffie die in het buitenland zit ;)

 

Ik heb dat hele MMS nooit echt begrepen. Voor ik een smartphone had, kreeg ik die berichten ook wel eens binnen, maar zijn dus niet te openen. Inderdaad gewoon alles via wifi van het hotel en whatsapp laten lopen, maar wel even opletten dat wifi niet overal in een hotel perfekt werkt en vaak/soms alleen in de buurt van de receptie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de refs. Zij verduidelijken e.e.a. maar zijn wel gericht op MMS.

Plots bedacht ik dat ik nog een oude GSM had liggen met een prepaid SIM van een andere provider dan die van mijn smartphone. Twee testen gedaan.

Bericht gestuurd van smartphone naar GSM: kwam meteen binnen.

Smartphone losgekoppeld van WiFi en bericht gestuurd van GSM naar smartphone. Kwam ook meteen binnen.

Alles lijkt dus in principe te werken, ook via het GSM netwerk.

Waarom zij (mijn vrouw :) ) het bericht via het gsm netwerk niet ontvangen heeft, zal dus wel een raadsel blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allebei iPhone toevallig?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mee eens, maar dan wordt nl. automatisch een iMessage gestuurd, maar het lijkt me dat dat overigens ook alleen kan als beiden​ op het moment van versturen een dataverbinding hebben, wat dus niet het geval was.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...