Ga naar inhoud


iPad 2 geblokkerd


Bobdream

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een iPad 2 16GB die geblokkeerd staat. Op het scherm staat afbeelding van een aansluitkabeltje in het wit met daarboven iTunes en een rode bol.

Het apparaat hangt voor een domotica systeemsturing in een kadertje aan de muur sinds een 4 tal jaar vast aangesloten op voeding en Wifi.

Sinds een paar maanden werkt het niet meer en daarom heeft mijn zoon gevraagd hier eens na te kijken.

iTunes geïnstalleerd en getracht te Herstellen of Rresetten maar niets werkt.

Dan maar naar een erkende Apple Store voor controle USB aansluitkabeltje maar die blijkt in orde te zijn.

Ze dachten het te kunnen herstellen voor een 20 € door een speciale software te draaien maar dat werkte ook niet.

Hun voorstel was dan om de iPad door te sturen naar hun Technieker ; maar ik zoek nu eerst deskundige uitleg via dit forum.

Al een poging gedaan gisteren om te Jailbreaken omdat alles opnieuw mag worden geïnstalleerd maar ook geen succes.

 

Graag hulp hiervoor.

 

Mvg

Robert

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een iPad of iPhone bricken is bijna onmogelijk, je kunt altijd weer in een toestand komen zodat je opnieuw de software kunt installeren. Verstandigste is om naar DFU mode te gaan:

 

Om je iPad in DFU-modus te zetten, dien je deze met de kabel aan te sluiten op een computer met iTunes, en iTunes te starten. Zorg ervoor dat het toestel is uitgeschakeld!

Druk nu de Thuisknop en de Standby-knop bovenop je iPad tegelijkertijd in en houd deze beiden tien seconden ingedrukt.

Na tien seconden (je mag er best een halve seconde naast zitten, niet stressen) laat je de Standby-knop los, maar houd je de Thuisknop nog even ingedrukt. De reden dat je het iPad moest aansluiten op een computer in iTunes, is omdat iTunes je, wanneer dit proces is gelukt, direct zal vertellen dat er een iPhone/iPad in herstelmodus is aangetroffen, waardoor je weet dat je poging is geslaagd.

Vervolgens kun je nu via iTunes heel eenvoudig je iPad herstellen naar werkende staat, door nieuwe firmware te installeren. Reageert het toestel helemaal niet op deze stappen, of komen er rare strepen in beeld, dan is het helaas geen softwarekwestie en is er hardwarematig iets mis, misschien is er een probleem met de connector.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...